Inlägg från: pugsnotdrugs |Visa alla inlägg
  • pugsnotdrugs

Augustibebis 2016

Hej! Jag går gärna med här! Har enligt familjeliv bf den 8/8 :) Första barnet.

• pugsnotdrugs
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-02 17:07:24 följande:

Ringde idag och fick tid för ett tidigt UL hos min vanliga gyn. Fick tid om några veckor för då borde man kunna se hjärtat trodde hon. Är galet nervös men förväntansfull såklart. Man vill ju så gärna att det ska finnas nåt där och att allt ser bra ut. 

Hur starka har era stickor varit när ni testat? Jag har ett vanligt clearblue hemma och ett digitalt men har bara testat med stickorna än. BIM va ju i måndags och jag har sett en stegring från söndag till idag men gårdagens och dagens kändes väldigt lika... Hur snabbt ökar HCG?

Hej! Jag fick mitt plus i måndags på bim, då med tidigt test, tog ett nytt digitalt igår o fick negativt, tog ett vanligt cb samtidigt o fick plus. Tog vanligt cb imorse, positivt men svagt. Gick o köpte ett nytt cb plus o ett digitalt för att testa på e.M. då det var då jag fick mitt första plus o då blev cb plus mycket starkare så gjorde digitalt o fick gravid:) så om det är hyffsat starkt på vanligt så kan du nog ta digitalt. Coolt att få se gravid i rutan:P
  • pugsnotdrugs
    19Jen91 skrev 2015-12-03 15:59:25 följande:

Jag skickade min mejl till dig igår kväll! Kom det fram? Jag har inte fått någon inbjudan

Inbjudan kommer till din mailadress så kanske det har hamnat i skräpposten? :)
  • pugsnotdrugs
    19Jen91 skrev 2015-12-03 16:14:10 följande:

Hur handskas ni andra med omställningen att vara gravida?

Jag är i total förnekelse just nu, men jag kastas mellan total lycka och djup oro när jag väl känner något. Kan vara hormonellt . När kommer acceptansen och glädjen?

Jag känner exakt samma! Vet inte hur jag ska uttrycka det för sambon, men du gjorde det så bra. Undrar också när man kliver över tröskeln acceptans och lucka hela tiden utan oro:P
  • pugsnotdrugs
    Tildas Mamma 01 skrev 2015-12-04 09:33:53 följande:

Finns det någon FB grupp också för oss med BF i augusti? ????

Det finns en hemlig som du kan bli inbjuden till om du skriverin din mailadress här:) den heter 1608
  • pugsnotdrugs
    primavolta skrev 2015-12-09 11:39:12 följande:

Grattis och välkommen. Fick också mf 1/11 och är nu gravid igen. Bf enl app 6/8 men skulle på 8-9/8 om jag räknar själv :) vilkrn v var du när du fick mf?

Jag tog ett digitalt i fredagd och då stod det gravid 1-2, undra om man ska oroa sig om du fick 3+... Får testa igen till helgen!

Mår du som förra gången eller mer symtom?

Jag har också bf 5-8/8 beroende på app. Jag fick 1-2 i söndags
  • pugsnotdrugs
    primavolta skrev 2015-12-09 12:46:31 följande:

Åhh tack för att du säger det, då är jag inte ensam :) vet du när du hade äl?

Den 17e November hade jag äl enligt temperatur:)
  • pugsnotdrugs
    Sally Bally skrev 2015-12-09 15:51:46 följande:

Jag tänker lite.

Hur kommer de sej att när man går in och försöker räkna ut på olika sidor när beräknat BF är så skiljer de dagar fast man fyller i samma datum. Väldigt konstigt????

Mitt är beräknat till mellan 8-11 augusti.

Någon mer som också fått olika datum?

Jag får mellan 5-8 augusti, väldigt skumt. Tror BM sa runt 3-4e..
  • pugsnotdrugs

Igår så åkte jag in på akuten. Hade sjukt ont i högra sidan och det ilade ner i höften, benet. Super orolig. Det började avta när jag var på akuten så dom så jag skulle avvakta. Idag vid lunch så kom smärtan tillbaka och jag fick en brun flytning så jag åkte in igen. Gjorde vul och ingen cysta och embryot låg i livmodern, var dock för litet för att se om det fanns något hjärta. Jag är skiträdd, har skitont och hittar ingen info på nätet. Ska tillbaka på nytt vul om tio dagar..hjälp:/

• pugsnotdrugs

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.
    Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

• pugsnotdrugs

Idag var första dagen sedan i söndags utan blödning o fortfarande plus på stickan, nu är jag mer hoppfull inför måndag, hoppas verkligen jag får se ett hjärta då!

• pugsnotdrugs
    Symetrical skrev 2015-12-19 08:43:35 följande:

Håller alla tummar och tår för dig, raring!

Tack! Och håller mina för dig med :D
Svar på tråden Augustibebis 2016