Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Bra böcker i nivå med Harry Potter?

Undrar om ni har något förslag på bra böcker till min dotter som just nu slukar Harry Potter på löpande band. Hon vill ha tjockare böcker med intressant innehåll men inte för avancerat med relationer och tonårskärlek och liknande. Hon är nämligen bara 6 år och greppar inte riktigt det där än

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-19 22:02
    Vill förtydliga att dottern läser böckerna själv, det är alltså inte högläsningsböcker jag är ute efter.
  • Svar på tråden Bra böcker i nivå med Harry Potter?
  • Linastrumpan

Ska kolla upp ers tips. De ska vara lite komplicerade men ändå läsbara och gärna tjocka. För att förtydliga så läser hon bäckarna själv, det är inga högläsningsböcker jag vill ha

• Linastrumpan
    Alexi skrev 2015-11-19 21:56:22 följande:

Det blåser på månen är väldigt konstig och väldigt tjock.

Den läste aldrig jag som barn men mina vänner. Är den overklig i handlingen som typ en fantasi eller är den realistisk?
  • Linastrumpan

Kul med alla boktips. Är lite borta i fantasygenren då jag själv som barn inte alls gillade den typ av böcker men min lilla tjej verkar tycka det är kul.
    Ja hon är lite udda min tjej som läser Harry Potter, hennes 3år äldre syster mäktar inte med dem. Hon fixar att läsa böcker med många detaljer men däremot inte alltför avancerat språk och känslomässigt greppar hon inte för avancerade saker. Det är därför lite knepigt att hitta böcker som är lämpliga ur alla synvinklar. Så jag tar tacksamt emot alla tips.

Svar på tråden Bra böcker i nivå med Harry Potter?