• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Lilla Luna skrev 2016-03-07 06:59:51 följande:

Fick smått panik inatt... efter att ha gått ut med valpen så ramlade jag i trappan ute som är helt täckt av snö. Slog mig på vänster sida av kroppen, tog mig upp och ramlade framåt men lyckades ta emot med händerna. Tänkte ändå på liten i magen. När jag skulle sova strax efter fick jag sjukt ont, mensvärk liksom. Tänkte att nu får jag missfall, även fast jag inte slog just magen. Det var nog bara växtvärk. Men oron, kan det försvinna lite?

Ramlade också igårkväll när jag jobbade.. På rätt ner på benen i stentrappa. Ja, sjukt klantigt. Vart också orolig men jag tror inte det är någon fara så länge man inte får något slag i magen :)
  • arh
    Villhaenliten skrev 2016-03-07 14:25:26 följande:

Bim+7 idag. Mina "symptom" (ömmande bröstvårtor mm) som hade försvunnit kom tillbaka igår kväll, idag har har pyttelite bruna flytningar (oro?!). Ska ta ett test idag så får vi se. Men vad tror ni? Om man utgår från mina återkommande symptom samt bruna flytningar?

Bruna flytningar brukar vara gammalt blod, så förmodligen fick du det nu, några dagar efter att ägget fäste, jag är rätt säker på att du gravid :)
  • arh

ÄNTLIGEN vecka 7. Vecka 6 tog 1000 år..
    Brösten ömmar fortfarande.
    Lite lätta humörsvängningar.
    Svårt att äta emellanåt, känns som att allt bara växer i munnen.

Men jag mår jättebra, inget illamående tack och lov :) och peppar peppar att jag slipper

• arh
    Villhaenliten skrev 2016-03-08 00:30:06 följande:

Hur komiskt att mensen väljer att dyka upp PRECIS när jag gör testet...

Aj då :(
  • arh

Wihoo, ännu en ny vecka. Känns skönt att vara över halvägs i farozonen trots att oron finns kvar såklart, men samtidigt kan jag slappna av. Varje dag är en seger och det gäller ju genom hela graviditeten egentligen. Denna veckan har jag mitt första bm besök. Väntat på det här besöket i två veckor nu så dagarna får gå fort. Godnatt. Hoppas era graviditeter går bra och ni som ännu inte plussat så håller jag tummarna för er :)

• arh

Jag ska träffa min barnmorska för första gången nu på torsdag. Ett steg närmre att det kommer att kännas mer verkligt, mest verkligt blir det väl först på ul. 

Men jag funderar på en sak. Kub test, har någon av er gjort det? Är det värt pengarna? 

Det känns sisådär att betala 2500kr för ett "kanske" svar. Jag är ju ung (20år) så risken är ju ganska liten att det ska vara något tok men samtidigt ska man aldrig säga aldrig :/

• arh

Jag och min sambo valde att avstå kub test. Det är inget för oss, vi kommer att älska barnet oavsett :)

• arh
    Jennymariaa skrev 2016-03-25 08:37:56 följande:

Glad påsk tjejer! Vilken vecka är ni i nu?:)

Glad Påsk! Jag är i vecka 9 (8+4) :)
    Än så länge inget illamående så peppar peppar att jag slipper :)
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-03-25 08:37:56 följande:

Glad påsk tjejer! Vilken vecka är ni i nu?:)

Vilken vecka är du i förresten? :)
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-03-25 13:30:21 följande:
    Wow redan, du var nyss i sju hihi:) var glad för det. Är i v.17 & har kräkt och mått illa sen v.5. Är inne på fjärde receptet mot illamående haha
    Vecka 10 idag :) usch vad jobbigt med illamående och det så länge
  • arh

Gud vad mysigt att få känna sparkar och grejer! Idag är det vecka 12 för mig.

Igår vart en sjukhusvistelse med dropp och prover efter en hemsk napp med noll sömn och kräkningar hela natten. (Jag har aldrig varit gravidillamående). Det visade sig vara matförgiftning som tur var, vill inte börja gravidkräkas nu. Fick även göra ett vul. En liten rackare i magen med ett tickande hjärta, vilken lättnad och vilken upplevelse! Längtar verkligen till rul då den lilla har vuxit på sig :)

• arh

Hej på er som är kvar här! Nu var det tusen år sedan jag var in här haha.. Idag var jag på rul och vi ska få oss en liten kille. Planerat den 2 November och imorgon går vi in i vecka 20 :)

• arh
    jess06 skrev 2016-06-10 11:32:47 följande:

Jösses vad otålig jag börjar bli nu! 74 dagar till bf och dagarna går sååå sakta! Jag mår oförskämt bra också. Det är en kamp att hålla järnvärdet uppe, trots Niferex. Skolan tig slut i maj så jag går mest hemma och fixar i huset. Vad gör ni andra? :)

Jag är inne i vecka 20 nu, jobbar och har mig. Har mått superbra ända sedan start (om man bortser från akutbesök och matförgiftning v.11 så) och hoppas att det håller i sig så.

Midsommar helgen kliver jag på 3 veckors semester och sedan jobbar jag på till slutet på augusti då tanken att jag ska gå hem :)
  • arh
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:19:00 följande:

Vecka 15! :D Och jag spyr fortfarande.. Tur man inte visste om det i vecka 7-8 när jag låg i sängen och räknade ner dagarna till vecka 12 när man "ska" börja må bättre, haha! Men vad gör man inte för bebis i magen <3

Hoppas att du inte får som min kollega hon kräks fortfarande och äter två olika tabletter. Hon klev på havandeskapspenning idag och ska ha i augusti. Det är nog väldigt få som får som henne skulle jag tro. :)
  • arh
    citronen95 skrev 2016-06-19 21:33:58 följande:

Måste bara fråga om någon har känt som mig. Äl +10 idag och jag har börjat få så dålig smak i munnen, typ surt gammalt äpple haha svårt o förklara. Men denna smaken är så stark så ingen mat eller dryck smakar längre gott :( har aldrig haft så innan och hjälper inte att borsta tänderna och använda flux.. kan detta vara ett tecken på graviditet? Har hittills inte känt något annat!

Kan vara. Är du helt 100 på äl datum eller kan det ha hänt tidigare? Clearblue har test man kan testa med bim -4 men bara med typ 56% chans att visa rätt. Men även fast du inte kan plussa på sticka pga för låga hormonvärden så kan du ändå vara gravid.

Jag testade bim-5 av misstag (fick för mig att det var -4) det visade negativt och var på en måndag. Tisdagen var jag lite nere tills jag kom på att jag räknat fel och jag kom på att chansen var ännu mindre än 56% att det skulle ha visat rätt. På onsdagen kändes det uppblåst på annat sätt än som vid mens när jag satt ner. Torsdagens gympass kändes det väldigt märkligt på och på fredag på bim0 så plussade jag.

Så det bästa är att vänta till bim trots att det är svårt men det är ju bara 5 dagar kvar :)
  • arh

Åhh idag har jag gråtit flera gånger i oro.. Jag är med i ett träningsteam där en tjej i vår grupp skrev av sig på vår facebooksida att hon hade fått veta på rul v.18 att hennes bebis hjärta inte längre slog och allt vad hon fick gå igenom. En annan i vårt team skrev då att samma hade hänt henne i vecka 22. Jag är nu halvvägs genom vecka 21 och fastän att allting har sett jättebra ut på alla mina ul så kan jag inte låta bli att grubbla och oroa mig över att "tänk om". Så varje lugn stund jag haft idag har jag känt efter om min lilla kille rör sig. Jag vill inte behöva oroa mig resten av graviditeten av att något kanske händer men kanske är det just hormonerna och kärleken till mitt barn som gör att jag inte kan låta bli.. Jobbigt är det iallafall :(

• arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-22 09:56:35 följande:

Idag går jag in i vecka 30! <3 känns helt sjukt, bara 10 veckor kvar

Åhh snart är det dags :)
  • arh

Idag är vecka 22 och bebis är fortfarande lugnare än vad han varit men det är ju säkert bara för att han ligger och sparkar mot ryggen min, inte kul. Tankarna går i högvarv fast än att jag känner lite smått till och från. Idag ska jag iallafall köpa en hjärtmonitor dobbler eller vad det kallas som jag kan ha för oros dagar. Jag vill inte använda den för mycket men jag tror att det kan vara bra att använda den såna dagar som den här. För så länge hjärtat slår är jag nöjd :)

• arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-23 14:41:13 följande:
    Har du moderkaka fram eller bak?
    Bak antar jag att man säger. Där den ska vara sa barnmorskan :)
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-06-23 19:13:18 följande:
    Okej tänkte mest om man har den fram så känner man inte så mycket :)
    Nej där har jag den inte :) men grejen är ju att jag har känt mycket sedan v18 och sedan nu några dagar har jag knappt fått känna alls men nu har han vänt tillbaka sig så jag känner mer igen. Men man blir ju lite orolig.
    Hade jag haft moderkakan fram så hade jag troligtvis inte börjat känna av rörelser alls i vecka 18 :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar