Är du svartsjuk?
Svartsjuka förststör många förhållanden. Det är helt omöjligt att leva utan strid när någon är svartsjuk. Mång tror att svartsjuka är om tanke om den andra personen.
Det är helt fel. Den personen som är svartsjuk vill istället kontrollera den andra personen så den personen inte får möjlighet att göra slut. Den som är svartsjuk tillämpar hot och krämsel eller slår personen så den stannar kvar. Det finns inget gott med att vara svartsjuk. Jag hade en kvinna och hon var så notorisk svartsjuk att hon ringde till min chef när jag inte svarade i telefon på jobbet. När jag kom hem på kvällarna efterjobbet så förhörde hon mig i flera timmar om vilka personer jag har träffat under dagen. Om jag råkade nämna att jag har talat med en kvinna under dagen. Hon tolkade det som att jag hade knullat den kvinnan. Min svartsjuka sambo hade svårt att skilja på vem man talar med i jobbet och privat. Min svartsjuka kvinna var stilig och elegant med fina kroppsformer men socialt var hon en katastrof att leva med. Min sambo berömde sig själv på att hon var bra på att knulla och det skulle räcka för mig. Hon trodde att det räckte med att hon var sexig och hade hög utbildning inom sjukvården. Jag talade med henne att hon måste söka hjälp. Jag vet att hon besökt en psykolog några gånger.
Jag stod ut i 2,5 år med henne. Efter en tid så flyttade hon från den stad vi bodde.