Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BIM januari 2016

Asså kör på stort här! Började med bidrottninggele för några dagar sen och beställt progesterall. Hoppas nu de funkar

• frestelsen

Höjd temp idag! Så räknar med en lutealfas på 12 dagar. Så om äl va igår bör nytt bim bli 8/1. Tänker jag rätt nu?

• frestelsen
    Sajocawa skrev 2015-12-28 18:24:55 följande:

Om du har 12 dagar lutealfas blir BIM den 9/1. BIM-dagen räknas inte in i lutealfasen eftersom den räknas in i nästa cykel (cykeldag 1 om mensen kommer). Så lutealfas = dagarna MELLAN ägglossning och BIM ;)

Förstår du? :)

Ojoj ja försöker haja men vetteefean om jag någonsin får till det i skallen hahaha. Ag har oftast en cykel på 30 dagar enligt ff. Så om jag då fick min mens för 20 dagar sen och äl va igår hur ska jag räkna då?
  • frestelsen
    Anonym (amanda) skrev 2015-12-31 13:55:54 följande:

hej på er!

jag har BIM 3/1 och började redan igår (bim-4) känna lite hugg/molvärk i magen. eftersom jag inte tidigare försökt bli gravid har jag inte tänkt på om jag brukar ha det. något jag däremot vet säkert är att jag får molvärk en dag innan mens.

mina flytningar har fram tills igår varit tjocka och vita sen äl. igår när jag gick på toa var det bara blött, och ungefär samma sak idag. jag har känt av illamående, men inte mycket och det var ett par dagar sen. har haft lite halsbränna också sent på kvällen men det kanske berodde på att jag var uppe längre än jag brukar. och mina tuttar har jag haft ont i sen äl, vilket jag brukar. det jag dock inte känner igen är extremt känsliga bröstvårtor, nästan som stickningar. jag är på bim-3 och vet inte om jag ska ta ett test, har två hemma. det känns som att jag skulle bli besviken eftersom jag känner lite molvärk i magen (mens på g?). samtidigt känns det som att det skulle ha gått för lätt om vi lyckas på försök nummer två, men jag hoppas ju. någon som kan svara?

Det är typ samma symtom grav och pms endast ett test kan svara dig:)
  • frestelsen
    Anonym (amanda) skrev 2015-12-31 14:43:17 följande:

tog precis ett negativt test, så då är väl mensen på g. bim-3 idag. men jag blir kvar i tråden med ny bim 29/1 :)..

De behöver det inte vara. Bim spelar ingen roll det är hur många dagar sen äl:) jag har 12 dagar mellan äl och bim och ägget kan fästa dag 10 och sen behöver hcg några dagar för att gå ut i kisset. Du har fortfarande möjlighet :)
  • frestelsen
    Anonym (amanda) skrev 2015-12-31 17:19:52 följande:

mellan äl och bim är det 13 dagar, är på dag 10 nu!

Jag fick plus på äl+11 sist o det va svagt:)
  • frestelsen
    Agge83 skrev 2016-01-01 13:15:42 följande:

Jaha! Över positivt äl test nu på fm, så ägget släpper förmodligen när som.. Tempen super låg som vanligt Samma dag. Nu börjar denna lååånga väntan på BIM.. Stackars min sambo ;)

Ja visst är den väntan jobbig. Är på äl+5 och stirrar på min Fertility fried 8 gånger om dagen för att se om jag inte råkat missa en dag eller 7 så man får testa nu;)
  • frestelsen
    Miisty skrev 2016-01-01 13:45:17 följande:

Haha ja det är hemskt att vänta. Jag kollar med flera ggr om dagen om jag inte tänkt fel o kan testa snart :P Hopplöst :)

Äl+8 för dig va?
Svar på tråden BIM januari 2016