• Anonym (less)

Tänker inte låta honom ha barnen nu!

nu är jag så jävla less på barnens pappa! 

Han gör ALLT för att sabotera för oss!

Han har dem varannan helg. 

Barnen är 4 och 5 år gamla. 

I somras konfronterade jag pappan för att barnen berättat att han vrider om öronen på dem när han blir arg. Han har även berättat en gång att han hällt ett glas kallvatten över ena barnet för att hen gjort miner vid matbordet. Jag vet också att han är hårdhänt mot dem. Jag hotade då med att kontakta socialen om detta inte upphörde. Han kontrade med att inte lämna tillbaka barnen på sagd dag och dessutom stänga av sin mobil. (jag vet inte ens vart han bor, för han är så jävla hemlig..ca 13 mil bort iaf) 
    Jag har i 2 års tid haft barnen på heltid och han har vägrat betala underhåll. SÅ nu i höstas skickade jag in papper till försäkringskassan och begärde underhåll. När han fick reda på detta anmälde han MIG till socialen för små skitsaker som socialen inte ens bryr sig om. Då berättade jag för dem om hans fysiska bestraffning och pga det blir det en utredning, BRA! 

MEN nu blir han bara värre och värre.. jag flyttade för en månad sedan, pappan vägrar skriva på att barnen ska få flytta med mig. Så jag får inget underhåll nu eftersom att vi inte står skrivna på samma adress. 
    Ena barnet skall börja en utredning för ADHD efter att jag kontaktat psyk eftersom att båda barnen kräks/bajsar på sig och får eksem när dom varit hos pappan. Vi har väntat i flera månader på denna utredning. Idag fick jag hem papper om att pappan inte godkänner att vi startar utredningen. Så nu är det förstört!! 

Jag är på riktigt orolig.. Vad händer nästa gång? Nu har han ju verkligen börjat ge sig på barnen. 

jag VILL verkligen inte lämna ifrån mig dem till honom igen.. han är ju helt störd. Jag är alltid livrädd för att han ska ta dem och dra eller något när dom är där.. Har pratat med förskolan och dom har ju ingen rätt att neka honom från att hämta men dom kontaktar mig om han kommer osv. 

Har jag någon rätt att hålla dem hemma?? 

Pappan har en sambo och massa bonusbarn och sambon verkar ok enligt barnen... men jag litar inte på den mannen för gem öre.

Han ljuger verkligen hela tiden, det är som en sjukdom, han kan inte sluta! Han påstår att han lämnat in papper om deras flytt, men det har inte kommit in några.. Gav honom en mailadress han kunde maila in sitt godkännande men då "kraschade" internet, MEN han kunde googla en massa skit! Ja ni hör ju. han är mytoman. Han erkände för mig att han anmält mig till socialen. När vi väl satt där så blånekade han och sa att han inte ens visste något om att jag begärt underhåll. När vi sen blev ensamma erkände han igen och sa att det var jag som hade börjat, när jag begärde underhåll.. som han nyss inte ens visste något om.

Under utredningen måste jag väl själv få fatta beslutet att inte låta dem åka till honom? Det är inte tryggt!

• Svar på tråden Tänker inte låta honom ha barnen nu!
  • Kjell2

Kontakta familjerätten. Skicka en stämning till tingsrätten på vårdnad och umgänge. Anlita en advokat.

• Anonym (less)

har jag ens någon chans? det känns ju som att det är sånt daltande med pappor nu för tiden, dom kommer undan med det mesta bara dom vill träffa sina barn ibland. 

• Anonym (Z)

Försök få enskild vårdnad!!

• Kjell2
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 14:36:58 följande:

har jag ens någon chans? det känns ju som att det är sånt daltande med pappor nu för tiden, dom kommer undan med det mesta bara dom vill träffa sina barn ibland. 

Vad är alternativet, ge upp och fortsätta ha det som nu?

Kontakta familjerätten och någon jurist/advokat som jobbar med vårdnadstvister.

• Anonym (Samma)

Välkommen till min värld, fast där finns det också oberoende vittnen som sett att han slår barnen. Och barnen har även i förhör berättat om alla slag och kränkningar men ändå händer ingenting. Soc och polis utreder och under tiden så fortsätter vi med vårat varannan vecka. Självklart har ju pappan vägrat betala gemensamma saker under alla år plus kränkt och psykat och tryckt ner mig.

Tyvärr funkar det så att om man håller barnen hemma så kan det räknas som umgängessabotage och därmed slå tillbaka mot dig. Visst är lagarna fantastiska?!

• Anonym (Selma)

Som de andra säger, enskild vårdnad! Om barnen har ADHD kanske pappan själv har aspergers, googla på det. Han låter i alla fall ganska mycket som en aspergare jag känner. Det är ingen ursäkt för honom, men kanske kan du förstå vad som är på gång lite bättre om du läser på om arpergers. OBS, jag påstår inte att alla aspergers är sådana, men en jag känner är det. Känner du dig riktigt orolig att barnen far illa hos honom (pga klara anledningar), är det din skyldighet att hålla dom hemma.

• Anonym (Lill)

Ni som gastar om enskild vårdnad kanske borde ta reda på vad enskild vårdnad egentligen är. Att ha det påverkar inte umgängesrätten.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Lill) skrev 2015-11-18 21:06:55 följande:
    Ni som gastar om enskild vårdnad kanske borde ta reda på vad enskild vårdnad egentligen är. Att ha det påverkar inte umgängesrätten.
    Nej men kan underlätta om det behövs göras en utredning på barnet eftersom pappan inte vill göra en. 
  • Tow2Mater
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 13:29:36 följande:

Jag har i 2 års tid haft barnen på heltid

jag flyttade för en månad sedan, pappan vägrar skriva på att barnen ska få flytta med mig. Så jag får inget underhåll nu eftersom att vi inte står skrivna på samma adress.

Var är barnen skrivna? På pappans adress? Eller där du bodde med barnen tidigare?
Svar på tråden Tänker inte låta honom ha barnen nu!