Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

Planerar barn - Unga föräldrar

Testlagrets var starkare igår men inte lika starkt som kontrollstrecket. Första gången jag får så starkt på gravidkollens. Vad tror ni? Äl idag?
  • Lilla Luna

Inte så svagt ju. Jättegrattis!

arh skrev 2016-02-26 06:31:48 följande:

Ser ni mitt svaga plus??

• Lilla Luna

Tror jag precis plussat.. tokblankt imorse men nu ser jag ett svagt rosa streck på det jag tog nyss. Det är rosa och svagt men fullt synligt. Dock får jag det inte på bild. :(

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-26 19:49:36 följande:

Berättade för sambon här ikväll med en liten supriselåda som stod i hallen med ljus omkring, samt stickan i. Han vart jätteglad men förvånad över att jag lyckats hålla mig från att berätta på hela dagen :)

Vore superkul att följas åt! Älskar lådan. Vill berätta så också,men först vill jag få positivt på cb plus eller digitala. Syns knappt på bild liksom.

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-26 20:45:49 följande:

Ser tyvärr inget streck :/ men huvudsaken är ju att du ser det :)

Det vill liksom inte fastna på bild. Tog ett test nyss. Rosa svagt streck. Inte kissat på 2h. Druckit en del vatten. Ååh,vill få ett tydligt plus snart.
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-26 21:32:23 följande:

Det är nog bäst att du tar det imorgonbitti när det gått fler timmar och är starkare. Hade du bim idag? 

Bim någonstans söndag-tisdag. Så det är tidigt. Jag ska ta ett test imorgon men väntar mig ett blankt eller svagt. Vågar intelita på det riktigt fören jag får ett tydligt. :)
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-02-26 22:08:58 följande:

Jag testade negativt i måndag då jag trodde det var 4 dagar kvar till bim och testet hade 56% chans att visa graviditet. Jag hade såklart kollat fel en dag på bim vilket gjorde chansen ännu mindre att jag skulle testa positivt då men idag kom det på riktiga bim. :) håller tummarna för dig :)

Svagt även idag. Tog mitt cb fast jag skulle spara till imorgon. Men det är ett svagt plus där. Syns utan ansträgning. Syns på bild men inte på FL. Hjärtklappning! Ska köpa hem fler cb tror jag. Så jag kan testa på måndag eller tisdag. Vill ha ett starkt plus.
  • Lilla Luna

Så ser det ut här på FL. Men är liksom väldigt tydligt. Skickade en bild till en vän och hon såg direkt.
  • Lilla Luna

Men så fint! Ska åka in på Birsta till nästa helg och knåpa ihop något fint så jag kan berätta för familjen och så.

arh skrev 2016-02-27 20:23:35 följande:

Berättade för mamma och svärmor idag med en liten ask. Drog linen "Vi var på birsta idag och handlade, också hittade vi det här som bara skrek ditt namn"

Mammas reaktion var: Åhh. Åhh. Hur visste du att jag var med barn haha och sen jätteglad och kramades

Svärmors reaktion: Blev så glad att hon började gråta och tappade alla ord.

Vart minst sagt en väldigt bra dag med positiva reaktioner trots vår unga ålder :)

• Lilla Luna

Behöver inte hålla mig mer än 1-2h. Det är där ändå. Nu får jag hejda mig. Blir ett till imorgonbitti och ett cb på tisdag. Är det starkt blir det ett digitalt.
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar