Anonym (T) skrev 2015-11-11 15:40:38 följande:
Fast hur då menar du? Öka risken för missfall kan kvinnorna göra men med säkerhet orsaka kan dom inte såvida dom inte stoppar upp nåt..
Lättast om någon vill göra abort är ju att ta till en metod som funkar till 90-100% tex cytotec eller skrapning och inte något som ökar risken för missfall med någon procent..
Och jag sa inte att de var lätt att orsaka missfall, men alla blir påverkade olika och är olika känsliga för riskerna
Stress kan orsaka högt blodtryck och frigöra skadliga stresshormoner, pågår de under en längre tid konstant så är de skadligt för kroppen och kan göra de svårare att bli gravid men också öka risken för missfall, är de så svårt att tänka sig?
Embryo/foster, livmoder och gravidhormoner är inte immuna mot stress och dess skadliga effekter, är man/graviditeten redan känslig så kan de öka risken för missfall
Har försökt förklara samma sak för den BM innan men hon verkar inte förstå vad vi menar.
Har tyvärr sett vad stress under längre tid kan bryta ner en person och det är inte kul och då var ändå den personen en av de starkaste psykiskt som jag känner. Tyvärr har många jobb idag hög stress under längre tid eftersom man har för få anställda och för mycket arbetsuppgifter.
Jag undrar hur hon förklarar det som sköterskorna sa till mig på gyn att en av tre graviditeter slutar i missfall men många missfall tas som sen mens istället eller att personen har så oregelbunden mens att de inte reagerar på att det var missfall. Det är intressant hur många missfall som då ändå händer, är det lika mycket bland djuren? Om inte vad är det då som gör att vi får så mycket missfall? Nog för att husdjur kan få dödfödda ungar osv men de lever ju så nära oss och de har börjat se att just hundar och katter börjar få de sjukdomar vi människor får för att de just lever så nära oss.