• siri24

FRÅGA OM IVF!

Hej! vi har precis fått reda på att min sambo har för få levande spermier, av 15 miljoner hade han bara 3 miljoner som levde, så läkaren sa direkt att det antagligen blir ivf för oss.

Nu har jag såklart åkt hem och börja läsa om ivf behandlingar osv, men som jag förstår så finns det olika behandlingar av ivf, tex ICSI osv, nu undra jag om någon varit i samma situation eller ändå vet vilken behandling vi troligtvis kommer få genomgå då det är mannen spermier det är fel på? så man kan läsa på lite mer noga och vara förberedd inför möten osv! :) tacksam för svar! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden FRÅGA OM IVF!
  • siri24

Tack för svar cyanea! :) 

känns skönt att bara få veta att fler är i samma sits och att det inte är helt omöjligt! :)  var det längesen ni gjorde ivf, jag oroar mig lite för sprutorna man ska ta i magen osv! Skäms men är såklart glad att det finns så pass bra hjälp idag som det faktist gör! :)  vad innebär en ICSI, har en magkänsla att det lutar mot det även för oss, då dom sa att han spermier vad få och inte så snabba och rörliga.. 

hur gick det för er, fick ni erat efterlängtade barn? och isåfall hur lång tid tog det innan det tog sig? :) 

orolig att behandlingen kan ta flera år och att man får göra flera stycken innan det äntligen lyckas! tack snälla du! :) 

Svar på tråden FRÅGA OM IVF!