• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Önskan94 skrev 2015-12-08 18:43:06 följande:
    Ja precis! Men man blir en aning bebisgalen haha :)
    Haha ja verkligen! Men det som jag också tycker är så bra är att man med hjälp av deras avsnitt fått ett litet humm om vad för bebissaker man själv vill köpa. Och att dom gör som en "review" på det dom köpt. 

Jag vet till exempel att jag vill köpa en stokke vagn då den är hög och jag är så  lång :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 21:04:42 följande:
    Haha ja jag vet! Den ville jag också ha till en början! Jag vill ha en bugaboo donkey och övertalat min fästman som förövrigt nog tror att jag är knäpp som redan kollar på bebissaker haha...
    haha jag har nog haft turen med min kära som inte tror att jag är knäpp. Vi har spekulerat hur vi vill ha barnrummet, och typ allt :D han verkar inte ledsna på mig heller :)
  • arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Jag har inte såå jätte stor erfarenhet av småbarn men. Jag har kusiner som är 10 & 6 samt kusinbarn som är 5 och 1. Samt att min fästmans brorson är 2,5

Jag har tidigare sommarjobbat och så med barn runt 5 men jag har som sagt inte så värt mycket erfarenhet av småbarn, visst har jag bytt blöjor osv när mina föräldrars vänner haft små men då var ju inte jag heller särskilt gammal. Men det känns som att mammarollen kommer falla mig ganska naturlig om man ser en överblick på hur jag är som person :)
  • arh
    Önskan94 skrev 2015-12-08 21:46:22 följande:
    Åh va mysigt! Det ska bli spännande att en dag faktiskt få göra alla dessa saker :)
    Ja! Fast på sätt och vis längtar jag inte för om jag känner mig själv rätt så kommer jag att gå crazy just på shoppingen allt för tidigt under graviditeten :D O:) 
  • arh

Enligt appen så har jag ca 5-6 dagar kvar till BIM (det står att jag hade beräknad äl den 5e men är ganska säker att det skedde den 3e, men planerad mens är den 19e så jag försöker hålla mig till dess ändå) och jag håller verkligen tummarna. Jag har börjat blivit lite ivrig att testa men jag ska försöka hålla mig, hehe. Igår hade jag dock som "stick" i livmodern alltså inte som mensvärk. Jag vet dock inte vad det kan betyda men jag har inte känt av något sådant idag än så länge. 

Hur går det för er? :) 

• arh
    Önskan94 skrev 2015-12-13 19:47:00 följande:

Jag fick mitt första positiva äl-test idag känns så spännande och skönt då jag har oregelbunden mens så nu håller vi tummarna att det tar sig =)

Hoppas hoppas :)
  • arh
    Anonym (längtan08) skrev 2015-12-13 19:57:34 följande:

Heej ????

Får jag hoppa in här?

Jag och min kille planerar barn. Vi har inga barn sedan innan. Jag är 28 om 3 veckor och han är 33.

Jag har inte skyddat mig på 2 år. Varit gravid 9 gånger men missfall alla gånger.

Nu gör vi ett försök till! ????ger aldrig upp. Vill bli ung förälder.

Jag håller tummarna för er och välkommen hit :)
  • arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-13 20:10:48 följande:

Är på bim-5 och har idag och igår varit extremt trött så hoppas det är nåt annat än bara mörkret som är anledningen till det.

Huuuur har du klarat dig från att testa?? Haha :)) hoppas hoppas iallafall :)
  • arh

Lite uppdatering från min sida, 3 (snart 2) dagar kvar till bim enligt appen. Inga större symtom på att nått är på gång. Hade ju som sagt lite stickningar för några dagar sedan men inget mer efter det. Väldigt smått öm i brösten, alltså det märks bara om jag tar på dom. Så vi får se.. Jag väntar nog till den 19e-20e med att testa iallafall men jag håller tummarna :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2015-12-16 20:19:12 följande:

Värsta mensen på länge! Igår brände jag vid julgodiset jag bakade för jag fick så ont att jag låt dubbelvikt på golvet. Sen sov jag mitt på dagen för att slippa smärtan. Jaja, snart ska det vara över och vi ger oss på nästa försök.

Usch då, låter inte kul. Bättre lycka nästa månad :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar