Vill bara gråta..
Igår 17:08 Uppdatera inlägget Citera Anmäl
Hej! Min dotter är 11 år och går i femte klass, vilket inte funkar så bra.
Ska berätta allt om hennes skolgång nu..
Hon gick i en skola från sexårs till tvåan, sedan till tredje klass bytte hon till en skola som är till för barn med någon form utav autism (vi fick veta att hon hade Aspergers syndrom när hon gick i första klass) det började bra, sen skilde sig jag och hennes far. Då kom väl problemen hon började va mindre och mindre i skolan. Hon grät och rev sig själv varenda dag. (Hon började skada sig själv när hon började i skolan) sen började hon i fjärde klass där med, slutade där i början av maj pga att det inte funkade. Slutade där med 16 skoldagar(!!)
Sen började hon i en skola som ligger bra till, både från pappa och mig, men sen skilde jag mig från min dåvarande sambo och hon slutade va i skolan. Om hon inte går till skolan tar socialen henne ifrån mig, hon vill begå självmord pga skolan, gråter och river sig själv varje dag. Tänk om hon begår självmord? Bara för jag tvingade henne till skolan!
Hon måste gå i skolan, jag vet men vad i he****e ska jag göra? Vi va och pratatade med prima i tisdags, dom sa att hon ska gå på lektionerna hon vill. Men hon har ångest 24/7 för hon ska till skolan någon gång.. Jag vill bara att hon ska må bra, men hur ska jag göra?
Hon själv vet ju om problemet men hon säger "Vem bryr sig om hundra år? Jag ska ju ändå dö sen, så varför plåga mig själv" vilket inte funkar!!
Snälla hjälp mig fv!!
//ledsen mamma