• nihka

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (H) skrev 2015-11-15 20:02:59 följande:

Jag tror det kommer bli krig i Sverige inom kort pga isis. Jag tror att Ryssland kommer gå in i Sverige också sen kommer USA att komma och bomba och många oskyldiga svenskar kommer dödas.

Och detta har Sverige gjort mot sig själv. Den svenska regeringen har misslyckats med att skydda Sverige och Sveriges folk.

Bäst att ni börjar bunkra upp med konserver då!
    Anonym (Bye) skrev 2015-11-15 20:11:15 följande:
    Tvärtom, först kommer många svenskar att dödas av några ISIS sympatisörer från diverse förorten och sedan.........................

• nihka
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-15 18:47:33 följande:
    Det tror jag inte. Psykopati är en väldefinierad psykisk sjukdom. Det är nog som att säga att någon är handikappad för att personen har ont i sin lilltå.

Jag tror snarare att de är mer som folk i allmänt, dvs fega skitar som enbart är "modiga" i grupp. Lättpåverkade, ointelligenta idioter som inte har den hjärnkapacitet, insikt, omvärldskunskap eller analytisk förmåga som krävs för att ifrågasätta sina ledare. De är hjärntvättade och indoktrinerade och har låtit sig vilseledas. De har sett så mycket skit och själva utfört så pass mycket av det att de är helt avtrubbade och några känslor har de inte. När de inte utför våldtäkter, stoppar de svansen mellan benen som de kuvade skitstövlar de är och lyder sin herres minsta vink. Jag jämför de inte med kuvade hundar eftersom stackars kuvade hundar kan kuvas eftersom de är på ett barns nivå intellektuellt. Medan de här är inga småbarn. Däremot blev de väl lockade av skitsnacket om hur många de får sätta på efter döden. Och så tror jag att de tycker om att mörda, tortera, plåga. Ungefär som skinnskallarna som drog runt i skaror på 90-talet. Jag har lagt märke till det nämligen. En viss typ av män ser man nästan aldrig ensamma utan minst tre, helst fler, tillsammans.

Tyvärr är det ovan en sak som väldigt många fega människor som har varit hunsade, mobbade, utan makt, har gemensamt. Så fort de får lite makt ser de till att utnyttja det. I vanliga fall genom att orsaka så pass många problem för dem de har makt över, som möjligt. Det visar sig hos paragrafryttare, dvs byråkrater som fått viss makt, vissa ordningsvakter som inte klarade av att bli / vara polis, statsministrar som växte upp under enkla förhållanden utan möjlighet att påverka, sekreterare och receptionister som beter sig som rabiata vakthundar, o.s.v. 
    Det finns inget som säger att terrorister eller extremister behöver vara på "ett barns nivå intellektuellt." Man har inget för att underskatta dem. Tvärtom.
  • nihka

Daesh (IS) som har tagit på sig dåden i Paris säger att attackerna var ett svar på kränkningar av Islams profet och flygattacker mot deras område.

• nihka
    Anonym (Naiv???) skrev 2015-11-15 22:12:02 följande:

När hörde du senast talas om en buddist-terrorist?? eller en asatroende sjävmordsbomabare??
    Vad är det för fel på dem???

Buddistterrorister: Aum Shinrikyo

Asatrosjälvmordsbombare: vikingarna hade inte tillgång till sprängmedel
  • nihka
    Anonym (Naiv???) skrev 2015-11-15 22:29:18 följande:

Finns väl asatroende även idag?? Eller???

Jo, men hur många utövare? Några hundra?
  • nihka
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-15 22:44:51 följande:
    Hur läser du egentligen? Inte ens det lilla du valde ur sammanhanget lyckades du få rätt på.
    OK. Då förstår jag vad du menar med syftningen. Jag trodde de båda gångerna syftade på terroristerna. Jag borde inte ha uppfattat det så men förvirrades av det lite knackiga språket. Sorry, my mistake.

