• SSK13

BIM januari 2016

Är ledsen och skrev av mig lite...

Fick mens idag. ÄL + 10. Ruggig mensvärk i tre dagar och nu gör det jätteont. Första mensen sen ett MA 17 november i vecka 8. Såklart väldigt ledsen. Även om det var första försöket efter så hade jag hoppats på att lämna det ledsna bakom mig. Men jag är faktiskt väldigt ledsen just nu, mensen påverkar såklart mer än att den bara finns där. 

Känns som en så jobbig period nu. Blev gravid på första försöket i oktober. Mådde väldigt dåligt de två sista graviditetsveckorna då alla symtom var borta, om jag ens hade några? Tog cb digital graviditetstest som visade för lite veckor mot vad jag var i. Väntade en vecka till, tog ett nytt. Samma resultat. Förstod att det inte stod rätt till, testet gjorde mig bara mer säker. Blödde lite minirosa tre dagar. Gick över. Sen kom rött blod. Åkte in till gynakuten, de såg en fin rund hinnblåsa motsvarande vecka 5, skulle vara i vecka 8. Skulle vänta 10 dagar för att göra en ny kontroll, blödde hela tiden. Förstod att det var missfall. Kom dit igen, fick det konstaterat, hinnsäcken var borta då.

Sen blödde jag totalt 3 veckor. Började testa med ÄL-tester, tog i princip två veckor innan positivt utslag. Sen nu har det gått 10 dagar sen dess. Och nu mens. Känns mig alienerad. Som om jag varit bortkopplad från verkligheten denna tiden. Där ett positivt test är det enda som kan göra mig glad igen. Men jag måste verkligen försöka hitta glädjen i det vanliga livet nu. Vill inte drunkna i detta.

Är redan så förbaskat trött på ÄL-test! Använde cb digital med dubbel hormonindikator. Fan. Borde bara ta en paus från detta helt men vill ju samtidigt ha ett syskon till vår dotter.

• SSK13
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-26 20:14:37 följande:

Är du säker på att det är mens du har?

Fick rosa på papperet i natt, sen bara vanliga flytningar i typ 15 timmar så började nästan tro nidblödning (som är ovanligt?). Men sen kom det rött i kväll och har mensvärk så känns väldigt mycket som mens.
  • SSK13
    SamsonS skrev 2015-12-29 15:55:14 följande:

Inte varit så aktiv här, men nu är det den långa väntan mellan äl och bim.

Har känt mig ganska nere denna månaden. Det verkar ha låst sig rejält för mannen och han har svårt att komma när det behövs.... Vi har myst varannan dag hela cykeln men inte lyckats få till det ordentligt under äl, håller mina tummar ändå eftersom dottern blev till trots avbrutet.... Känner ju klart att chansen ändå är minimal.

Någon som vill lägga till mig på listan?

Bim 7/1, 5e försöket, 2a barnet

Åh så jobbigt! Tanken slog mig när vi försökte sist att "tänk så kan han inte komma!". Hoppas det har gått bra ändå!
  • SSK13

Om ÄL kommer som den gjort innan jag fick MA så har jag BIM den 23/1. Har min första mens sen MA nu så hoppas kroppen ställer in sig som den varit förut. Någon får jättegärna lägga in mig i listan :)

Tänkt fram och tillbaka om jag skulle strunta i ÄL-test men kanske ändå kommer ta denna månaden för att se om det är som det var förut. 

• SSK13
    sebbejonte skrev 2015-12-29 22:53:53 följande:

Alla nya är inlagda :) välkomna. Hoppas vi flyttar allihop till bf-tråd innan januaris slut

Tack! Hoppas detsamma!
  • SSK13
    Hansson88 skrev 2015-12-31 09:24:45 följande:

Hej.

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM oktober-tråden, fick missfall. Nu är vi inne på 2a försöker, tror jag, efter missfallet. Hade ägglossning på julafton och en förbannad svampinfektion men vi fick till det dagen innan. Hoppas hoppas!

Enligt p-tracker har jag BIM den 13 Jan, enligt Nc har jag BIM den 11 Jan och enligt WomanLog har jag BIM redan den 3 Jan.

Jag har som vanligt inga symptom på varken graviditet eller mens.

Jag fick i förrgår en rejäl tempdipp och igår och idag var tempen hög igen.

Jag är på ÄL+8 idag.

Kring min ägglossning får jag alltid superkänsliga bröstvårtor men efter missfallet får jag inte det längre. Jag brukar kunna lokalisera ägglossning genom tempning och mina boobisar men det går ju inte längre.

Hur går det för alla er? Har ni några symptom?

