Jag tror han tömmer mig på energi
Min vecka har varit toppen, mannen har varit borta och jag har varit så pigg! Har känt mig glad. Men så fort han kom hem i fredags kommer en bekant känsla, det är något som gnager i magen och det trycker i skallen.
Han har en så negativ pch deppig inställning till livet, alltid finns det nåt att klaga på. När han var pappaledig var han deppig för att han bara var hemma och när han började jobba var ha deppig för att han bara jobbade.
I helgen har han hunnit störa sig på att barnet tar lång tid på sig att somna, att jag har skrattat för högt i telefon medan han sövde barnet, att barnet (2, 5 år) är egoistiskt har han skrikit tre gånger, att jag åt upp det mesta godiset (som jag köpte hem), att jag åt chipsen för fort under filmkvällen, att sonens leksaker lever om för mycket och att valpen inte förstår kommandon som vi inte ens har tränat in.
När vi äntligen åkte iväg på nåt skoj så var bilen dålig, jag gjorde fel med nycklarna, alla andra trafikanter var idioter och shoppingstället var värdelöst.
Och i slutet av kvällen blir han besviken när jag inte har någon sexlust... Jag gömmer mig i sovrummet nu för att slippa dras ner ännu mer.
Ibland skärper han till sig en del och då har vi till och med roligt ihop men jag undrar om min energi snart är slut?