• Vinja

BIM januari 2016

Hej allihopa,

Jag har BIM den 14, alltsa om tva dagar och jag borjar bli lite nervos. Min lakare trodde att jag kanske hade PCO sa jag testade mig innan jul, men blodprovet kom tillbaga negativt. Ska dock ha ultraljud den 19e for att dubbelkolla att allt ar ok. Alltsa sant ultraljud dar dom sticker in en grej...ser ej fram emot det, men vet ju att det ar nodvandigt saklart.

Denna gang forsokte jag att inte tanka sa mycket pa AL osv. Jag visste ju pa ett ungefar nar det var, men skippade AL stickorna eftersom de kants lite stressande.

Ar det nagon annan som gjort ett santdar ultraljud? Kanns det obehagligt?

• Vinja
    Anonym (Lf) skrev 2016-01-12 14:04:19 följande:
    Nej jag tyckte inte det var så obehagligt..
    Dom sätter inte in den så långt..
    Sen är det väl olika hur man upplever det, men jag kan bara utgå från mig själv..
    Tack anda! Vet bara en i min narhet som har gjort en san scan och hon sa att det var jatteobehagligt sa jag ville hora lite fran annat hall med.

Haller tummarna att det blir som for dig!
  • Vinja
    Babydreamer skrev 2016-01-12 21:43:31 följande:
    En vaginal ultraljudsprob är ganska liten och det som kan göra lite ont är när de trycker lite med den på äggstockarna men säg till gynekologen om det är för obehagligt så får de helt enkelt ta det lite mer varsamt.
    ALSI skrev 2016-01-12 22:10:58 följande:
    En vanlig gynundersökning är mer obehaglig än ett VUL. De har ordentligt med glidmedel på proben som de sticker in, så jag tycker inte det känns alls otäckt.
    Tack horni! Kanner mig faktiskt mindre nervos redan!

BIM imorgon, so far inga tecken pa mens, men jag forsoker att inte tanka pa det. Har haft sa forut och sen kommer den alltid under natten/tidigt pa morgonen, sa vill inte fa upp hoppet for mycket

Svar på tråden BIM januari 2016