äldreochklokare skrev 2015-11-20 08:52:16 följande:
jag säger som jag alltid gör:
Gör slut med din man för du är oärlig mot honom och har varit i flera år. Verkligen osnyggt att leva med nån "för att". Din man kanske tror att ni har världens lyckligaste förhållande och så går du där och bara tycker det är "sådär".
Tycker din man förtjänar något annat.
Sen fråga 2 är vad du gör med din förälskelse. När du skrev att han har en fru suckade jag bara djupt inombords "jaha, en till, liksom". Låt honom i sin tur avgöra vad han ska göra med SITT förhållande. Skiljer ni er båda så kan ni testa att vara tillsammans.
Ingen av er kan veta hur ni egentligen känner för ni är i den sitsen ni är. Hade ni båda varit singlar och mötts, ja då hade allt varit lugnt men nu har ni andra människor att bry er om. Ni (eller iaf du) känner förälskelsen, men som nån skrev, vad händer sen?
Var meddelandet riktad mot mig eller ngn annan ?
Jag vet exakt vad du försöker säga. Jag är förbannat arg på mig själv för att jag sate mig i den sitsen jag är i nu.
Min man tror att vi har det bra tillsammans. Just därför inser han inte att han har tagit mig för givet.
Nu till den "andra". Ja han är också gift men hans fru vet om att dom har det dåligt och på g att skilja sig. Vilket är inte jag.
Jag kan inte lämna allt bara sådär, men samtidigt så vill jag gärna göra det.
Jag hatar den här känslan. Vill bara må bra med min familj, har det roligt med dom
Istället för att gå runt och tänka på ngn annan. Som orsakar smärta o bröstet. Mår så otroligt dåligt.