Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Misslyckad blekning

Nu vet inte jag vad du var ute efter för nyans? Men hår blir orange om man har i blekningen för kort tid eller inte använder en tillräckligt stark blondering. Jag är platinablond och det gäller att bleka flera ggr. Är man osäker, inte vet något om hur hårblekning fungerar och vad ens eget hår tål ska man gå till frisören. Håret kan gå av, eller bli väldigt slitet. Med affärens "8 nyanser ljusare" måste jag göra två behandlingar och då är håret fortfarande lite svagt ljusgult,  (Jag är mellanblond med lite guldiga toner) sedan kör jag i Moods Pärlblond som bleker 2-3 nyanser och neutraliserar gula toner. Blir perfekt varje gång, men den fungerar nog inte på orange hår! Jag gör behandlingarna med 3-dygns mellanrum för att låta håret vila och minska risken för att det går av. Mitt hår är i utmärkt skick för att vara så ljust/behandlat.

• Mooomin

Är det orange eller gult? Stor skillnad! Det finns även två relativt nya skumtoningar som dämpar, den ena orange, den andra gult! Minns inte märke men de säljs på åhlens, kicks, Ica-maxi m.fl..

Min favvoprodukt mot just gult är en skumtoning man köper hos frisörer som säljer Goldwells produkter, 10V tror jag den heter.

Hewa skrev 2015-11-19 10:46:28 följande:

Hej och tack för alla tips. Jag köpte Moods pärlblonda och hade i håret och det blev till 90 % bättre. Det finns fortfarande en liten aning oreange kvar längst upp så nu tänker jag köra några inpackningar ett par veckor och sedan ha i en omgång till med pärlblond och hoppas på att det tar bort resten.Så jättetack !

Svar på tråden Misslyckad blekning