Är du svartsjuk?
Det är svårt att ge ett tvärsäkert uttalande om svartsjuka eftersom att de allra flesta känner svartsjuka när den är befogad.
Problemet kan i vissa fall vara att man inte alltid känner till om svartsjukan är befogad.
Om svartsjuka uppstår när den inte är befogad är den endast destruktiv, men om svartsjukan visar sig ha en verklig grund, som faktiskt är ett hot mot relationen, är den logisk.
Vissa människor har nog lättare att känna obefogad svartsjuka, men så fungerar inte jag. Jag blev svartsjuk när mannen innan min nuvarande partner pratade om en kvinna som han jobbade med. Det visade sig snart att han hade känslor för henne och han lämnade mig och blev ihop med henne.
Initialt visste jag inte om jag var löjlig och onödigt svartsjuk, men det var jag inte?
Jag har aldrig känt mig svartsjuk i relationen innan den mannen. Jag har heller aldrig känt mig svartsjuk med min nuvarande man, Anton, trots att han kan vara ganska flirtig. Jag vet att det inte spelar någon roll, eller hotar var relation, så jag tycker i stället om när han smickrar andra damer. Det gör honom tom mer attraktiv