Anonym (Swingern) skrev 2015-11-23 13:01:22 följande:
Jag är själv en man som länge har haft sexuella fantasier där min fru har sex med andra, men jag vågade aldrig berätta det (alltför pinsamt). Men så en gång ville min fru att jag skulle berätta mina sexuella fantasier, och jag berättade det för henne.
Hon blev eld och lågor, och bara en vecka senare var vi för första gången på en swingersklubb. Detta var många år sedan nu, och vi besöker ibland fortfarande swingersklubbar. Min fru har även en period haft en KK-kille och gått på swingersklubb själv utan mig.
Jag måste säga att vårt förhållande har stärkts genom detta, och vi har blivit mer öppna mot varandra. Att prata om våra upplevelse och lära oss nya färdigheter utifrån för att göra sexlivet hemma mer spännande.
Men som andra har skrivit i tråden, det är viktigt att ta det lugnt i början. Första gångerna vi besökte en klubb hade vi ingen sex med andra. Vi bara hånglade lite med andra, och sedan var det bra med det. Vi tänjde lite på gränserna åt gången och diskuterade det grundligt efteråt. Det går inte veta hur en själv reagera förrän man är i situationen, och hur man reagerar kanske förändras över tid efterhand som man vänjer sig.
Låter som ni har hittat en väg framåt. Härligt. Jag har varit den tredje parten ett antal gånger, alltså killen som kommer på besök. Det är fantastiskt tillfredsställande att träffa ett par som helt trygga med varandra, och som är beredda att pröva. Min erfarenhet är att deras relation har stärkts.