Inlägg från: Anonym (Ger snart upp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ger snart upp)

Jag tror han tömmer mig på energi

Min vecka har varit toppen, mannen har varit borta och jag har varit så pigg! Har känt mig glad. Men så fort han kom hem i fredags kommer en bekant känsla, det är något som gnager i magen och det trycker i skallen.

Han har en så negativ pch deppig inställning till livet, alltid finns det nåt att klaga på. När han var pappaledig var han deppig för att han bara var hemma och när han började jobba var ha deppig för att han bara jobbade.

I helgen har han hunnit störa sig på att barnet tar lång tid på sig att somna, att jag har skrattat för högt i telefon medan han sövde barnet, att barnet (2, 5 år) är egoistiskt har han skrikit tre gånger, att jag åt upp det mesta godiset (som jag köpte hem), att jag åt chipsen för fort under filmkvällen, att sonens leksaker lever om för mycket och att valpen inte förstår kommandon som vi inte ens har tränat in.

När vi äntligen åkte iväg på nåt skoj så var bilen dålig, jag gjorde fel med nycklarna, alla andra trafikanter var idioter och shoppingstället var värdelöst.

Och i slutet av kvällen blir han besviken när jag inte har någon sexlust... Jag gömmer mig i sovrummet nu för att slippa dras ner ännu mer.

Ibland skärper han till sig en del och då har vi till och med roligt ihop men jag undrar om min energi snart är slut?

• Svar på tråden Jag tror han tömmer mig på energi
  • Anonym (Ger snart upp)

Alltså jag har sagt det flera gånger åt honom och han vet själv om att han är sån. Han har oftast någon ursäkt typ att det är tufft just nu med ditt och datt men så har det ju varit mest til och från i flera år. Alltid är det nåt som är fel. Jag önskar att han kunde hitta en livsglädje oavset vad som händer, någon grundlycka, men det verkar inte finnas.

Jag känner mig mest bara taskig som klagar på honom för han är ju så som person typ. Men jag vill att han ska söka hjälp eller fixa sitt liv som han vill ha det men jag är tveksam att drt kommer ändra något i längden.

Har någon erfarenhet av såna här människor? Kan det vända? Kan jag göra nåt eller kan han göra nåt?

• Anonym (Ger snart upp)

Jag tänker likadant, tycker ju faktiskt lite synd om honom för det måste ju kännas tungt att må sådär hela tiden.

Tyvärr "tror" han inte på psykiatriker och medicin, jag skulle tro att han behöver SSRI och kanske rota lite i gamla problem men det kommer nog inte ske.

• Anonym (Ger snart upp)
    Anonym (fastnat) skrev 2015-11-22 19:44:12 följande:

Det är ju inte säkert att det är något sådant han behöver heller. Det verkar mest som att han känner att han fastnat i ekorrhjulet och skulle behöva hitta på något nytt med sitt liv. Byta jobb, plocka upp en gammal hobby som legat på is ett tag, hitta en rolig aktivitet att gå på tillsammans med sitt barn, byta bostad, krydda sexlivet med något nytt etc. Helt enkelt något annat än den vardag han har idag.

Absolut! Men borde inte han själv känna av det? Man kanske blir avtrubbad?
  • Anonym (Ger snart upp)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-11-22 20:36:33 följande:

Ge honom boken "Att välja glädje" av Kaj Pollak i julklapp. En liten pik iaf och han kan ju lära sig nåt av den :)

Haha
Svar på tråden Jag tror han tömmer mig på energi