Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

Emmissara skrev 2016-03-14 16:15:55 följande:

Hade hälsosamtal idag, gick jättebra. Har fått en jättehärlig barnmorska så det känns skönt. Fick även reda på att de erbjuder  kub, så de kändes skönt så nu är de inbokat samt inskrivningsmötet är också inbokat. Hon tyckte även att ja borde göra ett tidigt UL så hon tyckte ja skulle kontakta en gynläkare och förklara läget, så det känns skönt att ha henne i ryggen när de gäller det. 

Känns dock fortfarande overkligt, "för bra för att vara sant" känsla. Imorgon blir de att ringa till gyn och hoppas på att ja får en snabb tid (om de nu ens godkänner det där också).

Hoppas du fått en tid :)
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-03-15 16:20:23 följande:

Jag ska träffa min barnmorska för första gången nu på torsdag. Ett steg närmre att det kommer att kännas mer verkligt, mest verkligt blir det väl först på ul. 

Men jag funderar på en sak. Kub test, har någon av er gjort det? Är det värt pengarna? 

Det känns sisådär att betala 2500kr för ett "kanske" svar. Jag är ju ung (20år) så risken är ju ganska liten att det ska vara något tok men samtidigt ska man aldrig säga aldrig :/

Där jag bor får man det gratis men avböjde testerna & gjorde bara ultraljud :) det finns så många berättelser där resultatet inte stämt. Både neg som positiv så därför avböjde vi
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-03-25 09:59:09 följande:
    Detsamma! Går in i v18 idag och om 1,5 v är det RUL! :)
    Åh mysigt!! Jag läääängtar till vårt :)
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-03-25 11:38:47 följande:
    Glad Påsk! Jag är i vecka 9 (8+4) :)
    Än så länge inget illamående så peppar peppar att jag slipper :)
    Wow redan, du var nyss i sju hihi:) var glad för det. Är i v.17 & har kräkt och mått illa sen v.5. Är inne på fjärde receptet mot illamående haha
  • Jennymariaa
    Anonym (L) skrev 2016-03-25 13:11:33 följande:

Hej jag är i vecka 13 och är 24 år,

Tänkte kolla med er hur har ni det med det ekonomiska och sparande och allt sånt?

Tänker man har ju inte samma framförhållning som nån som e 35 o har sparat i 15-20 år..

Jag har inte heller det synsättet att man måste ha flera hundra tusen på sparkonton, en villa inköpt o allt va de e..

Hur har ni gjort? E ni stressade över den biten eller totalt laid back?

Nyfiken

Vi sparar hela tiden & kommer ha råd med alla babysaker vi vill ha utan att snåla :) det kommer finnas pengar kvar på kontot också men det är ju inga 100 tusen direkt.

vi bor i lägenhet & det stör mig inte ett dugg! Man får ta det som de kommer helt enkelt, stressa inte upp dig för något "alla säger" för det är ingen som har det så, folk ljuger om sitt privata :)
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-03-28 12:03:17 följande:
    Vecka 10 idag :) usch vad jobbigt med illamående och det så länge
    V.10 var en av mina målstolpar, tvåsiffrigt :D
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-04-05 13:00:03 följande:

Var på RUL idag och fick veta att vi väntar en liten flicka och att allt såg bra ut! Hon är envis och gjorde det inte lätt för barnmorskan ;)

Åh vad kul!! Grattis :D
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-04-06 12:16:59 följande:

Hur tidigt började ni känna av rörelser?

Är i vecka 11 nu, 10+4 och längtar tills på måndag då jag har inskrivning och vi ska kolla datum för rul.

Av de som vet om min graviditet (jag, sambon och två vänner) så tror alla på en pojke. Vi kommer dock inte kolla kön. :)

V.17 & nu i v.18 känner jag varje dag:)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar