Inlägg från: Anonym (:O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:O)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:04:57 följande:

Nej, personen är inte ett dugg drabbad. Att det skulle ske något i Sverige snart och TS råkar vara ett av offren DÅ drabbas hen.

Att man känner sig rädd för att det kommer in IS-stödjare är absolut inte att vara drabbad.  

Vad du snackar skit.. Hur många svenskar tror du inte befinner sig i Paris just nu? Var ju till och med en svensk tjej som satt instängd i restaurang där som pratade med nyheterna då de inte fick gå ut för de var skurningar utanför.

Detta drabbar alla alla, imorn lär det rapporteras om svenskar som blivit dödade tyvärr..

Oavsett drabbar de alla eftersom det är ett hot mot demokratin. Fattar du inte det?
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:07:06 följande:

Går du verkligen runt varje dag och oroar dig över en bombning? Det har skett en sådan i Sverige, vad tror du människor i Syrien och Irak känner som inte är européer? Tror du inte detta är något som blivit så vanligt att de inte ens känner sig rädda längre?

Varför så egoistiska att ni vill jämföra ert lidande (som knappt existerar) med deras? 

Detta visar inte annat än din brist på kunskap inom det här samt brist på empati.. Så du är nog den sista som ska prata om egoism.

De har höjt beredskapen i new york nu också..??

Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:17:48 följande:

Men ingen kräver att ni ska acceptera det? Rösta på SD eller vadfan ni vill, jag bryr mig inte. Det enda jag kräver är att ni inte ska förminska andra gruppers lidande bara för att de inte råkar vara från väst! 

Det är ingen som gör det förutom du. Hur fan kan en diskussion som handlar om terrorattentat komma och handla om att man förminskar andra gruppers lidande för man är rädd själv... Bara i Sverige!!

De är ingen som förminskar andras lidande bara för man ser risken i Sverige. Tror du inte det går att tänka på ALLA som drabbas och samtidigt se risken för en själv samtidigt? Ena utesluter inte det andra. Det mesta verkar vara i ditt eget huvud.

[quote=76001327][quote-nick]Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:23:01 följande:[/quote-nick]Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. [/quote

Men det fattar väl vem som helst? Ska man ite få prata om denna händelse nu för att det sker hemska saker i Syrien m.m också eller vad vill du ha sagt? Du verkar ha rört ihop saker i ditt huvud.

Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:23:01 följande:

Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. 

Men det fattar väl vem som helst? Ska man ite få prata om denna händelse nu för att det sker hemska saker i Syrien m.m också eller vad vill du ha sagt? Du verkar ha rört ihop saker i ditt huvud.
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:26:46 följande:

Men varför fortsätter du argumentera när du uppenbarligen inte läst det första inlägget jag citerade? Jag skrev aldrig ett svar om trådens ämne, utan citerade TS som menade att IS ENDA SYFTE är att ta död på västerlänningar.

Ditt sista stycke säger däremot emot TS, då TS inte ens erkänner att IS har andra mål vilket är just det som gör mig förbannad. 

Jag har läst ditt första inlägg. Du skrev att västerlänningar inte behöver vara rädda och är egoister.

Skriv inte sådant du inte menar. Men är ju bra att du inte menade det.

Sjävklart har IS många olika mål det vet väl alla. Tror den personen menar att västerlänningar ÄR ett stort mål och det kan ingen förneka.
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:28:50 följande:

ÅTERIGEN, självklart ska man ta upp det lika mycket!

Det jag sa emot är att TS förnekar andras lidande och menar att IS endast är ute efter västerlänningar. 

Tänk att du bor i Mellanöstern och har nära och kära som blir mördade exakt hela tiden på grund av deras etnicitet eller religion. Tror du inte att TS's kommentar om att IS endast är ute efter västerlänningar hade upprört dig? 

Du har fastnat för mycket i en formulering och efter det själv gjort lika dumma formuleringar.

Tror de flesta fattar att det finns fler mål än västerlänningar såklart. Varför skulle man inte förstå det?? Känns som en sån självklarhet att det ens är onödigt poängtera det. Tror du läser in för mycket i det.
    Anonym (öm) skrev 2015-11-14 01:30:55 följande:

Vad felas idioterna på SVT? De spekulerar i OM det kan vara ett terrordåd och om "rockbandet kan vara anledningen till dådet". Snart är det väl självaste SD som står bakom...

Idioter.. Var tvungen stänga av när det är uppenbart hur de håller på. Endast i Sverige!
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:33:54 följande:

Jag skrev att TS ska sluta vara egoist, anser du inte att IS enda syfte är att utrota västerlänningar så behöver du inte ta det personligt.

Den som själv sitter tryggt i sitt hem (notera att kommentaren inte har något med terrordådet i Paris att göra) och samtidigt känner sig mer drabbad än den kristne, shiamuslimske eller yezidiske personen i Mellanöstern är en egoist.

Då hade TS rättat sig om hen menat det, men istället kallar hen mig för istödjare, så uppenbarligen står hen fast vid att IS inte har några andra mål.

Men bra att du säger emot det och erkänner att IS även avskyr andra grupper! 

Erkänner att is avskyr andra grupper? Är det något att erkänna? Något verkar ha skruvat till sig ordentligt i ditt huvud när du ska försöka skapa någon grej av något som inte finns. Vad är ditt syfte egentligen och vad vill du komma fram till?
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!