• Anonym (Ts)

interimistiska beslut

Hej,
    Undrar om det finns någon som vet hur lång tid det tar att få reda på besluten som tingsrätten fattar.

Skickade in om ett interimistiskt beslut om att få boendet till barnen hos mig. (Vi är redan uppe i tr om detta) det har dock framkommit nya saker som gör att det bästa skulle vara att barnen bor hos mig nu på en gång, helst för flera år sedan :( Så när kan jag vänta mig beslut om detta? Min advokat svarar inte på varken telefon eller mail och jag blir tokig på att bara gå hemma och vänta.

• Svar på tråden interimistiska beslut
  • Anonym (yber)
    Anonym (vänta) skrev 2015-11-16 22:31:01 följande:

Detta låter väldigt illa. Följ ej detta råd ts, det kommer bara att straffa sig. Försök vara lugn och saklig, även om det är svårt. Gör inget förhastat.

Som ts säger så anser socialtjänsten också att ts har en skyldighet att skydda barnen. Det KAN slå emot ts med OM det händer barnen något mer nu som ts kunde ha förhindrat, för att inte tala om att barnen far ännu mer illa.

Men ts, du och dina barn verkar vara i en allvarlig sits så följ inte mina råd för jag har ingen koll. Ta råd från proffs istället.
  • Anonym (Ts)

Går fortfarande bara och väntar. Barnen berättar mer och mer om vad som händer därhemma hos den andra. Kan jag säga till skolpersonalen att endast jag får hämta trots att vi har gemensam vårdnad? Kan det ligga mig till last i tingsrätten om jag gör så?

• SupersurasunkSara

Så vitt jag vet kan du inte neka den andra föräldern att hämta eftersom ni har gemensam vårdnad.

Skolan kan alltså inte lägga sig i er tvist på de grunderna. Den andra föräldern kan tom hämta på dina veckor, ÄVEN om ni har umgängesavtal, men det ligger denne i fatet vid tvist.

• Anonym (Ts)

Vad kan jag göra då?

• SupersurasunkSara

Ring, ring och ring igen och tjata tills du får reda på beslutet. Har barnen kontakt med kurator eller psykolog?
    (Jag har inte läst hela tråden, bara skummat)

Med gemensam vårdnad där båda har umgänge så finns inte så himla mycket att göra verkar det som. Om inte soc mfl anser att barnen ska bort genast från den andra föräldern så...

• Anonym (Ts)

Svårt, dom var inte tillräckligt tydliga i sina berättelser vid barnförhören. Men dom berättar ju desto mer här hemma. Kan soc ta beslut baserat på vad jag säger att barnen berättar för mig?

• Anonym (Ts)

nej, dom går inte och pratar med någon ännu då det fortfarande är ett pågående ärende och utredning. Har kontaktat div för att dom ska få göra det men det går så jävla trögt så jag blir tokig!

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-26 20:48:51 följande:

Svårt, dom var inte tillräckligt tydliga i sina berättelser vid barnförhören. Men dom berättar ju desto mer här hemma. Kan soc ta beslut baserat på vad jag säger att barnen berättar för mig?

Ja, men kan det inte verifieras av barnens berättelse eller annan oberoende vuxen blir det svårt.
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-26 20:52:31 följande:

nej, dom går inte och pratar med någon ännu då det fortfarande är ett pågående ärende och utredning. Har kontaktat div för att dom ska få göra det men det går så jävla trögt så jag blir tokig!

Se till att barnen kommer i kontakt med skolsyster eller kurator.
  • Anonym (Sanna)

Du menar att all arliga saker framkommer till dig som har fått dig att vägra umgänge, anse att armen bara ska vara med dig och då undrar jag om "sanningen " är lika tydlig för socialtjänsten och domstolen .

• Anonym (Ts)

Jo det finns både oberoende vittnen och lärare men det räcker tydligen inte. Jävla skitsytem. Socialtjänsten säger tom att det inte är så allvarligt att barnen får smisk eftersom det inte sker dagligen.

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-27 09:08:35 följande:

Jo det finns både oberoende vittnen och lärare men det räcker tydligen inte. Jävla skitsytem. Socialtjänsten säger tom att det inte är så allvarligt att barnen får smisk eftersom det inte sker dagligen.

Vad säger polis och åklagare?
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-27 09:08:35 följande:

Har vittnen sett när han slagit barnen?
  • Anonym (Ts)
    Kjell2 skrev 2015-11-27 09:16:04 följande:

Har vittnen sett när han slagit barnen?

Ja. Men utredning pågår så det är inget man kan luta sig tillbaka mot
  • Anonym (Ts)
    Kjell2 skrev 2015-11-27 09:14:52 följande:

Vad säger polis och åklagare?

Vet inte eftersom ingenting är klart. Interimistiska beslutet ligger fortfarande bara och väntar på att bli taget
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-27 09:30:40 följande:
    Vet inte eftersom ingenting är klart. Interimistiska beslutet ligger fortfarande bara och väntar på att bli taget
    Är det polisanmält och i så fall har polisen hållit förhör med barnen?

Är det inte polisanmält så bör du nog göra det.
  • Anonym (Ts)

[quote=76051365][quote-nick]Kjell2 skrev 2015-11-27 09:42:17 följande:[/quote-nick]Är det polisanmält och i så fall har polisen hållit förhör med barnen?

Är det inte polisanmält så bör du nog göra det

Jo det är polisanmält av andra. Och förhör har hållits och där framkom det även att barnen får smisk lite då och då. Men tydligen gör inte det så mycket då den andra föräldern älskar dom ändå och "faktiskt inte slår dom varje dag".

Jag är så jävla maktlös

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-27 09:46:45 följande:

[quote=76051365][quote-nick]Kjell2 skrev 2015-11-27 09:42:17 följande:[/quote-nick]Är det polisanmält och i så fall har polisen hållit förhör med barnen?

Är det inte polisanmält så bör du nog göra det

Jo det är polisanmält av andra. Och förhör har hållits och där framkom det även att barnen får smisk lite då och då. Men tydligen gör inte det så mycket då den andra föräldern älskar dom ändå och "faktiskt inte slår dom varje dag".

Jag är så jävla maktlös

Så det pågår en polisutredning.
    Har polisen hållit förhör med dig, barn och den misstänkte. OBS Polisen, inte soc.
    Vad säger polis och åklagare? Blir det åtal eller är det nedlagt?
  • Anonym (Ts)
    Kjell2 skrev 2015-11-27 09:53:07 följande:

Så det pågår en polisutredning.

Har polisen hållit förhör med dig, barn och den misstänkte. OBS Polisen, inte soc.

Vad säger polis och åklagare? Blir det åtal eller är det nedlagt?

Ja, det har hållits polisförhör med alla utom mig. Var kan man ringa och ta reda på hur det går?
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-27 09:56:21 följande:
    Ja, det har hållits polisförhör med alla utom mig. Var kan man ringa och ta reda på hur det går?
    Åklagaren, ring växel på polishuset.
Svar på tråden interimistiska beslut