Inlägg från: Blomsterbitch |Visa alla inlägg
  • Blomsterbitch

Augustibebis 2016

Hej!
    Plussade i torsdags, ska ringa en barnmorska i morgon så får hon guida mig till nästa steg.

Men efter lite efterräkning så borde väl jag också få en augustibebis? Räknat efter lite på när jag borde haft förlossning och vi hade sex så borde jag bara vara ca 4 veckor gravid. VÄLDIGT tidigt.

Och nu när jag vet att jag är gravid så går jag och känner efter och funderar över allting jag känner, ifall de är en graviditetskänning. Hahaha... lite fånigt kanske, men  allting är så nytt och det är så spännande. Men samtidigt väldigt läskigt, om ni förstår vad jag menar.  ;)

• Blomsterbitch
    Fjonkis skrev 2015-11-30 13:24:02 följande:

Jag sitter här och funderar på hur vi kan berätta för mina föräldrar på julafton.

Vi tänker att vi köper ett presentkort på olika nöjesparker, så dom kan välja själva.

Tanken är alltså att våran son ska vara hos dom när vi är på förlossningen så kan dom använda det korte och göra nåt kul. Vi brukar aldrig rimma på julklappar men skulle gärna vilja det till denna.

Jag kom på:

Detta är en grej som är nog mest rolig för mig

I sommar behöver jag en vakt, kan hända det behövs både dag och natt

Här är ett kort med saker vi kan göra

Mamma och pappa ska inte med så nu ska ni få höra

Sommarland, Kolmården, gröna Lund

Nu tror ni kanske vi ska skaffa en till hund

Men i mammas mage en liten mini bor

Det må ni tro att lyckan blir stor när mamma och pappa sen kommer hem och jag har blivit storebror!

Någon som är duktigare än mig på detta och kan ge mig något annat tips:)?

Jag tänket också berätta för min familj på julafton. Har inte tänk på rim än (tack för tipset) men jag kommer ge min mamma en kalender för 2016 och där skriva in dagen då bebisen är beräknad och på de viset berätta de =)
  • Blomsterbitch
    Drömmer om tre skrev 2015-12-01 20:21:07 följande:
    Hittade den nu, heter bf juli/aug 2016
    Jag gick också med i den nu. Hoppas det var okej =)

• Blomsterbitch
    Drömmer om tre skrev 2015-12-01 20:21:07 följande:
    Hittade den nu, heter bf juli/aug 2016
    Jag gick också med i den nu. Hoppas det var okej =)

• Blomsterbitch
    I am Annahoj skrev 2015-12-02 16:20:41 följande:
    Precis så har jag förstått det, man måste bli inbjuden av admin för att kunna få se gruppen.
    Skicka namn så gör jag det direkt!

Moa Simonsson. Jag går gärna med.

Jag tror att de går att dölja att andra kan se vilka grupper man är med i. Men kan inte garantera det och vet inte helt och hållet hur man gör.

• Blomsterbitch
    kricke skrev 2015-12-06 13:10:22 följande:

Jag plussade förra veckan o är beräknad 1 Augusti 2016 med första barnet

samma här. mitt första  och är beräknad till den 1 augusti. =)
  • Blomsterbitch
    I am Annahoj skrev 2015-12-09 09:21:42 följande:
    Jag måste ha din mailadress som är kopplad till ditt FB-konto, skicka den så kan jag bjuda in dig :)
    Jag skulle också vilja gå med i gruppen. moa087@hotmail.com =)
  • Blomsterbitch
    sowe81 skrev 2015-12-10 10:22:56 följande:
    Du har fått en inbjudan, kolla din mail.
    Hej, nä, jag har tyvärr inte fått någon inbjudan. tittade i skräpposten och allt.
  • Blomsterbitch
    lengon skrev 2015-12-10 19:10:58 följande:

Nej, skrev fel. 14/8. Och så kanske jag ska tillägga att jag är 28 år och detta är första barnet. Så jag är vääääldigt nervös inför allt!! Jätteskönt att få vara med i någon grupp där man kan få stöd från andra i samma situation. :) Tack!!

jag är också 28 och gravid med mitt första barn.

Känns ganska overkligt och konstigt. Var på hälsosamtal i förrgår, men känns fortfarande inte på riktigt på något vis. haha.. kommer väl efter man berättat för mamma. Ska göra de på julafton.
    Är också nervös, så mycket som kommer förändras.
    jag bor nere i skåne, var bor du? =)

Svar på tråden Augustibebis 2016