BIM januari 2016
Är ledsen och skrev av mig lite...
Fick mens idag. ÄL + 10. Ruggig mensvärk i tre dagar och nu gör det jätteont. Första mensen sen ett MA 17 november i vecka 8. Såklart väldigt ledsen. Även om det var första försöket efter så hade jag hoppats på att lämna det ledsna bakom mig. Men jag är faktiskt väldigt ledsen just nu, mensen påverkar såklart mer än att den bara finns där.
Känns som en så jobbig period nu. Blev gravid på första försöket i oktober. Mådde väldigt dåligt de två sista graviditetsveckorna då alla symtom var borta, om jag ens hade några? Tog cb digital graviditetstest som visade för lite veckor mot vad jag var i. Väntade en vecka till, tog ett nytt. Samma resultat. Förstod att det inte stod rätt till, testet gjorde mig bara mer säker. Blödde lite minirosa tre dagar. Gick över. Sen kom rött blod. Åkte in till gynakuten, de såg en fin rund hinnblåsa motsvarande vecka 5, skulle vara i vecka 8. Skulle vänta 10 dagar för att göra en ny kontroll, blödde hela tiden. Förstod att det var missfall. Kom dit igen, fick det konstaterat, hinnsäcken var borta då.
Sen blödde jag totalt 3 veckor. Började testa med ÄL-tester, tog i princip två veckor innan positivt utslag. Sen nu har det gått 10 dagar sen dess. Och nu mens. Känns mig alienerad. Som om jag varit bortkopplad från verkligheten denna tiden. Där ett positivt test är det enda som kan göra mig glad igen. Men jag måste verkligen försöka hitta glädjen i det vanliga livet nu. Vill inte drunkna i detta.
Är redan så förbaskat trött på ÄL-test! Använde cb digital med dubbel hormonindikator. Fan. Borde bara ta en paus från detta helt men vill ju samtidigt ha ett syskon till vår dotter.