Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Tänker inte låta honom ha barnen nu!

nu är jag så jävla less på barnens pappa! 

Han gör ALLT för att sabotera för oss!

Han har dem varannan helg. 

Barnen är 4 och 5 år gamla. 

I somras konfronterade jag pappan för att barnen berättat att han vrider om öronen på dem när han blir arg. Han har även berättat en gång att han hällt ett glas kallvatten över ena barnet för att hen gjort miner vid matbordet. Jag vet också att han är hårdhänt mot dem. Jag hotade då med att kontakta socialen om detta inte upphörde. Han kontrade med att inte lämna tillbaka barnen på sagd dag och dessutom stänga av sin mobil. (jag vet inte ens vart han bor, för han är så jävla hemlig..ca 13 mil bort iaf) 
    Jag har i 2 års tid haft barnen på heltid och han har vägrat betala underhåll. SÅ nu i höstas skickade jag in papper till försäkringskassan och begärde underhåll. När han fick reda på detta anmälde han MIG till socialen för små skitsaker som socialen inte ens bryr sig om. Då berättade jag för dem om hans fysiska bestraffning och pga det blir det en utredning, BRA! 

MEN nu blir han bara värre och värre.. jag flyttade för en månad sedan, pappan vägrar skriva på att barnen ska få flytta med mig. Så jag får inget underhåll nu eftersom att vi inte står skrivna på samma adress. 
    Ena barnet skall börja en utredning för ADHD efter att jag kontaktat psyk eftersom att båda barnen kräks/bajsar på sig och får eksem när dom varit hos pappan. Vi har väntat i flera månader på denna utredning. Idag fick jag hem papper om att pappan inte godkänner att vi startar utredningen. Så nu är det förstört!! 

Jag är på riktigt orolig.. Vad händer nästa gång? Nu har han ju verkligen börjat ge sig på barnen. 

jag VILL verkligen inte lämna ifrån mig dem till honom igen.. han är ju helt störd. Jag är alltid livrädd för att han ska ta dem och dra eller något när dom är där.. Har pratat med förskolan och dom har ju ingen rätt att neka honom från att hämta men dom kontaktar mig om han kommer osv. 

Har jag någon rätt att hålla dem hemma?? 

Pappan har en sambo och massa bonusbarn och sambon verkar ok enligt barnen... men jag litar inte på den mannen för gem öre.

Han ljuger verkligen hela tiden, det är som en sjukdom, han kan inte sluta! Han påstår att han lämnat in papper om deras flytt, men det har inte kommit in några.. Gav honom en mailadress han kunde maila in sitt godkännande men då "kraschade" internet, MEN han kunde googla en massa skit! Ja ni hör ju. han är mytoman. Han erkände för mig att han anmält mig till socialen. När vi väl satt där så blånekade han och sa att han inte ens visste något om att jag begärt underhåll. När vi sen blev ensamma erkände han igen och sa att det var jag som hade börjat, när jag begärde underhåll.. som han nyss inte ens visste något om.

Under utredningen måste jag väl själv få fatta beslutet att inte låta dem åka till honom? Det är inte tryggt!

• Svar på tråden Tänker inte låta honom ha barnen nu!
  • Anonym (less)

har jag ens någon chans? det känns ju som att det är sånt daltande med pappor nu för tiden, dom kommer undan med det mesta bara dom vill träffa sina barn ibland. 

• Anonym (less)
    Tow2Mater skrev 2015-11-19 03:46:39 följande:
    Var är barnen skrivna? På pappans adress? Eller där du bodde med barnen tidigare?
    dom står skrivna på min gamla adress... pappan bor 13 mil bort
  • Anonym (less)
    FIame skrev 2015-11-21 09:51:14 följande:

Jag tycker du gör extremt fel mot barnen som bråkar med deras förälder. De kommer ju bli sjuka för livet av ert (känns mest ditt) skit.

Aggression kommer bara leda till mer aggression och era barn kommer bara få det svårare att hantera det hela.

Du kommer med all sannolikhet inte få enskild vårdnad i synnerhet inte för struntsaker som att ha dragit i örat och umgängesrätten finns där alltid.

vart har du fått ifrån att det skulle vara JAG som bråkar?? 

jag har ALDRIG gjort honom någonting, någonsin! bara tagit emot hans skit för att det inte ska bli bråk! för när han bråkar hamnar barnen i kläm!! 
    NU har jag fått nog, för nu har det gått så långt att han jävlas och tjafsar TROTS att jag bara gör som han säger! 

han har gjort så sjuka grejer mot mig dom här 3 åren som vi varit separerade och jag har låtit det vara, för jag orkar inte bråka!

det jag gjorde nu som gjorde att han dragit igång detta helvete var att jag begärde underhåll, ingen av oss kommer komma ifrån att betala för våra barn! han har sluppit tillräckligt länge nu!!
  • Anonym (less)

nu har barnen varit ifrån honom i en vecka lite drygt.. nu har det börjat ploppa upp saker som han sagt åt dem.

Bl.a har han sagt att han vill att barnen ska bo hos honom (varför ens diskutera detta med småbarn då det ändå inte ens är möjligt??) han har visat dem förskolor där dom skulle kunna gå. 

Igår blev äldsta (5 år) nästan utslängt från leklandet på ikea efter att han sagt massa rasistiska glåpord mot ett mörkt barn!!! Varken jag eller min sambo skulle NÅGONSIN säga något sådant och vi är båda antirasister! Pappan däremot är rasist och min son försvarade det med att pappa säger ju sånt! 

jag känner bara ännu mer att jag inte vill lämna dom till det där monstret!! Det känns som att han gör ALLT han kan för att manipulera och förstöra barnen nu!! :( 

• Anonym (less)

nej, det är inte olagligt att vara rasist. MEN det är fruktansvärt olämpligt att påverka sina barn med rasistiska åsikter och annat skit som han säger till dem.

Han förstår inte det olämpliga själv i det han gör. Han behöver hjälp! 

På grund utav honom så leker barnen att dom mördar varandra och andra barn, för då gör man på GTA som är poppis hemma hos pappa. Dom uttrycker sig rasistiskt, vilket kan leda till att dom får stora problem i sin sociala tillvaro, hur bra är det om andra barn på förskolan tar efter detta tex? eller när dom börjar på skolan och inte blir speciellt populära där pga sina "åsikter"?? 

han mindfuckar som hela tiden med att tjata på dem om att dom borde flytta till honom osv osv.. 

Dom ska inte behöva ha det ansvaret, låt dem vara barn!! 

jag har pratat med familjerätten och chefen där tyckte att jag gjorde rätt i att inte låta honom träffa barnen under utredningen eller åtminstone inte så länge han är hotfull och söker konflikter! Någon sorts lösning behöver vi få till.. ! 

I går hotade han med att komma och hämta barnen med våld och är vi inte hemma så skulle han leta upp oss! Jag törs knappt lämna dem på förskolan nu! 

Svar på tråden Tänker inte låta honom ha barnen nu!