Varför aldrig blastocyst?!
Hej,
Har läst massor här men aldrig skrivit. Behöver råd, hittar ingen info här på FL.
Vi har gjort 3 st icsi (jag endo, han dåliga simmare):
-1a försök: puregon (kan blanda ihop, minns inte)- 9 ägg, 4 befruktade, 1 embryo ET dag 3 (nu i efterhand har de sagt att det var för många celler) - inget frys dag 5 - mens dag 11
- 2a försök: 225 enheter menopur - 14 ägg - 6 befruktade, 1 embryo ET dag 3 - 1 frys 5 dgr (som dog upptiningen så troligen dålig kvalité?) - mens dag 12
- 3e försök: 185 enheter menopur - 11 ägg - 6 befruktade, 2 embryon åter dag 3 - inget i frys dag 5... (Nu ruvardag 3)
Alla ggr tror jag cellerna varit lika olika stora, fragmentering har dom inte sagt nåt om.
Aldrig fått ett pluss (känner mig ensam om det, skulle nästan vara glad om jag bara fick ett pluss så jag VET att vi kan bli gravida...)
Känns som jag ger upp;
Varför befruktas dem bara fint till dag 3!? Aldrig fått blastocyst, förutom den dom frös som sedan dog... Känns som våra chanser är väldigt små. :(( har redan gett upp de 2 st jag ruvar nu då de resterande 4 st inte gick frysa.
Någon som varit med om liknande (inga blasto) och kommit fram till vad det kan bero på?
Tacksam för råd och inspel...
Är för övrigt 33 år.
/uppgiven