• cosinus

MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?

HenryIronstead skrev 2015-11-09 13:24:15 följande:

Min åsikt i grund och botten: Löfven sätter hela vår framtid på spel när han tar bort en naturlig del av barnens naturliga område och byter ut den mot en totalt okänd skara människor som man inte ens kalkylerat farlighetsgrad på. Dessutom undrar man vad Folkhälsoinstitutet anser om gympalektioner som dras in eftersom de inte kan duscha efteråt. De lär bytas ut mot en rask promenad i vinterluften eller kanske fotboll på gårdsplanen. Vore de smarta skulle de förlägga alla gymnastiklektioner sist på de dagarna så ungarna kunde duscha hemma alternativt gå hem utan att få frånvaro. (Fast då lär väl barnfetman öka...)

Inte flyktingar i gymnastikhall men däremot går min dotter på en skola som delar lokaler med SFI. Så ja det är många relativt nyanlända vuxna i farten både på bussen till själva skolan och även inne på skolan. 

Verkar dock inte vara något problem ö h t. Vet inte riktigt varför det skulle vara det heller. Om en gymnastiksal behöver tas i bruk som boende så antar jag att det är djäkligt kritiskt med boplatser för så kul är det ju inte att sova i såna (tro mig jag har spenderat ett antal idrottscuper i gymnastiksalar). Det är inte en optimal lösning för någon och blir då skolbarnet utan skolidrott inomhus en tid så måste jag nog ändå anse att det är det minsta problemet med den här lösningen sett till alla inblandade.
Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?