"Jag jämför de inte med kuvade hundar eftersom stackars kuvade hundar kan kuvas eftersom de är på ett barns nivå intellektuellt"

Jag tycker ändå du underskattar dem genom att kalla dem: "ointelligenta idioter som inte har den hjärnkapacitet..."

Man har inget för att underskatta terrorister och extremister. Tvärtom.
  • nihka
    Ben66 skrev 2015-11-15 22:34:35 följande:

Stefan Löfven säger i SVT Agenda att ISIS strider enligt 1000 åriga lagar, menar han då Koranen eller har de andra lagar. Vilka lagar menar Stefan?

Skulle tro att han syftar på haditherna.
  • nihka
    Anonym (Naiv???) skrev 2015-11-15 22:12:02 följande:

Inte orkat läsa allt i tråden men ... tror inte ALLA muslimer är terrorister.
    Borde finnas de som vill verka för fred och samförstånd även inom den trosriktningen. VARFÖR går inte de ut i media och fördömer vad deras "bröder o systrar" ställer till med.
    Den som tiger samtycker kan man anse.

Har du försökt läsa dig till vad som har sagts?

Muslim groups around the world have strongly condemned the deadly terror attacks Friday in Paris

https://www.google.se/search?q=muslims+against+paris+attacks&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=EflIVuOcMubnyQPBg5L4Bg#q=muslims+condemn+paris+attacks

Samma på sociala medier.

• nihka
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-16 01:23:24 följande:

Mycket bra men skrämmande observerande ang Sveriges PK klimat som råder; "Mycket enklare att undvika att skylla på gärningsmännen och helt enkelt lägga all skulden på offren"

Sorgligt, men sant, det är detta som pågått länge nu i Sverige.

Pat Condell har gjort sig känd i högerextrema kretsar. Han prisas på rasistiska hatsajter som man inte får länka till här på FL.

I det här gamla klippet från 2012 spyr han ut sitt Sverigehat. Jag tror han fortfarande lever.

• nihka
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-16 01:30:40 följande:
    Tja, det är väl vad andra länder anser om Sverige. Inget nytt under solen. Man kan inte klandra dem heller. Sverige blir nog första landet som kickas ur EU som högrisk mot de övrigas säkerhet. Och kommer att dras inför Europadomstolen för antisemitism. Oops, vänta, har vi inte redan fått en reprimand om det?
    Hahahaha! Sverige utkastat från EU. Sure.

Angående antisemitism:

"Enligt den judiska organisationen anti-Defamation league har Sverige den lägsta andelen antisemiter i Europa."

http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/sverige-har-lagst-andel-antisemiter-i-europa/
  • nihka

Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-16 02:29:34 följande:
    Det spelar ingen roll, mig veterligen är han personligen inte högerextremist själv (då skulle han ju knappast värna om judarna) och det han sa i detta klipp stämmer ju till etthundratio procent.
    UKIP-älskare och så uppskattad av Breivik att Breivik lovordade honom i sitt manifest.

• nihka
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-16 05:17:34 följande:
    Men i så fall så är ju faktiskt varenda muslim på jorden skyldig till isis terror, just för att isis lovordar islam. Om vi nu ska gå efter din logik.
    Nej, en person som prisar högerextremister och prisas tillbaka av högerextremister ger inte att alla muslimer är skyldiga till Daesh (IS) terror - inte ens för att du prisar den högerextremistisktprisande snubben som prisas av Breivik.

Offer är nämligen inte skyldiga till vad deras förövare gör och tycker man det har man en ganska skruvad uppfattning.

