BIM januari 2016
Hoppar in här eftersom mensen kom i dag. Bim den 12 januari.
Hoppar in här eftersom mensen kom i dag. Bim den 12 januari.
Åh, vad jobbigt att inte veta! Vad jag vet kan nidblödningen se väldigt olika ut, många blöder bara en liten skvätt men en kompis till mig blödde nästan som en riktig mens (och trodde därför det var mens, men fick sen veta att hon var gravid). Så jag tror absolut inte att det behöver betyda missfall, speciellt inte eftersom du så nyligen hade äl. Du tempar inte? I sådana fall kan du ju se vad den ligger på, ligger den fortsatt hög så talar den ju för att det inte är ett missfall då tempen brukar dyka direkt efter det.
Jag tror dessvärre att du helt enkelt måste vänta och ta ett nytt test om någon/några dagar för att se om du får någon stegring på testet. Jag håller tummarna för dig! <3
Snälla hjälp mig.. (om det går)
Jag och min fästman har "försökt" men bebisverkataden ett tag nu. Min sista mens första dag var den 6:e December. Lite info om det.
Nu till saken..
Jag jobbar natt som undersköterska och jobbade inatt (natten till den 30/e) och vid kl 5 inatt får jag plötsliga magknip. Mestadels i den vänstra nederdelen av magen. Min kollega sa till mig att gå ner att vila lite. Jag gjorde det och det gick över.
Jag slutade kl 7 i morses och åkte hem och la mig för att sova.
Under dagen har jag haft lite molvärk i magen. (Enligt en kalender i telefonen skulle jag ha haft ÄL den 26:e december)
Sen har jag och "gubben" samlag, och när jag torkar mig har jag rosa, röd brun flytning.och så torkar jag mig en gång till och så var det 3 blodklumpar. (Mörkröda) Men jag tänker att jag kan inte ha min mens nu den ska ju komma runt den 9/1. Så går till min gubbe och säger att jag blöder. Men att de inte kan vara mens. Antingen så är det missfall eller en nidblödning.
Då jag går ner och gör ett gravtest och får ett svagare plus. Blir helt till mig.
Nu ringde jag till 1177 för råd om det är ett missfall eller en nid blödning. Ni som har haft nid blödning hur har det känns för er?
På Sjuksköterska än lät det väl mer som att det va ett missfall än en nid blödning. Men jag tycker det är då konstigt att det redan visar på testet att jag är gravid... ???? Åh hjälp mig!
Vill så gärna ha en bebis!
Kram
Det kan det absolut! Hur många dagar efter äl har passerat? Har det kommit något mer?
Hej! Är nu på BIM-9 och fick lite rosa/ljusrött på pappret efter ett toalettbesök. Undrar om det kanske kan vara en nidblödning...men så här tidigt??
Det som du beskriver räknar jag som spottings, först när det liksom rinner färskt blod räknar jag som mensens första dag.
Vilken är eran mens första dag? Är det när de små brun/röda flytningarna kommer eller är det när den kraftiga mensen slår till?
För mig blev det 3 dagar med lite skvätt.. Vet inte hur jag ska räkna :(
Tips är att använda äl-tester och tempa, då missar du den inte! :)
God fortsättning på er allihopa! Nu hoppas vi på många plus o 2016-bebisar!
Har en liten fråga som någon kanske kan hjälpa mig besvara? :)
Använder mig utav Natural Cycles som räknar ut min äl. Har alltid regelbunden mens men nu denna gång skulle jag få min mens 27/12 vilket jag fick, men den försvann efter ett dygn o kom tillbaka med dunder och brak igen 29/12. Min äl flyttades enligt appen från den 9 januari till den 12 januari.
Ska jag lita på att de är den 12? Vill inte gärna missa den..
Ta ett äl-test och se vad det visar. Tror man kan ja fertilt sekret ganska många dagar innan äl, men låter ju onekligen som att du kommer ha det innan cd 23 i alla fall. De två senaste månaderna har jag haft äl redan på cd 12 så nog går det alltid. :)
hej på er! Är det någon som har varit med om en ovanligt tidig äl efter flera månader av förmodad utebliven äl? Jag har känt molande och har idag fått fertilt sekret tror jag. Är bara på dag 10 och jag brukar ha äl kring dag 23 annars. Vad säger ni? Tänker att kroppen kämpar extra mycket kanske hah!
Kan man ha äggvite-sekret så här "snart" efter mensen utan att äl närmar sig?
Tusen frågor, men ni är så kunniga! Tack!
Är du vaken?! Testat än? :D
Jo så kan ju hända. Men jag hade ju mens nyss. En helt vanlig mens tycker jag jag kan väl inte vara gravid? Känner mig inte gravid.. Kan inte sova (som du ser på klockslaget) för jag tänker på detta. Men lovar att uppdatera med nytt imorgon!
Åh, hoppas känslan stämmer och lycka till i morgon!
Jag har en känsla! Får se om några dagar om den stämmer;)
Imorgon ska jag i alla fall på återbesök hos gyn så håll tummarna för mig att de har positiva besked!
Åh, vad skönt! Då håller vi tummarna nu! :)
Har nu varit hos gyn! Sköldkörtelprovet var jättebra, tsh låg på 1,1!!:)
Dock fick jag antagligen ingen äl förra cykeln så har nu fått pergotime utskrivet. Ska ta på cykeldag 5-9, sen ultraljud för att se så inte för många ägg mognar och efter ultraljudet så är det bara att köra loss med oskyddat sex;). Känner mig förväntansfull och hoppfull!:)