• anna90

BIM januari 2016

Hej! Får man hoppa in här? Min mens kom tyvärr i förrgår så nytt BIM-datum blir 26/1. Det blir 3:e försöket efter mitt MA i september. Börjar känna mig stressad då jag verkligen vill vara gravid igen innan mitt förra BF-datum 21 april (som våra kompisar gick ut med att de också har alldeles efter vårt MA) :'( 

• anna90

Åh jag behöver hjälp, är såå förvirrad!

Min menscykel har alltid varit jämn, efter mitt MA i sept blev den lika jämn direkt igen. Menscykel på 29 dagar varav 3 dagar med mens och typ 1 dag före och 1 dag efter med spottings. Denna månad har jag haft typ 5 (!) dagar mens, som dessutom kom någon dag för tidigt, och säkert lika många dagar med bruna spottings. Hade även sjuklig mensvärk vilket jag absolut inte brukar ha, har haft ont i korsrygg, ljumskar och överallt runt livmoder/äggstockar typ. Min temp har även den varit något högre än vanligtvis vid mens, precis under medellinjen. Kan det varit missfall? Har haft känningar i magen/äggstockarna varje dag sedan några dagar före mens. 
    Idag på dag 8 kom klockrent trådigt äggvite-sekret som man kan "bygga broar" med.. ÄL kan väl inte vara här redan??

Blir så stressad av detta :( 

• anna90
    lillinejja skrev 2016-01-05 12:50:37 följande:

Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...
    Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!

Åh vad jobbigt :( Min sambo var redo långt före mig och när jag blev gravid (som slutade i MF/MA tyvärr) så var det inte alls planerat och jag fick lite panik. Hade inte tänkt att barn skulle komma förrän om minst 2 år. Men när paniken gick över efter någon timme så blev jag bara såå glad och såå redo, direkt. När vi fick veta att vi fått missfall blev vi båda helt förstörda och har sedan dess försökt bli gravid igen men inte lyckats ännu. Så det kan absolut bli som du säger, att man inte känner sig redo förrän man står där med ett plus, en större mage eller med barnet i famnen. Jag gick ju från o-redo till redo på några timmar, haha... Men vad kör du för preventivmedel nu? Om du inte redan kör NC skulle jag börjat med det nu och sen försökt prata med killen om hur långt fram i tiden han kan se sig själv med barn. Säger han ett år så kan du säga att 6-12 månader är det normala att det tar innan man lyckas bli gravid. Ni kanske kan komma överens om att "händer det så händer det och då är det meningen"? :)
  • anna90
    lillinejja skrev 2016-01-05 13:27:28 följande:

Ja förstår va du menar... I början av 2015 hade jag inget preventivmedel pga att jag blir så dålig av hormoner :/ och då sa han plötsligt att "vi skiter i kondomen" lyckan var total!!! :D men sen ångrade han sig plötsligt till "om ett år kanske" och nu när året har gått "jag kan inte lova när men det är dig jag vill ha barn med!) jag har försökt o sagt att det kan ta tid när man väl bestämmer sig vilket han inte tror på (hans mamma och faster blev gravida på första försöker) tog ut min hormonspiral som jag haft i 3-4mån pga sjuka kramper i livmodern och ska nu ge pillrena en nu chans i och med mini-PE (började igår kväll) känner mig jättehemskt men har läst att en del har blivit gravida på minipiller och hoppas nästan lite att det ska hända mig :'( jag e hemsk ja vet :(

Jag tycker INTE att du ska stoppa i dig piller och skit, speciellt inte när du inte mår bra av hormoner och inte ens vill äta dom! Inga tjejer borde behöva äta hormoner, det borde forskas mer så att killar kan ta preventivmedel istället. De tål hormonförändringar mycket bättre än oss, ändå är det såklart vi som ska vara testkaniner och vi som ska behöva skydda oss.... Sidospår, sorry! :P Jag tycker du ska köra med Natural Cycles, det är ju faktiskt lika säkert som piller om du verkligen gör som man ska, alltså inte ha sex på röda dagar osv. Någon röd dag kanske han är extra sugen och säger "äh, skit i den röda dagen, vi kör!" ;)

Och du är inte hemsk som tänker så! När väl moderskänslorna har börjat göra sig påminda vill både hjärnan och kroppen att det ska hända NU! :)

• anna90
    karinjanson skrev 2016-01-07 07:33:28 följande:

Jaha, då ligger man här och gråter igen. Hann inte ens vakna och börja hoppas innan den där förbannade kärringen hade kommit. Varje månad känns som ett misslyckande, som att jag har förlorat och alla andra vunnit.