• nihka
    Anonym (j) skrev 2015-11-16 10:03:50 följande:
    kopierat från aftonbladet

i intervjun med BBC Radio 4 har David Cameron uppgett att attacken lika gärna kunnat inträffa i Sverige.
    ?  Attackerna i Paris hade kunnat inträffa i Belgien, de hade kunnat inträffa i Danmark, de hade kunnat inträffa i Sverige, de hade kunnat inträffa här, säger han till radioprogrammet.
    Ja, det är så terrorism verkar. Det kan slå till mot vem som helst när som helst, men det finns ingen förhöjd hotbild mot just Sverige.
  • nihka
    Iarwain skrev 2015-11-16 16:11:49 följande:
    Sverige har en förhöjd hotbild sedan 2010, dock inget extra pga detta senaste attentat.
    Precis.
  • nihka
    Anonym (j) skrev 2015-11-16 23:14:03 följande:
    det är politiskt känsligt att höja hotbilden och uttalandet är snart tre dagar gammalt.Hade regeringen haft möte med säkerhetsrådet när artikeln skrevs?
    Dagens datum:

"Säkerhetspolisen fortsätter att inhämta information om händelserna i Frankrike och Europa för att se om de kan ha bäring på Sverige. Nationellt centrum för terrorhotbedömning, NCT, bedömer i nuläget att hotnivån mot Sverige ligger kvar oförändrad på en förhöjd nivå, vilket den gjort sedan oktober 2010. Polisen har i samråd med Säkerhetspolisen höjt vaksamheten i hela landet, samt särskilt i storstadsregionerna, och förstärkt säkerheten kring strategiska objekt, exempelvis ambassader."

http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2015-11-16-svar-pa-vanliga-fragor-i-samband-med-daden-i-paris.html
  • nihka
    Anonym (j) skrev 2015-11-16 23:33:01 följande:
    varför då göra detta om inte hotbilden officiellt räknas som förhöjd är inte det väldigt motsägelsefullt.Hela Europa är upp och ner efter en allvarlig terrorattack men i Sverige är allt som vanligt enligt SÄPO.Tror du på det själv?
    Försiktighetsåtgärder. Jag kan inte se annat än något bra i det.
  • nihka
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-17 12:33:00 följande:

Hela EU står enat. Alla länder har svarat ja å Frankrikes militärhjälp.
    Klart hotbilden även ökar i Sverige. 
    Sverige har tagit emot flest flyktingar per capita inom hela EU.Asyltrycket fortsätter och Sverige tar fortfarande emot över 2000 asylsökande om dagen, sedan har även migrationsverket gått ut med att mörkertalet varit stort.
    Och man komma ihåg att snart kanske Sverige deltar i kriget.

www.di.se/artiklar/2015/11/17/frankrike-ber-eu-om-militar-hjalp/

Ja, om Sverige börjar agera militärt i områden kontrollerade av daesh (IS) kommer det med största sannolikhet att leda till en ytterligare förhöjd hotbild mot Sverige.
  • nihka
    Anonym (farbror blå) skrev 2015-11-21 21:31:30 följande:

Nu planerar regeringen att försätta landet i "kristillstånd" pg av terrorhot och flyktingströmmar enligt AB. Normala medborgerliga rättigheter som t.ex det vi ser som heliga fri och rättigheter kan förbjudas och övervakning på bred front införas. Sedan kan regeringen även fatta beslut på egen hand utan inblandning från riksdagen. Så välkommen till det nya och spännande Sverige där allt kan hända framöver allt för att rädda det som rädda går av det som en gång var en välfärdsstat. 

På vilket sätt skiljer sig Sveriges utveckling av terrorist- och brottsbekämpning från andra länder i väst?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2015-11-24 12:51:37 följande:
    Förstår du vad "Begynnande utträngningseffekter inom hälso- och sjukvård" betyder?

Det betyder att vi börjar nå en nivå där folk som behöver vård inte får det i den omfattning som behövs.

Men det är inget problem för dig?

Jag inte ens nämnt bostadskrisen, den nuvarande och den kommande.

Och ja, allt detta hänger ihop med den nuvarande invandringen. Kostnaden för denna och den belastningen den utgör på samhällets institutioner kommer att vara det som definierar vår framtid för en lång tid framöver.
    Jamen enligt SD har det ju varit så i decennier, lika länge som de har gnällt, så då ser man hur mycket utrymme det har funnits fram tills nu.

Övriga partier känner igen en kris när det faktiskt är kris och gnäller inte 24/7.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!