Inlägg från: HJohannesson |Visa alla inlägg
  • HJohannesson

Augustibebis 2016

Här vill jag också vara med :)

BF 2 augusti första barnet!

Har ganska ont i mage och rygg, försöker att inte oroa mig.

Hur mår ni?

• HJohannesson

Jag väntar med att ringa bm, vi är fortfarande "inskrivna" på ivf-klinken så vi ska få göra ultraljud om någon vecka för att se om det finns ett hjärta som slår.

Idag har jag inte lika ont, hoppas det håller i sig :)

Har era bröst också växt? Haha är bara i V4+1 men det händer redan grejer :)

• HJohannesson
    ninawest skrev 2015-11-26 09:19:50 följande:

Än så länge har jag bara lite småömma bröst och känner mig mer kissnödig ;)

Ja hemskt vad man måste kissa mycket! :)
  • HJohannesson
    Girl25 skrev 2015-11-27 22:34:16 följande:

Någon mer som har som mensvärk? Tycker att det drar och värker runt i äggstockar och livmoder nästan hela dagarna. Kommer ihåg att det var lite såhär med dottern också, men inte såhär tidigt!

Jag har ont i rygg och mage. Har inte varit gravid innan så jag vet inte hur allt ska kännas :) ibland gör det så ont att jag måste lägga mig ner, men det går över efter en liten stund. Vi kanske har olika känsliga livmödrar :)
  • HJohannesson

Hur mår ni?

Jag är i v7 och jag mår så dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Huvudvärk, mensvärk, illamående så att jag inte kan äta och jag börjar gäspa 15 min efter att jag gått upp på morgonen. Inget hjälper!! Klockan är inte ens 18 och jag ligger redan i sängen igen. Jag fungerar inte !

• HJohannesson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-12 03:35:25 följande:
    Jag fick inget 3+ förrän jag var i v5+3. Blev oxå orolig när jag passerat 5 men bara fick 2-3. Vänta någon dag och ta ett nytt test så har det säkert ändrat sig:)

Någon annan som har svårt att sova/somna om? Är supertrött hela tiden men när jag vaknar så här vid 3-4 på morgonen så är det stört omöjligt att somna om. Är trött men det går inte att somna! Somnar lagom till vår son vill gå upp vid 5:30... Resten av dagen känns det ju som om jag skulle kunna sova stående och jag gäspar konstant!!!!
    Jag är med vaken nu :/ lagom angenämt... Ska börja jobba om några timmar.

Du får be din sambo vara vaken med sonen, du behöver sova. :)

Haha ja man gäspar ju tills käkarna går ur led nästan.
  • HJohannesson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-12 10:18:52 följande:
    Ja min man är faktiskt jättegullig och tar de flesta morgonar men jag vaknar ändå. Idag fick jag dock sova till 9 och blev då serverad lyxfrukost. Många säger att det bara är i första graviditeten som mannen ställer upp lite extra men här har jag knappt fått dammsuga sedan vi plussade för två veckor sedan. Hihi...får väl se hur länge det håller i sig:D Hoppas det går bra å jobba för dig trots nattvakandet!
    Men vad härligt :) jag vaknade otroligt nog utvilad! Sen är jag ju lika trött igen efter en timma men det har nog knappast med nattsömnen att göra haha!
  • HJohannesson

Hej allesammans ! Nu börjar vi bli många blivande mammor i augusti, kul !! :)

Jag undrar om ngn känner som jag, att det vore skitsamma om jag inte åt på hela dagen?

Så fort jag börjar äta mår jag jättedåligt! Jag som alltid kunnat äta STORA portioner innan (matvrak).

Jag kan äta en maträtt en gång sen vill jag aldrig äta det igen. Jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har tips?

(Kex funkar men det kan man inte leva på)

• HJohannesson
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-16 19:56:46 följande:

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.

Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

Jag tycker testen ser starkare ut! Dessutom så är RFSU (antar det är dom du har) inte så bra test. Man kan få ett jättestarkt plus på vilken annan sticka som helst och ändå är det blankt på deras tester!

Sluta testa nu, du är gravid :)
Svar på tråden Augustibebis 2016