Inlägg från: Testartest |Visa alla inlägg
  • Testartest

BIM januari 2016

Hej hej, flyttar hit från Bim december listan, blev ingen julklapp...
    Mens 25/12 så ÄL runt nyår (kort lutealfas)... Bim... troligen 20/1

• Testartest
    Fian88 skrev 2015-12-28 10:45:23 följande:
    Tråkigt att mensen kom:'(
    Fast då har du en väldigt lång lutealfas, 20 dagar? Lutealfasen är tiden mellan äl och bim, inte mellan mens och äl.
    Hm... blir förvirrad... har blivit sagd att jag har 8-11 dagar lutealfas. Mellan ÄL och mens. Fast det stämmer ju inte alltid.. Ett tag hade jag 8 åt bägge håll. 8 från mens till ÄL och tvärtom...
  • Testartest
    Sajocawa skrev 2015-12-28 10:44:36 följande:
    Hej och tråkigt att du behöver komma hit!

Du har nog fått det där lite om bakfoten, lutealfasen är mellan ägglossning och nästkommande mens. Mellan nuvarande mens och nästkommande ägglossning är follikelfasen. Vanligtvis är lutealfasen omkring 12-16 dagar. :)
    Jo jag vet att lutealfasen är ca 14 dagar men jag verkar ha en kort sådan. 
  • Testartest

Bim 19/1
    Brösten har blivit lite större och jag lite tröttare men gladare och mer positiv... märkligt

• Testartest

Bim 19/1 men känns som att dne är på gång nu redan.. Lätt mensvärk och ont i ländryggen. Jättetrött, sover dåligt, är hungrig. Svettas, fryser..
    Mensen förra månaden varade bara 4 dagar vilket är ovanligt för mig. Har haft mycket sex runt jul och nyår, typ varannan dag, och även på ÄL

• Testartest
    Cfmilla skrev 2016-01-14 12:03:06 följande:
    Samma som jag!!! Ont i ryggen, mensvärk, får tröttdippar och frys-attacker!
    Och vad anser du det betyder....? Jag har egentligen ingen aning. Det är kallt ute, jag har sovit asdåligt och det kan vara PMS... Eller så håller jag på att bli sjuk..
  • Testartest

Bim -4 idag. Mår illa, värk i magen, trött, ont i ryggen och spottings...Tror det blir pannkaka igen..

• Testartest
    Cfmilla skrev 2016-01-14 15:36:02 följande:
    För mig så känns det inte som vanligt... Jag tror jag är gravid. Annars tänker jag göra slut med min kropp!
    Det känns inte som vanligt här heller, men det har varit annorlunda efter ÄL flera månader utan att det varit nåt... Så jag törs inte hoppas alls. Supertrött, brösten ömmar, tjejmagen ömmar, mår illa... Men känns som om mensen ska börja fast Bim på tisdag... 
  • Testartest
    SofieKristin skrev 2016-01-15 13:28:36 följande:

Hoppar in här igen, har BIM om 4 dagar. Dock har jag inga direkta förhoppningar denna månad eftersom vi inte fick till tajmingen så bra över ÄL, men man vet ju aldrig. Det som dock känns annorlunda är att jag inte har haft någon PMS alls ännu. Jag brukar alltid ha mycket sämre humör och har tvärtom känt mig väldigt glad och lugn senaste dagarna, liksom sådär så jag faktiskt har tänkt att "vilket bra humör jag är på!" Vet inte om det kan vara ett gravtecken.

Har bestämt mig för att försöka fokusera lite mindre på att försöka bli gravid, annars blir jag helt besatt i tanken och kan inte fokusera på nåt annat. Så nu kör jag på med andra mål och planerar in roliga saker istället. Men hoppas såklart på ett plus hellre snart än senare ;)

Jag har oxå varit väldigt glad och lugn men vet inte om det är ett tecken...
Svar på tråden BIM januari 2016