lillinejja skrev 2016-01-05 13:27:28 följande:
Ja förstår va du menar... I början av 2015 hade jag inget preventivmedel pga att jag blir så dålig av hormoner :/ och då sa han plötsligt att "vi skiter i kondomen" lyckan var total!!! :D men sen ångrade han sig plötsligt till "om ett år kanske" och nu när året har gått "jag kan inte lova när men det är dig jag vill ha barn med!) jag har försökt o sagt att det kan ta tid när man väl bestämmer sig vilket han inte tror på (hans mamma och faster blev gravida på första försöker) tog ut min hormonspiral som jag haft i 3-4mån pga sjuka kramper i livmodern och ska nu ge pillrena en nu chans i och med mini-PE (började igår kväll) känner mig jättehemskt men har läst att en del har blivit gravida på minipiller och hoppas nästan lite att det ska hända mig :'( jag e hemsk ja vet :(
Jag tycker INTE att du ska stoppa i dig piller och skit, speciellt inte när du inte mår bra av hormoner och inte ens vill äta dom! Inga tjejer borde behöva äta hormoner, det borde forskas mer så att killar kan ta preventivmedel istället. De tål hormonförändringar mycket bättre än oss, ändå är det såklart vi som ska vara testkaniner och vi som ska behöva skydda oss.... Sidospår, sorry! :P Jag tycker du ska köra med Natural Cycles, det är ju faktiskt lika säkert som piller om du verkligen gör som man ska, alltså inte ha sex på röda dagar osv. Någon röd dag kanske han är extra sugen och säger "äh, skit i den röda dagen, vi kör!" ;)
Och du är inte hemsk som tänker så! När väl moderskänslorna har börjat göra sig påminda vill både hjärnan och kroppen att det ska hända NU! :)