• Beebii

BIM januari 2016

Godmorgon trodde jag hade bim 3 eller 4 januari och har haft spottings i 3dgr som kunde varit nidis. Men nu på morgonen startade mensen så ingen bebis. Nu ska vi inte göra något försök på några månader så får vi se om det blir vårbebis istället. Oerhört svårt då kroppen skriker efter att bli gravid efter mf ... ska fortsätta tempa och hålla koll på cykeln så får vi se om jag lyckas hålla mig Ogravid med hjälp av det. Kommer nog börja med vitaminer iaf. Hoppas kroppen ställer in sig på att samarbeta! får se om vi ses framöver!

• Beebii
    Hansson88 skrev 2016-01-02 09:44:02 följande:

Jag tog en liten paus efter vårt missfall. Jag slutade tempa och kolla senret, Ägglossningstest osv. Sen kände jag det där suget igen efter redan en månad och köpte hem ett stort paket med Ägglossningstest och köpte basaltermometer ost för vanlig.

Nu, gravid!

Jag behövde denna pausen för att stressa ner och hitta balans igen.

Jag började tempa samma dag som mensen tog slut. Jag köpte även clearblue's Ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick aldrig fast gubbe. Min erfarenhet av clearblue är värdelös. Inte ens graviditetstesten har visat positivt trots att jag varit spränggravid.

Jag litade på kroppen och det fungerade bäst.

Behöver ni en paus så ta en paus. Känn efter och lyssna på din kropp och själv.

Missfall är en enorm sorg och det tar tid att hitta tillbaka till balansen. .

Kram på dig!

Tack! Så stärkande att höra Hansson88! Jag skulle ha fått en maj bebis om det inte blivit mf så dubbel sorg där då jag önskat en vårbebis! känns långt att vänta nästan ett år innan försöka på det igen men kanske kan få bebis till början av nästa år iaf :-/ tanken var att få lite koll på cyklarna och att det inte gör så mycket om det blir bebis.

Kanske det stressar omedvetet ändå. Var köpte du termometern?
  • Beebii
    Sajocawa skrev 2016-01-03 10:08:28 följande:

Åh vad tråkigt, vet hur det känns, jag kände så mycket den här månaden men mensen kom idag för mig med... Vi ses nästa månad!

Bananen92 här är en till med alla gravidsymptom utom själva bebisen då...:-/ mensen antagligen 1-2dgr tidig dessutom som för att varna så jag inte hann ta ett gravtest!
  • Beebii

Men va tusan! Mens = ej gravid ska det ju vara! Fick mens i lördags, det var då 1-2 där för bim. Testade negativt på torsdagen (nyår) har mått illa, svällde mage, akne, molvärk ökad aptit etc minst 1 vecka innan bim. När mensen kom la jag tankarna åt sidan. Men illamåendet fortsatte (idag första dagen utan illamående, dock kissnödig konstant) dessutom är blödningen annorlunda. Började med lätt blödning i lördags, mycket blod med mycket flytningar igår, och idag bara lite lite igen.....Så läser man om dom som haft mens liknande blödningar flera månader in i graviditeten! klart jag börjar hoppa igen. Men törs inte ta ett test... blä antagligen så skengravid man kan vara men tänk om...tänk om jag är en av få lyckligt ovetande-men-intuitiva gravida...vad skulle ni gjort? Klart jag kan avvakta...bara vänta ut ev äl och nästa mens eller så men man vill ju veta...

• Beebii
    soofa skrev 2016-01-05 22:32:58 följande:

Klart du ska ta ett test! :)

Nja jag tempar (med en äldre halv pålitlig muntemp) och enligt ff har den inte ens hittat min äl denna månaden. Har ingen tydlig höjning i temp heller utan det går i sick-sack hela tiden. Det är väl det som talar emot att testa bortsett från att jag blödde...

När ska du testa soofa?
  • Beebii
    soofa skrev 2016-01-06 08:48:52 följande:

Jaha, då förstår jag att du tvekar. Vilken cd är du på nu? Har du något äl-test hemma så kan du ju ta det och se hur det ser ut?

Jag är på äl + 10 i dag, bim någon gång kring den 11/1. Jag skulle vilja testa innan dess men är så rädd att bli besviken så drar ut på det.

Ja nu är jag ju på cd5 så en bit kvar...nä inte så jättetroligt att jag är gravid. Fasen att man inte kan lita på någonting haha. Nä inga ältester dock har jag några graviditeter. ..men blir ju såklart besviken på mig själv om det inte visar något. För jag vet ju. Jag vet. Men tänk om... nä bara stress och hormonstinn kropp nu under bebisverkstad tiden.... antagligen. .. :-/

Hur är dina symptom då?
Svar på tråden BIM januari 2016