Inlägg från: HenryIronstead |Visa alla inlägg
  • HenryIronstead

MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?

Vad den här tråden löst ska handla om: asylkrisen

Vad den här tråden specifikt ska handla om: vad föräldrar* till barn som går i skola där asyl. sover i gymnastikhallen tycker om saken.

* samt nära släktingar/bekanta till barn osv.

Vad som också avhandlas: politik, främst inrikespolitiken.

Min åsikt i grund och botten: Löfven sätter hela vår framtid på spel när han tar bort en naturlig del av barnens naturliga område och byter ut den mot en totalt okänd skara människor som man inte ens kalkylerat farlighetsgrad på. Dessutom undrar man vad Folkhälsoinstitutet anser om gympalektioner som dras in eftersom de inte kan duscha efteråt. De lär bytas ut mot en rask promenad i vinterluften eller kanske fotboll på gårdsplanen. Vore de smarta skulle de förlägga alla gymnastiklektioner sist på de dagarna så ungarna kunde duscha hemma alternativt gå hem utan att få frånvaro. (Fast då lär väl barnfetman öka...)

Men detta handlar om så mycket mer. Detta handlar om att sätta en sextio sjuttio vuxna besvikna, med en helt annan kultur och annat språk, på ett område som är BARNENS. Man tar alltså barnens område och trygghet. Vad efterverkningarna blir för det här sociala experimentet kommer vi bli varse i framtiden.

Föräldrar, släktingar på orter där detta experiment redan varit igång ett tag - berätta! Det fria ordwt gäller på Familjeliv. Ni kan skriva anonymt.

• Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?
  • HenryIronstead

Bra synpunkter. Inte alkohol, dock, det är inte halal, tillåtet, utan haram, förbjudet. Däremot röker och tuggar de khat så det står härliga till (åtminstone på vissa orter i Sverige) vilket är ett starkt knark av lövsort.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (Anonym) skrev 2015-11-09 13:53:32 följande:

Skolan mina barn går på består av 46% invandrare och i ärlighetens namn är jag inte överförtjust i det men inser att det inte skulle vara mycket till skola utan dom då vi bor i en liten stad.

Så länge barnen inte kommer hem med invandrardialekt för då lär de vara körda på arbetsmarknaden... Det är när det händer som de flesta svenskar flyttar från sådana områden.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Anonym (idiotohälsa) skrev 2015-11-15 15:17:00 följande:

Var i landet bor asylsökande i gympasalar på skolor som är i bruk, vilka skolor har inte längre idrottslektioner för att det bor flyktingar i gympasalen?

Ursäkta, har du sovit under en sten den senaste månaden? Ta Trelleborg som exempel. Ta småorter i Värmland.

Vill du inte tro på det så är det ditt problem. Men fundera lite på hur det kommer sig att gammelmedia helt håller tyst om det.
  • HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:06:15 följande:

Vilken skola i Trelleborg används som asylboende?

Eftersom Trelleborg jämte Malmö drabbats hårdast av inflödet av asylsökande så är det inte bara EN skola, naturligtvis. Men jag kan inte ge dig namnet på skolan. Jag känner att jag upprepar mig på FL numera, når folk vill ha källor till tre - fyra veckor gamla nyheter. Jag sitter liksom inte och SPARAR alla länkar jag varit inne på. Det skulle krövas en anställd för att katalogisera allt.

Jag råder dig att googla Trelleborg idrottshall asylboende och Trelleborg gymnastiksal asylboende. Du hittar säkert något. Om du vågar.
  • HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:17:57 följande:

Du har alltså ingen källa.

OK, då vet jag det.

Fel, jag har läst det massor av gånger, men det ÄR en gammal nyhet och det vet du säkert lika bra som jag att de ibland försvinner, raderas. Vaddå, är du för lat för att googla?
  • HenryIronstead
    Anonym (?) skrev 2015-11-15 19:35:53 följande:

Är du för lat för att googla?

Det är du som påstår något, men du orkar inte bevisa det.

Så kan man naturligtvis göra, men förvänta dig inte att folk ska tycka du är trovärdig.

