Inlägg från: sebbejonte |Visa alla inlägg
  • sebbejonte

BIM januari 2016

frofro skrev 2015-12-17 14:55:56 följande:

Kan förstå att man blir orolig även om testen bara är rätt kassa hemmatest! Har ni ringt läkare om att ta riktigt spermaprov? läste nämligen om en ett par som testat negativt på hemmatest och då fick tid till ett riktigt prov hos läkaren utifallatt någonting var fel så de inte skulle behöva slösa ett år. :)

Nej det har vi inte. Kanske skulle göra det.
  • sebbejonte
    Bananen92 skrev 2015-12-17 18:02:21 följande:

ÄL i helgen, söndag enligt min app men tror det diffar på några dagar. Började mysa i början av denna vecka så vi kör lite var och varannan dag när vi känner för det. :) Bra sugen att köpa äl-tester, men det blir nog nästa månad om det inte blir något denna gång.

Jag körde ägglossningstest förra månaden för att se om ägglossningen infaller när jag tror och det gjorde den. Jag har ju regelbunden mens :)
  • sebbejonte
    Bananen92 skrev 2015-12-17 19:27:58 följande:

Bra tips! Ska nog införskaffa mig några stickor trots allt :)

Ja det kändes bra att få det konstaterat :)
  • sebbejonte
    frofro skrev 2015-12-17 19:13:34 följande:

Ja, jag vet faktiskt inte, vc eller privat? googla spermaprov + staden du bor i så kanske nåt kommer upp?

Får göra det. Kanske man kan ringa barnmorskan och fråga, hon borde ju veta vart man vänder sig. Jag bor på en så liten ort
  • sebbejonte
    lillverra skrev 2015-12-17 20:26:45 följande:

Hej får jag hoppa in här?

Vi är inne på 4 försöket till att få syskon till vår dotter på 20 månader.

Jag har BIM ca 9/1-16 kan ändras beroende på när äl sker. Men isf meddelar jag det.

Jag kommer nog inte vara inne och skriva så mycket, eftersom det lätt kan bli en stress och man bara funderar på om man blir gravid eller ej. Så tänkte bara försöka koppla bort tankarna om att bli gravid. Men ville gärna skriva upp mig på BIM listan så jag kan kika in ifall jag blir gravid..... Ha det bäst.

Välkommen. La till dig på listan
  • sebbejonte

Kul med fler son har ägglossning snart :)

Uppdaterade listan

BIM-lista Januari

1/1 Kstadtjej87 4:e försöket, första barnet

Kissekatten2014 5:e försöket

Pärlsnäcka första barnet

2/1

3/1 Behnizen 8:e försöket, andra barnet

Bananen92 2:a försöket, första barnet

Frofro 3:e försöket

4/1 Rajgräs 2:a försöket, tredje barnet

201405 2:a försöket, första barnet

Klaraanders

5/1

6/1 Sebbejonte 4:e försöket, tredje barnet

Vantarpaettmirakel 2:a försöket efter MA, första barnet

Melliis första försöket, andra barnet

7/1 Karinjanson 8:e försöket, första barnet

Emmarebeccas 2:a försöket

Jossjoss fjärde försöket

8/1 Frestelsen

9/1 Lillis26 5:e försöket efter MF, första barnet

Lillverra 4:e försöket, andra barnet

10/1 Stardust2016

11/1

12/1 Soofa

13/1

14/1 Trucker89 2:a försöket, första barnet

Lilla Luna första barnet

15/1

16/1 Finurligafiluren 1:a försöket, andra barnet

17/1 Vanjastina 5:e försöket, andra barnet

18/1 Mammamiia10 3:e försöket, tredje barnet

19/1

20/1

21/1

22/1

23/1

24/1

25/1

26/1

27/1

28/1

29/1

30/1

31/1

• sebbejonte
    Bananen92 skrev 2015-12-20 09:33:56 följande:

Puh, falskt alarm! Idag fick jag en lysande smiley :) (hoppade över den blinkande, går det ens? Aja) Känner att jag måste tagga ner, lovade mig själv att inte stressa över det här, men likt förbannat sitter jag här och hetsar ändå. :(

Tänkte precis skriva att den borde komma idag men såg detta svaret sen :) bra att den kom...

Det med hetsen känner jag såååå igen, man lovar sig själv att ta det lugnt men likt förbannat stressar man upp sig
  • sebbejonte

Har lagt till alla nykomlingar. Välkomna hit, trist att ni var tvungna att komma hit och inte till en bf-tråd.

• sebbejonte
    Bananen92 skrev 2015-12-20 15:58:28 följande:

Ja precis! Lika sambon, som kört lite "det blir när det blir", är lika ivrig som mig nu. Då trissar vi upp varandra ;)

Vi trissar också upp varann här hemma. Det är ju min sambos första barn och han har längtat i flera år så han klappar magen ibland o pratar med en bebis (som han hoppas finns) ;)
Svar på tråden BIM januari 2016