Jag blev också gravid i BIM-oktobertråden och fick MA! Vad trist att det var fler det gick likadant för :/ Härligt att ni är igång igen. Då har du haft en mens emellan nu?

Min mens har precis slutat så ÄL någon gång nästa vecka tror jag.
  • SSK13

Kommit till stugan vi ska hyra här i Sälen nu. Mitt humör sjönk drastiskt när jag såg hur rummen är planerade, vi kommer sova i våningssängar. Jag och min man kommer få dela rum med en 3- och 4åring. Undrar hur vi ska få till det denna veckan, attans att ÄL inträffar just denna veckan! Vi är här med min mans systers och hennes familj.

• SSK13
    Cfmilla skrev 2016-01-02 19:46:29 följande:

Haha va "roligt" samma för oss, vi åker till Sälen i morgon.... Fick en glad gubbe i morse men nu var det blankt. Är äl förbi eller urinet inte tillräckligt koncentrerat nu bara? Lyckades mysa igår och i morse så det borde väl räcka..

Ta en dusch tillsammans... ni lyckas alls!

Antagligen fick du en snabb LH-höjning :) skönt att din ÄL redan varit iaf. Min är beräknad till nästa lördag, då vi åker hem. Men liggdagarna är ju nu i veckan så haha, vi får komma på något.
  • SSK13

Cd 9 och fick dessa test. Ena är graviditetskollens.

Med clearblue ältest med dubbel hormonindikator fick två lika starka streck. Men testet gav en tom ring. Tog iofs inte testet på morgonen, höll mig i ca 3 h. Har älsekret. Jätteskumt så tidigt.

Vet att man inte ska kolla på testet men strecken är ju starka, så såg de verkligen inte ut förra månaden. Teststrecket är det längst till vänster.
  • SSK13

Alltså hur länge har man fertilt sekret efter ÄL? känns så osäkert när jag fick fullt utslag på ÄL-test fem dagar tidigare än jag trodde. Hade sekret då också och ÄLvärk. Men sekretet är fortfarande så himla halkigt, genomskinligt och lite trådigt. ÄL-testen (både gravkollen och cb) är helt negativa nu.

• SSK13
    vantarpaettmirakel skrev 2016-01-10 16:14:26 följande:
    Mitt MA upptäcktes den 1 oktober. Fick tabletterna och började blöda ut det hela den 12 oktober. Onekligen verkar kroppen ha ballat ur. Idag kom mensen, på dag 10 efter äl även den här gången (andra gången jag haft ägglossning och mens nu efter missfallet). Åh, okej. Har ni försökt bli gravida länge? Vad gör pergotime för något? :)
    Ah du fick också mens på ÄL + 10 första mensen efter MA. Samma som för mig! Synd att det hände andra cykeln också! Jag är på ÄL + 6 nu och hoppas att om mensen nu måste komma att den kan komma ÄL + 14 iaf. Vill inte att cykeln ska ha blivit allt för rubbad :/
  • SSK13
    vantarpaettmirakel skrev 2016-01-10 16:14:26 följande:
    Mitt MA upptäcktes den 1 oktober. Fick tabletterna och började blöda ut det hela den 12 oktober. Onekligen verkar kroppen ha ballat ur. Idag kom mensen, på dag 10 efter äl även den här gången (andra gången jag haft ägglossning och mens nu efter missfallet). Åh, okej. Har ni försökt bli gravida länge? Vad gör pergotime för något? :)
    Ah du fick också mens på ÄL + 10 första mensen efter MA. Samma som för mig! Synd att det hände andra cykeln också! Jag är på ÄL + 6 nu och hoppas att om mensen nu måste komma att den kan komma ÄL + 14 iaf. Vill inte att cykeln ska ha blivit allt för rubbad :/
  • SSK13
    vanjastina skrev 2016-01-11 07:48:42 följande:

Äl +4, dagarna går ju sååå segt ;p När skulle man kunna ana något på en sticka tro? Äl +9 kanske? Tror inte att jag kan hålla mig längre än så, haha.

Väldigt individuellt skulle jag säga. Vad jag sett på familjeliv så verkar vissa fått svagt streck på ÄL + 7 redan. Men går man efter de graviditetstest som är jättekänsliga så är det tidigast ÄL + 10. Men predictor early säger sig kunna  vissa upp till sex dagar före (icke)förväntad mens, har man då en lutealfas på 14 dagar är det ju på ÄL + 8 man skulle kunna ta det testet.

