Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

BIM januari 2016

SSK13 skrev 2015-12-26 18:53:37 följande:

Är ledsen och skrev av mig lite...

Fick mens idag. ÄL + 10. Ruggig mensvärk i tre dagar och nu gör det jätteont. Första mensen sen ett MA 17 november i vecka 8. Såklart väldigt ledsen. Även om det var första försöket efter så hade jag hoppats på att lämna det ledsna bakom mig. Men jag är faktiskt väldigt ledsen just nu, mensen påverkar såklart mer än att den bara finns där. 

Känns som en så jobbig period nu. Blev gravid på första försöket i oktober. Mådde väldigt dåligt de två sista graviditetsveckorna då alla symtom var borta, om jag ens hade några? Tog cb digital graviditetstest som visade för lite veckor mot vad jag var i. Väntade en vecka till, tog ett nytt. Samma resultat. Förstod att det inte stod rätt till, testet gjorde mig bara mer säker. Blödde lite minirosa tre dagar. Gick över. Sen kom rött blod. Åkte in till gynakuten, de såg en fin rund hinnblåsa motsvarande vecka 5, skulle vara i vecka 8. Skulle vänta 10 dagar för att göra en ny kontroll, blödde hela tiden. Förstod att det var missfall. Kom dit igen, fick det konstaterat, hinnsäcken var borta då.

Sen blödde jag totalt 3 veckor. Började testa med ÄL-tester, tog i princip två veckor innan positivt utslag. Sen nu har det gått 10 dagar sen dess. Och nu mens. Känns mig alienerad. Som om jag varit bortkopplad från verkligheten denna tiden. Där ett positivt test är det enda som kan göra mig glad igen. Men jag måste verkligen försöka hitta glädjen i det vanliga livet nu. Vill inte drunkna i detta.

Är redan så förbaskat trött på ÄL-test! Använde cb digital med dubbel hormonindikator. Fan. Borde bara ta en paus från detta helt men vill ju samtidigt ha ett syskon till vår dotter.

Är du säker på att det är mens du har?
  • Anonym (Tjej)

Jag är på äl+8 idag ska nog testa ikväll för skojs skull :) har precis fått lite ont i brösten och det har jag aldrig haft :p

• Anonym (Tjej)
    behnizen skrev 2015-12-30 09:22:11 följande:

Spännande!! Spara kisset och hoppas på ett tidigt plus för dig

Ja man kanske inte ska göra på kvällen? :(
  • Anonym (Tjej)
    Fian88 skrev 2015-12-30 10:51:31 följande:

Så tidigt ska man använda morgonurin eftersom det är mer koncentrerat! Men om du dricker måttligt och har hållt dig i minst 4 timmar så kan du testa på dagen med. Men morgonen är bäst (så länge du inte är uppe och kissar på natten).

Ok tack :) då får jag vänta tills imorgon faan ;p
  • Anonym (Tjej)

Från vårdguiden:

Symtom på PMS

Om man har PMS är det vanligt att man dagarna före mens

?känner sig orolig och ångestfylld

?får snabba humörsvängningar

?lätt börjar gråta

?känner mindre lust att hitta på saker

?känner sig trött och får mindre energi

?får svårare att sova

?blir svullen i kroppen och särskilt över magen

?känner av spänningar i brösten eller att de blir ömma

?får huvudvärk

?blir hungrigare än vanligt och sugen på sött.

• Anonym (Tjej)
    Fian88 skrev 2015-12-30 15:54:55 följande:

Vet symptomen på pms men har aldrig fått det 1-2 dagar efter äl innan. Tyckte det var så konstigt haha:-P

Det är så typiskt att det ska vara samma symtom som vid graviditet :( kunde inte pms typ vara att man fick gröna prickar på armarna ist? ;p
  • Anonym (Tjej)

Nu kommer jag få skäll men vad gör en desperat :(

Jag öppnade ett negativt digitalt test och på stickan fanns ett starkt kontrollstreck och ett svagt brevid :( äl+11 idag. Finns det hopp eller är jag dum i huvet bara?

• Anonym (Tjej)
    ensamärstark skrev 2016-01-03 11:17:57 följande:

Sådär testet ligger o jäser. Täckte över det direkt. Men jag tror verkligen inte det är positivt.. Det känns inte som det :-/ återstår o se om fyra minuter

Du fick ju färg igår på hcg-sträcket, jätteskumt om det skulle vara blankt nu :(
  • Anonym (Tjej)

Fick ett negtest idag. Äl+11/12. Jag har aldrig känt mig gravid förrän nu, ont i brösten dom är varma och sticker i dom. Mensvärk hela tiden. Halsbränna, hjärtklappning, näsblod, äter hela tiden. Vad är det för fel? ;(

• Anonym (Tjej)
    Rajgräs skrev 2016-01-03 20:29:14 följande:

Spännde att så många börjat testa!

Själv har jag aldrig fått plus innan bim, så jag väntar med test tills nästa vecka.

Förra gången jag var gravid var jag så illamående varje kväll och jag kände att jag var gravid i hela kroppen - trots det var det inte plus på stickan förän några dagar efter bim. Så till alla ni som gör tidiga tester, kom ihåg att det fortfarande finns hopp!

Hur nära inpå bim har du testat och fått neg då? :)
  • Anonym (Tjej)
    My102 skrev 2016-01-04 00:10:58 följande:

Hej, är inne på åttonde försöket nu. Har räknat ut att jag antagligen har haft ÄL 3 ggr under denna tid, mensen har strulat som sjutton. Har en känsla att mensen är mest regelbunden på våren än hösten då jag tidigare har haft en jämn cykel mars-juli för att sedan göra långa uppehåll med förseningar på hösten.

Kan kroppen fungera så?

Har du pco? Om du haft äl 3 gånger av 8 så är det nånting som inte är som det ska. Har du gått till läkaren?
  • Anonym (Tjej)
    My102 skrev 2016-01-04 22:42:00 följande:

Jag vet att jag har låg ämnesomsättning och äter levaxin, den kan strula men jag har också tänkt på PCO. Fick acne utbrott för några år sedan, riktigt rejäla, och jag blir mer och mer hårig, på haka och ansikte.

Jag tog kontakt med läkaren innan jul och han ska återkomma till mig den 11 jan när han är tillbaka så det "är på gång". Jag hoppas att det inte är PCO utan att det är levaxinet som strular istället :/

Ok jag förstår! Min syster tar också levaxin och blev inte gravid på 2 år. Så fort läkaren höjde dosen så blev hon gravid samma månad. Kolla med din läkare om du får rätt dos? :)
  • Anonym (Tjej)
    Rajgräs skrev 2016-01-06 08:53:15 följande:

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

Grattis!!
Svar på tråden BIM januari 2016