• Cfmilla

BIM januari 2016

strongisthenewme skrev 2016-01-15 14:47:32 följande:

Hoppas ju verkligen på det, håller tummarna för att det ska avta, kan bara inte låta bli att bli lite ledsen när det började blöda, har en sån stark barnlängtan.. Gravtest är det ju alldeles för tidigt för, det får vänta lite. När kan man våga testa?

Usch jag förstår dig!! jag vet inte när du kan testa, kolla om några dagar. Du ska se att du har ett pyre där inne!
  • Cfmilla
    lillverra skrev 2016-01-15 16:06:07 följande:

Lider verkligen med er som bara försöker och försöker men inte blir gravida. Tar verkligen på ens psyke. Jag tror bara man ska försöka koppla bort fml och slappna av och inte tänka. Det gjorde jag nu inför fjärde försöket. Var bara inne här och skrev enstaka gånger. Med dottern tog det tre försök. Men även haft en graviditet 2011 som sluta i abort. Den graviditeten tog 13 månader och det tog så på psyket att när det väl tog sig så mådde jag allt för dåligt för att behålla fröet. Så jag vet hur jobbigt det kan vara. . Jag vill bara vara i vecka 13 nu så man kan börja berätta för nära och kära.

Tack för att du berättar! Och tack för vänliga ord, har iof bara försökt sedan oktober och vet att det är många som försökt väldigt mycket längre men det är jobbigt hur som. Har två aborter i bagaget som gnager, då bara råkade jag. Min syster har aldrig haft svårt att bli gravid första försöket på båda. Så det är klart att det frestar på.

Vilken vecka är du i nu?
  • Cfmilla
    Mammis2011och2015 skrev 2016-01-15 21:14:43 följande:

Hej!

I  Mars födde jag lilla meya som dog efter förlossningen. I Juli blev jag gravid med hennes lillasyster som 3 veckor efter ett felfritt RUL hade utvecklat katastrofalt stora njurar och hennes överlevnadschanser var obefintliga. 

Vi bestämde oss med en gång för att utesluta våra gener och bege oss utomlands för IVF. Idag fick jag min första mens nästa mens börjar jag med mediciner och förhoppningsvis är vi gravida om en dryg månad <3

www.nouw.se/ettbarnihimlen

Gå gärna in och kika på min blogg 

Men oh! Tog vinden ur mig lite. Här sitter jag och gnäller, wow så starkt av er! Åh vad jag hoppas för er! Spännande att följa er resa, ska kika på bloggen!
  • Cfmilla
    Mammamiia10 skrev 2016-01-16 10:53:37 följande:

Cykeldag 35 idag, gissar på att mensen kommer inom 5 dar iaf. Fått lite spottings idag. Brukar få det sådär 3 dar innan mens..

Funderar på att börja med rosenrot o kanske bidrottninggele.. Nån som har erfarenhet av det?? Hur gör man? När börjar man ta dom??

Jag åt rosenrot, fick en cykel på 48 dagar, slutade med en gång.

Man ska börja första dagen på mensen och hålla på till äl.

Hoppas det funkar på dig!
  • Cfmilla
    nepe skrev 2016-01-16 11:24:29 följande:

åh vad allt känns helt fruktansvärt jobbigt just nu. Jag hade BIM sista januari och vaknade i natt av att mensen var här. Över 2 veckor tidig med andra ord. Det gör ont och är mycket blod så det är inte tal om någon nidis.

Mest ledsen är jag för att jag skulle få börja med ägglossningsstimulerande denna månad då det inte gick i december pga dåliga öppettider hos gyn. det ska man börja äta dag 3-5 och jag har min tid hos gyn måndagen den 25e. måste mao vänta ytterligare EN månad till för att ens få börja med tabletterna. ååh jävla skit-skit-kropp. Jag blir galen och bara så fruktansvärt ledsen. :'(

Hoppas att i alla mår bra fina ni.

Men åh!!! Stackars fy va jag tycker synd om dig. Us jag hoppas att det funkar sen iaf!
  • Cfmilla
    Mammamiia10 skrev 2016-01-16 11:09:04 följande:

Oj 48 dagar! Va har du annars då? Jag som tänkte att det kunde korta ner cykeln något... Hoppas verkligen inte det blir tvärtom.... Usch..

Mellan 28-32 innan. Vart lite tokigt sedan jag slutade med p-piller... Men aldrig sååå lång!
  • Cfmilla

Äl+14 idag, dvs borde vara bim!? Men inga tecken alls på mens. MEN kan ha bim på onsdag också, då mina cykler vart lite tokiga. Köper test idag och kollar... Har ju känt mig lite gravid, men men...

• Cfmilla

[quote=76235214][quote-nick]smulan12 skrev 2016-01-16 11:49:28 följande:[/quote-nick]1 vecka efter bim kom mensen. Varit öm i tuttarna i 3 veckor nu o känner frustrationen i kroppen nu. Andra gången mensen bråkar med mig på 3 månader. Säger snart upp mig! :p inte lätt o veta när äl är nästa gång heller när det spökar såhär..[/quote

Usch jag vet hur det är! Också haft bråkande cykler. Hoppas att den reder ut sig snart. Jag kör med äl-tester, men en gång mensen slutat i princip, bara för att få någon rätsida på när äl är. Det är dyrt, men får hoppas att man slipper det snart! Kram på dig

• Cfmilla

Kanske en konstig fråga, men är det någon som har erfarenhet av att man fått en "glad gubbe" på äl test, men ändå haft äl en vecka senare?

• Cfmilla

Haha pmsen dvs grinigheten är ett faktum. Blev nog inget denna gången heller. Typiskt! Nåväl, får hoppas på februari ...

Svar på tråden BIM januari 2016