Lyssna noga nu. Trelleborg är utsatt pga alla fårjor som anländer med tusentals asylsökande. Malmö är utsatt pga alla tusentals "ensamkommande barn" som anländer.

Trelleborgs ishall är ett flyktingboende. Det har funnits tidningsartiklar om det. Inget jag hittar på.

Trelleborgsskolor har gett upp sina gymnastiksalar. Skolor i små små orter i Kronoberg/Värmland, som jag vet ortnamn på men inte tänker delge här, har gett upp sina gymnastiksalar till Migrationsverket. Förskolor. Där man kan dra ihop förskolor har man gjort det för att få ledigt på kommunal mark! Därför startas nu asylboenden i förskolor.

Okej! Detta är fakta! Men Migverket har gått ut med att de inte tänker delge vilka exakta skolor som medverkar. Mina källor är dels de tre fyra veckor gamla nyheterna OCH FOLK SOM BOR PÅ ORTERNA. Varför ska jag nämna orter i jaktbältet för? Det ger inte mig någonting.

För övrigt, t o m i Djursholm, Danderyd, blir en förskola flyktingboende.

Det är det sista jag tänker säga till någon som är för lat för att googla.

Ja jag VET att bevisbördan ligger på mig min n jag har postat mina länkar i DIVERSE TRÅDAR FÖR TRE-FYRA VECKOR SEN!!
  • HenryIronstead

Men snälla nån

Googla gymnastiksal + asylboende

För helvete! Det finns hur många länkar som helst!

Det är jävligt svårt att klipp o klistra från plattan!

Nu ignorerar jag dig, som jag borde ha gjort från början!

• HenryIronstead
    Anonym (idiotohälsa) skrev 2015-11-15 22:33:52 följande:

Har gjort och hittar inga artiklar om gymnastiksalar på skolor som istället för att användas för eleverna som går på skolan används till sovsalar för flyktingar:

Det jag hittar är "gamla skolans gymnastiksal kan bli asylboende" "det är ju ingen hemlighet att det finns tomma skollokaler"

Då söker du skitdåligt! Dessutom vet du att Migverket mörkar asylboenden sen flera veckor tillbaka! PUNKT!
  • HenryIronstead
    KillBill skrev 2015-11-16 17:25:31 följande:

I stället för att kritisera folk för att de inte hittar några artiklar om ämnet så kan väl du lista vilja skolor det handlar om?

Din ovilja att länka till dina källor gör att man kan misstänka att du hittat på allihopa.

Jag satt och GJORDE det - en fet jävla lista, det var skolor i Värmland, vellinge, Sundsvall, Trelleborg , osv.... Och all text försvinner pga att FL är en sida full med hål.

Så ursäkta mig för att jag inte orkar lägga ner den energin igen. Och som sagt, jag hittade själv allt genom att googla gymnastiksal + asylboende

Så jag förstår inte varför ni har svårigheter.

Ok om man inte gillar friatider, men de skriver alltid ut en länk till t ex Trelleborgs kommun, lokaltidning osv, så man behöver inte ange friatider som källa någonstans. Jag är vansinnigt förkyld och orkar inte skriva mer om det här. Är övertygad om att den som orkar göra fotarbetet kommer hitta samma som jag.
  • HenryIronstead

Neffe skrev du icke anonymt av misstag? Jaja.

Du har fel. Det handlar om att jag tappar sugen. Har du någonsin försökt länka från en platta? Jag tappade sugen när jag satt med en detaljerad post och allt försvann.

Jag tappar sugen att ha den här diskussionen öht.

Jag säger igen: google är din vän - testa förskola + asylboende och gymnastiksal +asylboende

Så hittade jag minst fem orter där det skett. Sen vet jag att det finns många fler. Ofta i de små kommunerna i landet som redan tar emot en jättestor del flyktingar.

SLUTDISKUTERAT om detta. Jag ber alla respektera detta. Det här är min tråd och jag skiter i om ni lämnar den.

Svar på tråden MAMMOR & PAPPOR till barn som delar skola med asylsökande - varför så TYST från er?