Vet precis hur det känns. Tror vi är många som känner så varje månad det inte blir något.. Hoppas det är en gnutta tröst, att du inte är ensam. Jag vet i alla fall att jag kan tycka att det är skönt att veta att det är fler som har samma känslor.. Nu har det gått någon vecka sedan jag var precis där du är nu, mensen är över och nu ser jag fram emot ÄL. Låt dig själv vara ledsen några dagar nu, men ju närmare ny ÄL desto bättre kommer det nog kännas <3
  • anna90

Har en fråga om flytningar och hur det är för er (känner inte att jag behöver skriva "ursäkta äckel" för vi alla är väl så luttrade nu, haha).. 

Brukar ni också ha trådiga (äggvite) flytningar blandad med typ vattniga? När jag googlar så känns det som att det typ först är vattnigt och sedan går det över till äggvita? Men för mig så är det liksom så att jag kan sitta på jobbet och få en vattnig flytning och sen när jag går på toa någon timme senare så kommer det massor av trådiga på pappret... Känner mig så osäker vad jag ska fylla i på t.ex. Fertility friend äggvite eller vattniga??

• anna90
    Testartest skrev 2016-01-13 12:51:03 följande:

Bim 19/1
    Brösten har blivit lite större och jag lite tröttare men gladare och mer positiv... märkligt

Inte för å va sån men så var jag också då jag var ovetandes gravid (MA i sept dock). När vi sen fick veta sa vi båda två att det var så märkligt att jag var så sjuuukt trött men inte ett dugg pms-sur :) Vill inte ge falska förhoppningar för så kan man ju såklart vara när man inte är gravid också men ville bara säga hur det var för mig, det var mina enda grav-symptom + stora bröst :)
  • anna90
    HCS skrev 2016-01-15 11:57:07 följande:

Min äl inträffade nog ändå senare än vad jag trodde. Ny bim blir 22/1, om någon vill ändra. :) FF har prickat ut måndagen den 11e så är idag på äl+4 om det stämmer.

Då är vi på samma! Jag hade också ÄL den 11:e men däremot inte BIM förrän 24:e :) Har två stycken känsliga test som mäter från 5 hcg/miu (eller hur beteckningen nu är) så jag ska nog testa på ÄL+9 med det första.. Står att man kan testa från ÄL+8
  • anna90

Hej! 
    Hörrni, hur skulle ni ha gjort...
    Jag är idag på ÄL+7 och har två stycken känsliga test köpta på Apotea. De mäter hcg från 5 mlU/mL och det står på att man ska kunna testa från ÄL+8, alltså IMORGON för min del. Känner absolut inga symptom som inte lika gärna kan vara PMS så jag undrar om jag ska våga testa imorgon eller inte? Känns så konstigt att det ska vara möjligt att få plus imorgon redan men det måste ju vara möjligt om de säljer såna test?

Så hur hade ni gjort i min sits? :D

• anna90
    HCS skrev 2016-01-18 15:28:15 följande:

Jag skulle inte kunnat låta bli! ;) Har plussat ned apotekets på äl+9 tidigare och de mäter från 25. Håller tummarna! J ag ligger också på äl+8 i morgon och hade beställt test som mäter från 10. Order Kommit idag, men icke! Sjukt besviken

Tack för svar! Jag tror inte heller jag kommer kunna hålla mig ;) Åh nej vad synd, men då kommer de säkert imorgon!
  • anna90

Är på ÄL+8 idag och eftersom jag hade två test hemma som känner av hcg från 5 och det står på förpackningen att man kan testa från Äl+8 så gjorde jag såklart det, kunde inte hålla mig. Negativt såklart! Åh... På Äl+8 borde det ju hunnit utsöndras lite hcg (mer än 5?) i alla fall så jag kan inte hjälpa att bli sjukt besviken :( :'(

• anna90
    Bremer92 skrev 2016-01-21 13:15:15 följande:

Jag hoppar på tråden nu efter att ha läst igenom alla 119 sidor, jag och sambon har försökt med ett syskon sedan aug-15.

Jag har BIM om 2dagar, idag kom först ljusrosa blödning som jag hoppas är nid och sen mer blodaktigt efter att ha "myst" igår, har haft "irritationsvärk"/lätt molvärk sedan ÄL och hoppas inte att det är kärringen som kommer.

Sambon påpekade igår att jag svettas mer på nätterna (vilket jag också märkt) men vet inte hur länge det hållt på. Fryser och nästan feberfrossa blandat med trötthet på kvällarna.

Håller på att bli tokig på min överanalysering, dumt nog kommer jag inte ihåg hur det har varit vid förra graviditeten. Det enda jag vet är att illamåendet och ömma bröst kom efter positivt gravtest.

Någon som känner igen sig eller någon som är påläst om nid?

Gud jag hoppas du får bra svar på denna för jag är i samma sits.. Jag har också BIM om typ 2 dagar och igår kom rosa flytning och molvärk..
  • anna90

"Nidblödningen" som jag hoppades att jag hade på ÄL+9 har övergått till bruna spottings och tempen har sjunkit ytterligare till under coverline så nu kommer mensen förmodligen imorgon. Jag hoppar över till Februari! :'(

Svar på tråden BIM januari 2016