Varför aldrig blastocyst?!
Åh vad tråkigt att höra :( Förstår att det här måste vara så himla jobbigt.
Känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag fick själv ett MF efter FET i våras, och även om jag var ledsen över att det inte blev bebis kände jag ändå en enorm lättnad. Det var underbart att ÄNTLIGEN få ett litet kvitto på att IVF/ICSI var vår metod och att det kunde fungera. Jag kunde bli gravid och vi kunde tillsammans åstadkomma ett någorlunda livskraftigt embryo (med mycket hjälp ;) ).
Har tyvärr ingen egen erfarenhet att dela med mig av i detta fallet. Däremot har jag läst ganska mycket forskning. Ofta tror ju folk att om man får mens eller inte plussar så har det inte skett en befruktning, vilket inte riktigt är sant. Många gånger befruktas äggen men de är inte livskraftiga. De flesta av dessa befruktade ägg som inte leder till graviditet dör inom de tre första delningarna. Där har du en liten del av svaret: de flesta embryon klarar sig inte till blastocyst eftersom de dör kring tredje dagen. Men varför... det är nog nyckeln för de flesta fertilitetsproblem.
Det värsta med barnaskaffande är att mycket hänger på slumpen. Man kan faktiskt ha riktig, riktig otur många gånger om utan att det finns en logisk förklaring. Det tröstar nog inte, jag personligen föredrar en tydlig, vetenskaplig förklaring, men det är så det är. Inget behöver vara fel. Nästa gång kan allt gå mycket bättre.
Önskar att jag kunde ge ett bättre svar eller berätta något som ingav mer hopp. Just nu behöver du det - hopp. Ge inte upp det, för då riskerar du att fara väldigt illa. Ni har goda chanser att bli föräldrar, men kanske behöver ni på ett eller annat sätt planera om vägen dit. Men ni kommer att hamna där om det är det ni vill.
Jag känner med dig, och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå bra för er snart. Stor styrkekram <3