• Hewa

Misslyckad blekning

Hjälp! Skulle bleka utväxten men misslyckades totalt! Nu är hela håret upptill ORANGE! Någon som vet hur man får bort det? Har aldrig gjort det hemma själv och kommer aldrig göra det igen. Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Misslyckad blekning
  • blomman 2

Du har haft i blekningen för kort tid. Är du mörkhårig så kan du färga håret mörkare. Är det ljust kan du försöka med silvershampo som tonar bort det gula. Eller så får du hå till en salong och rätta till det.

• kajsaemma

Det har jag också varit med om!
    Jag gjorde blekningen hemma, blev knallorange och vad jag minns så gjorde jag två blekingar till sen köpte jag hårfärg hos frisören. Resultatet blev bra men det sliter OERHÖRT mycket på håret.

• kajsaemma
    kajsaemma skrev 2015-11-17 22:52:57 följande:

Det har jag också varit med om!
    Jag gjorde blekningen hemma, blev knallorange och vad jag minns så gjorde jag två blekingar till sen köpte jag hårfärg hos frisören. Resultatet blev bra men det sliter OERHÖRT mycket på håret.

Ska tillägga att jag färgade från mörkbrunt (med röda inslag) till blondt
  • mmadelene

Prova ha i mood pärlblond, låt det sitta i längre än vad det står. Jag brukar ha i minst en timme. Den tar bort orangea toner, sliter heller inte lika mycket på håret eftersom det är färg och inte blekning.

• Hewa
    mmadelene skrev 2015-11-17 22:57:21 följande:

Prova ha i mood pärlblond, låt det sitta i längre än vad det står. Jag brukar ha i minst en timme. Den tar bort orangea toner, sliter heller inte lika mycket på håret eftersom det är färg och inte blekning.

Tack snälla för tipset! Ska rusa iväg och köpa det så fort affärerna öppnar.
  • Inteutanproblem

Instämmer tidigare kommentar om mood pärlblond. Det fungerar fint för mig också när jag blekt hemma och velat få bort den gulaktiga/oragnea tonen. Har dock inte haft i färgen längre än rekommenderad tid. Jag har varit ute efter ljust guldblond, så vet inte om man måste ha i den längre om det är riktigt ljus blond nyans man är ute efter.

• Mooomin

Nu vet inte jag vad du var ute efter för nyans? Men hår blir orange om man har i blekningen för kort tid eller inte använder en tillräckligt stark blondering. Jag är platinablond och det gäller att bleka flera ggr. Är man osäker, inte vet något om hur hårblekning fungerar och vad ens eget hår tål ska man gå till frisören. Håret kan gå av, eller bli väldigt slitet. Med affärens "8 nyanser ljusare" måste jag göra två behandlingar och då är håret fortfarande lite svagt ljusgult,  (Jag är mellanblond med lite guldiga toner) sedan kör jag i Moods Pärlblond som bleker 2-3 nyanser och neutraliserar gula toner. Blir perfekt varje gång, men den fungerar nog inte på orange hår! Jag gör behandlingarna med 3-dygns mellanrum för att låta håret vila och minska risken för att det går av. Mitt hår är i utmärkt skick för att vara så ljust/behandlat.

• Hewa

Hej och tack för alla tips. Jag köpte Moods pärlblonda och hade i håret och det blev till 90 % bättre. Det finns fortfarande en liten aning oreange kvar längst upp så nu tänker jag köra några inpackningar ett par veckor och sedan ha i en omgång till med pärlblond och hoppas på att det tar bort resten.Så jättetack !

• Mooomin

Är det orange eller gult? Stor skillnad! Det finns även två relativt nya skumtoningar som dämpar, den ena orange, den andra gult! Minns inte märke men de säljs på åhlens, kicks, Ica-maxi m.fl..

Min favvoprodukt mot just gult är en skumtoning man köper hos frisörer som säljer Goldwells produkter, 10V tror jag den heter.

Hewa skrev 2015-11-19 10:46:28 följande:

Hej och tack för alla tips. Jag köpte Moods pärlblonda och hade i håret och det blev till 90 % bättre. Det finns fortfarande en liten aning oreange kvar längst upp så nu tänker jag köra några inpackningar ett par veckor och sedan ha i en omgång till med pärlblond och hoppas på att det tar bort resten.Så jättetack !

• HejPippi
    Mooomin skrev 2015-11-19 15:09:54 följande:

Är det orange eller gult? Stor skillnad! Det finns även två relativt nya skumtoningar som dämpar, den ena orange, den andra gult! Minns inte märke men de säljs på åhlens, kicks, Ica-maxi m.fl..

Min favvoprodukt mot just gult är en skumtoning man köper hos frisörer som säljer Goldwells produkter, 10V tror jag den heter.

Använder också den skumtoningen! Superbra.

Ett annat tips jag läste var att köpa moods gråa hårfärg och ha i extremt kort tid. Tror dock man måste ha typ ljusgult hår för att det ska fungera.
  • jollly

Tips: istället för helblekningar, kör på att slinga håret ljust istället. Det blir ett mer naturligt resultat och oftast mindre orange, och mindre slitage. Du får räkna med att slinga 3-4 gånger innan håret är riktigt ljust, det går att göra på ungefär en månad men rekommenderad väntetid mellan färgningarna skulle jag säga är 2-3 veckor för att inte förstöra håret allt för mycket. Men är man otålig så går det att göra lite snabbare, man får helt enkelt lyssna på sitt hår.

En asktoning är superbra för att ta död på orange och gula toner, men något man måste ha som blekt blondin: silvershampoo. Det finns många att välja mellan. Jag kör med klippotekets silvershampoo, har i det i torrt hår, låter verka i ca 3-4 minuter och sedan använder jag aussie's 3 min miracle conditioner, pga silvershampoo gör håret väldigt torrt. 

Svar på tråden Misslyckad blekning