Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Ökade kostnadsbesparingar på Vittra?

Tror jag inte ett dugg på, alltså att det har med academedias börsintroducering att göra.

Jag arbetar på tre academedia-skolor, har inte sett en antydan till ökade kostnadsbesparingar förutom på en, som inte har med det att göra.

Har mina barn på academedia-skola och förskola och jag kunde inte vara mer nöjd. Jättebra bemanning, alltid flera som möter på morgonen och är kvar när man hämtar.

Bra klasstorlekar med mer än EN personal/grupp. Samma med förskolan, de tar in resurser, personal etc.

Däremot tycker jag absolut att du ska ifrågasätta varför det inte finns personal vid lämningen. Är det fritids det gäller? Finns ju ingen anledning och betala för det då om man kan droppa barnen utan att någon vuxen är där menar jag.

• Anonym (Fia)

Jag använder begreppet academedia eftersom jag inte vill namnge mina arbetsplatser. Alla ägs av academedia.

Jag är inte positiv till att företaget ska börsintroduceras. Jag tror inte att det kommer påverka något för personal eller elever MEN jag tycker inte att man ska kunna tjäna pengar på skolor. Friskolor - absolut, men pengarna borde alltid gå rätt in i verksamheten...

Det gör pengarna på min sons skola. Tror dock inte att det är fallet på de skolor jag arbetar på.

• Anonym (Fia)

Btw, jag var positiv till academedia som helhet (minus börsintroduceringen) inte till Vittra. Jag arbetar inte där, har inte mina barn där, har hört mkt negativt om dem, dvs jag skulle inte ha MINA barn där.

Jag tror dock att det är "vittra" och inte alla "enheter" som ingår i academedia.

Även om det säkert finns fler..

Svar på tråden Ökade kostnadsbesparingar på Vittra?