BIM januari 2016
Åh jättestort grattis!! Vilken dag efter äl är du på? :)
Åh jättestort grattis!! Vilken dag efter äl är du på? :)
Tack alla söta!
Men tack snälla! Helt ärligt inga alls. Ett par "stickningar " i livmodern men jobbade långpanna dom dagarna så trodde det mest var det. Och känsliga bröstvårtor men har typ alltid haft det och dom föregående månaderna har jag haft mycket symptom!
Vi hade kört med vanligt glid alla andra månader, visste inte att det kunde försvåra så denna månad köpte jag fertilitetsglidmedel och börjar äta magnesiumtabletter ( en klok sjuksköterska tipsade mig) samt vitamin tabletter..
Vet inte om det kan ha hjälp men jag har en känsla av det.
Höghormonare lär jag va då jag fick såna plus så tidigt..
Men åhh vill också att du ska testa! Men bäst är ju och vänta såklart
Jaa, stort GRATTIS!! Så glad för din skull! Vad har du för symptom? :)
Vi som har samma BMI, nu blev jag sugen att testa (även fast det känns som att mensen är på ingång...). Kommer dock inte vara på hemmaplan förrän fredag, så det blir ett test på lördag morgon :)
Men åh vad kul! Jag bara väntar på äl+11 för det va då jag plussade med cb digital senast jag bar gravid... Seeeeg väntan!
Någon som testar idag? <3
Nej du ska inte tappa hoppet nu! Som du själv säger så är det lite tidigt att testa, prova igen om några dagar eller helst på BIM :) Jag själv har varit såååå sugen på att testa i flera dagar, men tvingat mig att vänta då jag liksom dig vet att jag blir så besviken när det är blankt. I morgon bitti blir det att jag testar första gången denna månad, på BIM -1. Tillåt dig att vara lite nedstämt, alla känslor är känslor. Men tappa hoppet ska du absolut inte göra! :) Kram på dig!
Nähepp, helt blankt test på BIM -1... Aja, tar ett nytt test på måndag om inte mensen kommer imorgon :)
Nu börjar BIM närma sig för mig. Om jag ska gå på fyra-veckor-efter-förgående-mens-regeln som jag alltid gick på förr så ska mensen komma på söndag. Om jag ska lita på Natural Cycles så ska den komma på tisdag. Jag tänker inte testa mig förrän mensen är ganska försenad (om den blir det).
Jag är verkligen inte mottaglig för ett till minus och vet inte vad jag ska göra nästa månad för att det ska bli ett pluss då. Hur gör ni som har försökt en stund för att hålla humöret och hoppet uppe?
Jag har i ungefär en veckas tid haft ont i äggstockarna, när jag har vart ute och promenerat så har det liksom dragit lite i nedre delen av magen vid rörelse av ena benet. Vet inte om det är något symptom eller bara något som kan vara ändå. Jag känner igen känslan men vet inte om det har hållt i så länge förr, innan gravid planerna så var man inte lika uppmärksam på sin kropp:)
Jag har testat bidrottninggelé som jag har läst ska ge kraftigare ägglossning och högre fertilitet i två månader utan resultat (denna månad utan). Nu när jag var på apoteket sa en kvinna att jag skulle börja ära "gravid" tabletter nu innan. Det var bra förberedelse med. Men är det bara bra för barnet? Jag vill ha något som gör mig mer fertil typ. Antar dock att det inte finns några mirakelpiller, isf skulle väl alla redan äta det:)
Hej tjejer! Blev lite fundersam här. Mensen slutade för ett par dagar sedan men jag har fortfarande sådan mensvärk. Så tog ett ÄL test för skoj skull. Jag vet att det inte är positivt men tycker ändå test strecket är ganska starkt? ÄL kan väl inte vara på g redan? Beräknad ÄL är ju inte förens den 13e..
För några månader sen så fick jag typ samma, 3 dgr efter mensen så hade jag känningar och testade äl tester som visade positivt..
Har också hade ett par vänner som varit gravida trots "'mens"
Just saying
Lycka till!
Menar du att ÄL kommer tidigt eller att jag kan vara gravid ändå trots mensen?
Be men exakt.. Det är ju risken men då lät det ju inte fästa och växa. Men det återstår att se!
Okej jo jag har testlagrets stickor hemma så kan ju ta en imorgon borta bara för att
Men tror mer på en väldigt tidig ÄL. Är ju bara på cd 7 eller 8. Får kolla ÄL test imorgon med.
Frågan är ju bara om det blir en "bra" ägglossning när den sker så tidigt efter mens. Har ägget hunnit blivit bra och i rätt storlek?
[quote=76182422][quote-nick]ensamärstark skrev 2016-01-02 23:07:10 följande:[/quote-nick]Detta måste vara fel på testet va? Blev så fundersam över det starka ÄL testet bara två dagar efter mensens slut idag så tog denna ..
[/quot
Skumt test! Ta något annat!
*hihi*
Mensen kom tyvärr idag :( Alltså behöver inte molvärk från äl, pissömma bröst, ständig pms och yrsel innebära en graviditet. Trist, men min tur kommer en annan gång :) Hoppas ni andra har bättre lycka! Mitt nästa BIM är 1/2 så jag får framöver hoppa in i en februaritråd. Kram på er alla som peppat en och lycka till!
Sådär testet ligger o jäser. Täckte över det direkt. Men jag tror verkligen inte det är positivt.. Det känns inte som det :-/ återstår o se om fyra minuter
Som jag trodde . Ena från igår o andra nu på morgonen.
Helskumt.
[quote=76184675][quote-nick]ensamärstark skrev 2016-01-03 18:05:39 följande:[/quote-nick]Tog nytt g-test o ÄL test. G test är blankt. ÄL fortfarande ganska starkt [/quote
Ok då är det äl på G! Sorry om jag blev helt till mig med tyckte det såg ngt ut. ]
Då var bim här. Mensen har inte kommit inatt som den brukar göra. Får väl se vad som händer under dagen. Spännande!