Personligen tycker jag det känns tidigt att testa innan ÄL + 10, och det är också tidigt. Jag tog cb plus och fick neg Äl + 10 men pos ÄL + 14. Så jag tror inte jag kan plussa så jättetidigt även om det såklart skiljer sig från graviditet till graviditet :)

Men jag ska inte hymla om att mina spända bröstvårtor nu på ÄL + 7 inte gjort mig testsugen ;)
  • SSK13

Så besviken jag känner mig nu. Fått rosa på papperet blandat med typ äggviteaktigt sekret. ÄL + 7. Förra cykeln fick jag så på ÄL + 10 och sen kom mensen. HAr aldrig haft spottings innan, så det känns tråkigt att det börjat komma. Väldigt tidigt också :( 

Hade MA i november och detta är andra cykeln efter det. SÅ tråkigt att kroppen ska hålla på :'(

Tänkte nidblödning förra gången, eller hoppades rättare sagt. Men det var ju mens på ingång så jag gissar att mensen kommer likadant denna gången :( Men vad har hänt med min lutealfas? 7 dagar?! Hur många cykler måste man vänta tills att få hjälp? Vet ju att det kan ta tid för kroppen att bli normal igen men det är ju lite olidligt detta.

• SSK13
    vanjastina skrev 2016-01-11 14:37:47 följande:

Hm det låter ju som en nidblödning tycker jag, men om det var så förra cykeln så kanske det är som du säger att den spökar.

Håller ändå tummarna för att det är ett ägg som fäst och inte mens som är på g..

Man kan ju alltid hoppas tills mensen kommer. Men blev så otroligt besviken förra cykeln. Fick mensvärk utav h-vete då också.

Nu känner jag av mild mensvärk så gissar det är på ingång :/ om det tar ca lika lång tid som förra gången kommer mensen imorgon förmiddag.

Skillnader från förra cykeln är att bröstvårtorna har känts denna gången samt att jag inte har haft PMS denna gången. Och sen då att denna spottingen kom tre dagar tidigare än den förra.

Kände mig ändå lite gravid tills spottingen kom :/ eller hoppades mest. Har inte analyserat så mycket eftersom jag varit på en veckas skidresa och haft ont i kroppen av andra skäl ;)
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2016-01-11 15:33:26 följande:

Åh hoppas ändå att det är ett + som gömmer sig där ändå! Sjukt skönt med skidorna så att man inte har hunnit tänka så mycket!

Har du kommit hem ännu? Har ni haft det bra?

Vi hade det otroligt bra! Första gången för mig och det var verkligen en upplevelse :)
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2016-01-11 19:43:19 följande:

Åh men så underbart!!! Ja vi kom hem seeeent igår!

Förstår att det måste vart en upplevelse

Har du åkt många år? Vart bodde ni?

Spännande med test för dig imorgon :) Jag kommer hoppas på att mensen inte kommer!
  • SSK13

Mens :/ så nu fick jag spotting ÄL + 7 och mens ÄL + 8. Det är bara sjutton dagar sen senaste mensen.

Orkar inte riktigt detta :/

• SSK13

Står nu i kö till barnmorska direkt. Orkar inte med ovissheten som flödar. Att bara vänta och tro saker är inte min sak. 

Ringde 1177 men de är ju inte vidareutbildade inom kvinnosjukvård så de kunde inte riktigt hjälpa mig. Hoppas på ett bra svar nu,

• SSK13

När jag försökte hitta svar på internet kom jag över en artikel om missed abortion/missfall. Där står det att varken mannen eller kvinnan ska ta Iboprofen (tex Ipren).

citat "Det smärtstillande läkemedlet ibuprofen, exempelvis Ipren, ska varken kvinnor eller män äta om de vill försöka få barn. Ibuprofen kan påverka både ägglossning, implantation (när det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan) och sädesvätska."

Jag älskar Ipren när jag har mens, tycker det smärtstillar bäst. Men har undvikit det annars då jag vet att det inte är så bra. Trodde dock inte att det kunde ha så stora betydelser.

Sen hade vi det där känsliga med övervikt som hänger kvar från barn ett som kan påverka att få barn två. Jag har blivit överviktig och har tagit tag i det nu, men det känns fruktansvärt att jag själv kan ha påverkat något. Jag är lite sådär gömt överviktig, är rätt lång och så, så man märker inte direkt... Har blundat för det men det är ett faktum att jag faktiskt gått upp i vikt och hamnat på övervikt. Blev iofs gravid direkt trots övervikt, men fick MA. Ingen i vården sa något om vikten, kanske för att det inte syns så mycket på mig men det kan ju påverka. Tänker på hälsosamtalet så barnmorskan ingentingen om det, då fick hon ju min vikt och längd. Aja. Viktigaste är väl att bli hälsosam nu.

www.villhabarn.se/content/317-Nya-ron-om-orsaker-till-missfall

Svar på tråden BIM januari 2016