• Bananen92

BIM januari 2016

Puh, falskt alarm! Idag fick jag en lysande smiley :) (hoppade över den blinkande, går det ens? Aja) Känner att jag måste tagga ner, lovade mig själv att inte stressa över det här, men likt förbannat sitter jag här och hetsar ändå. :(

• Bananen92
    sebbejonte skrev 2015-12-20 15:44:15 följande:

Tänkte precis skriva att den borde komma idag men såg detta svaret sen :) bra att den kom...

Det med hetsen känner jag såååå igen, man lovar sig själv att ta det lugnt men likt förbannat stressar man upp sig

Ja precis! Lika sambon, som kört lite "det blir när det blir", är lika ivrig som mig nu. Då trissar vi upp varandra ;)
  • Bananen92

Jag har en fråga... Om det gör ont i äggstockarna, eller åt det hållet, när man har sex, är det på grund av ägglossningen? Betyder det att den är pågående eller att den precis har varit? Känner mig så ny på allt det här, ni får ha tålamod med mina dumma frågor :)

• Bananen92
    behnizen skrev 2015-12-24 20:35:23 följande:

Lite ångest tankar dök upp nu då det liksom känns som att det inte kommer ta sig då man ätit så mycket fett och socker i dagarna / senaste 3 veckorna ..

Detox imorgon:)

Påverkar socker och fett chansen att bli gravid? Visste jag inte :(
  • Bananen92

Äl +6 idag. Haft molande mensvärk sen äl. Är även väldigt yr ibland. I övrigt känner jag mig inte alls gravid. Har även varit lyhörd på det kända hugget i magen när ägget fäster, men inte känt något (förutom att det molar heeela tiden). Aja, det blir om det blir :)

• Bananen92
    behnizen skrev 2015-12-27 09:46:38 följande:

Bananen! Hur går det?? Känner du mer? Bim om dryga veckan nu ju.. Jag känner typ inget så jag är skeptiskt men tror jag kände ngt i tjejmagen Igår men jag jobbade 07-18 pass på jobbet med rea rea rea så det kan varit lite stress inbillar jag mig. Haha

Ungefär samma känningar fortfarande! Igår kväll och inatt var det värre, verkligen molande värk. Har också BIM om en vecka. Försöker vara logisk och tänkte att jag har ont av andra anledningar, just för att inte bli besviken. Men samtidigt kommer jag inte på någon rimlig förklaring. Suck suck.

Kan mycket väl vara stress, men vi håller tummarna för att det var något roligare! :) Har du några mer symptom?
  • Bananen92

Välkommen hit alla nya! Tråkigt att det inte gått hittills för er, vi håller tummarna att januari har roligare besked.

Här har jag spelat Risk med familjen med världens pms... Ingen kombo jag rekommenderar. Äl +7 idag.

• Bananen92
    behnizen skrev 2015-12-28 19:45:15 följande:

Bim - 6 nu då.. Har knappt några känningar förutom känsliga nippels och Lite lite stickningar i tjejmagen. Men har typ haft så förr och inte blivit ngt så ah..

Hade iofs inga känningar ned ettan heller men då blev det oplanerat, tog sig på första gång trots dagen efter piller! Men då visste jag i känslan att jag var Preggo.

Men nu.. Känns nada:/

I och med att du själv säger att du inte hade några känningar med ettan så tycker inte jag att du ska ge upp hoppet! Kanske dyker upp ett plus när du minst anar? :) Håller tummarna för dig!

Här klurar jag själv på om jag har UVI eller gravsymptom... Vore jättetråkigt om denna molvärk beror på något tråkigare.
  • Bananen92
    behnizen skrev 2015-12-30 15:38:02 följande:

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Svagt plus på clearblue, starkare på testlagrets och en digital som stod: Gravid! 8:e försöket gillt till syskon och lyckan är total!!

Nu är mina tvivel borta:)

Stort lycka till alla som väntar.

Jaa, stort GRATTIS!! Så glad för din skull! Vad har du för symptom? :)

Vi som har samma BMI, nu blev jag sugen att testa (även fast det känns som att mensen är på ingång...). Kommer dock inte vara på hemmaplan förrän fredag, så det blir ett test på lördag morgon :)
  • Bananen92
    Bananen92 skrev 2015-12-30 18:44:47 följande:

Jaa, stort GRATTIS!! Så glad för din skull! Vad har du för symptom? :)

Vi som har samma BMI, nu blev jag sugen att testa (även fast det känns som att mensen är på ingång...). Kommer dock inte vara på hemmaplan förrän fredag, så det blir ett test på lördag morgon :)

BIM ska det såklart stå. :)
  • Bananen92
    Anonym (Hoppas) skrev 2015-12-30 19:40:04 följande:

Jag hoppar in i tråden jag också! :)Jag har BIM den 6/1 och håller tummar och tår att jag ska plussa, men det känns som en evighet att vänta.Redan två-tre dagar efter ÄL fick jag molvärk i magen och tjocka vita flytningar och har det fortfarande.Tycker att mitt urin luktar extra mycket också. Idag har jag haft rejäla stickningar i vänstra sidan av magen. Har dock inga ömma bröst eller illamående.Vad tror ni, låter det som graviditetsymptom eller hoppas jag kanske bara alldeles för mycket? Tänkte ta ett test imorgon bitti, även fast jag vet att det är lite för tidigt, men kan inte hålla mig :D

Jag har samma molvärk och flytningar som dig, haft det sen äl. Tror dock i mitt fall att det är mensvärk på G, men kan ju vara annat för dig :)
  • Bananen92
    Ejoma skrev 2015-12-30 20:22:18 följande:

Ni kan ta bort mig från bim listan. Trots en sväng mens så plussade jag idag :D

Åh vad roligt! Grattis och lycka till i framtiden! :)
  • Bananen92
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-01 09:55:17 följande:

Jag är inne på ÄL+11 idag och bim dag enligt min app men negativt test idag. Enligt mina bröst så är mensen på gång. Men väntar och ser om den kommer så de blir rätt nytt bim datum. :)

Får du känningar i brösten innan mens? Jag har superont i brösten denna månad, kan inte minnas att det brukar kännas såhär. Men misstänker att det är mens på gång här med :)
  • Bananen92
    sebbejonte skrev 2016-01-01 15:29:25 följande:

Tog ett cb i morse. Är på äl+9 men det var blankt :(

Kanske för tidigt jag vet men mitt hopp försvann.

Alla andra månader har jag kännt en massa symtom som både ömma bröst, illamående, irritation och gråtmild men denna månaden känner jag ingenting. Verkligen ingenting. Hoppades att det skulle vara positivt men lik förbannat tappade jag hoppet i morse.

Blir så arg på mig själv att jag ska testa så tidigt

Nej du ska inte tappa hoppet nu! Som du själv säger så är det lite tidigt att testa, prova igen om några dagar eller helst på BIM :) Jag själv har varit såååå sugen på att testa i flera dagar, men tvingat mig att vänta då jag liksom dig vet att jag blir så besviken när det är blankt. I morgon bitti blir det att jag testar första gången denna månad, på BIM -1. 

Tillåt dig att vara lite nedstämt, alla känslor är känslor. Men tappa hoppet ska du absolut inte göra! :) Kram på dig!  
  • Bananen92
    behnizen skrev 2016-01-01 19:44:36 följande:

Bananen! Hur mår du? Känner du något? Wiiii blir det test imorgon då?

Håller alla tummar och tår ska du veta!

Åh, jag vet inte, jag är så kluven! Känns som pms, men samtidigt inte då allt känns extremt mycket denna månad. Plus att jag haft molvärk från äl. Har däremot fått uvi så är svårt att avgöra vad som gör ont i dagsläget... Men i morgon, då äntligen blir det ett test! Uppdaterar i morgon bitti :) Hoppas hoppas!
  • Bananen92
    behnizen skrev 2016-01-01 19:44:36 följande:

Bananen! Hur mår du? Känner du något? Wiiii blir det test imorgon då?

Håller alla tummar och tår ska du veta!

Nähepp, helt blankt test på BIM -1... Aja, tar ett nytt test på måndag om inte mensen kommer imorgon :)
  • Bananen92

Mensen kom tyvärr idag :( Alltså behöver inte molvärk från äl, pissömma bröst, ständig pms och yrsel innebära en graviditet. Trist, men min tur kommer en annan gång :) Hoppas ni andra har bättre lycka! Mitt nästa BIM är 1/2 så jag får framöver hoppa in i en februaritråd. Kram på er alla som peppat en och lycka till!

• Bananen92
    behnizen skrev 2016-01-03 09:04:20 följande:

Va tråkigt! Kroppen är bra roligt ibland:( men nu är du ett steg närmare ett plus! Stort lycka till i februari bananen<3

Eller hur :/ Ja det är ändå skönt att veta att man har en regelbunden mens. Tack så mycket och lycka till i framtiden behnizen! <3
  • Bananen92

Hjälp - vad är detta?!

Fick en blåsa på bröstvårtan idag, den är öm och svälld. När jag då började pilla och klämma lite kom det vätska (?!) ut bröstet. Typ vit-genomskinlig några droppar. Jag KAN inte vara gravid, inte med den supermens som jag haft de senaste dagarna. Eller borde jag testa imorgon bitti för säkerhets skull? Har ni någon erfarenhet om detta?

Svar på tråden BIM januari 2016