Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BIM januari 2016

Känner mig blåst av min kropp. Fick ett supersvagt sträck på gravtest igår (BIM+1) men sen fick jag spottings på kvällen och idag drog mensen igång. Tack för den!

Nytt BIM 14/1. Äl ligger ju bra till runt nyår. ;) 1:a barnet. Sambon strävar efter en "blir det så blir det", jag håller liiiite koll på BIM och sånt. Dock så vet jag inte exakt när äl inträffar. Mindre stress då. Så, vi försöker ju inte direkt aktivt. Men det är andra månaden sen mensen drog igång efter att ha varit frånvarande i 11mån efter p-pillerstopp.

• Lilla Luna
    Bananen92 skrev 2015-12-14 22:12:34 följande:

Trist när testen luras så. Håller tummarna för detta försök. :) Jag och min sambo är lite som er. Jag vet på ett ungefär när ÄL är, men vi kör när vi har lust helt enkelt istället för att hets-sexa vissa dagar. :) Vill inte heller ha den stressen.

Vad kul med en till som försöker köra avslappnat. Sambon kan inte prestera alls om det ska planeras och sånt. Då är lusten helt borta. Förståeligt. Ganska skönt också att inte stressa utan bara ta det som det kommer. För vips börjar man närma sig bim. :) håller tummarna för oss nu! När har du bim?
  • Lilla Luna
    Bananen92 skrev 2015-12-14 22:30:14 följande:

Håller med! Bättre att njuta av tiden tills allt klaffar, när det är dags så händer det ju. :) Jag har BIM 3/1, så vore en rolig start på året! När har du?

Det känns ju som nästan snart. Tiden går ju så fort nu med jul och nyår. :) jag har BIM 14/1, så nu väntar jag på att mensen ska ta slut. :)
  • Lilla Luna

Mensen är precis slut. Igår var det lite lite. Men idag vakna jag med känningar i ena bröstet. Precis som innan mens, vilket fick mig att tro på graviditet. Skumt.

• Lilla Luna

Äl typ 30/12, är ju snart. Tiden från nu till då kommer ju gå fort. Men i lördags efter vi myst så fick jag lite ont i magen, typ. Morgonen efter vaknade jag med molvärk och illamående. Idag har jag stickningar kring livmodern. Vad gör min kropp? Fel att vila så vi kan prestera vid äl? ;)

• Lilla Luna

Cd 9 och stickningar down there. Förstår inget. Gjorde lite väl ont så kunde knappt ställa mig upp ett tag.

• Lilla Luna

Som vanlig när äl närmar sig har sambon tappat suget och inte riktigt orkar. Hoppas han orkar om någon dag. Äl 30/12 enligt app.

• Lilla Luna
    lillverra skrev 2015-12-26 08:12:12 följande:

Jag hade äl 29/12 enligt appen men tydligen blev ju äl testet positivt igår vilket märktes på flytningarna. Mitt knep har varit att inte vara så på med sex sen mensen sluta så bara min man fått ta insiativ när han har vela ha sex. Myste i förgår och igårmorse innan jag fick positivt test på kvällen. Blir väl mys ikväll också så har man säkrat för denna gången.

Jag brukar inte vilja testa med äl stickorna för det skapar en stress som gör det svårare för kroppen att bli gravid men för att inte behöva mysa som galningar så gör jag så för mannen skull.

Men som sagt från mens till några dagar innan äl så har vi inte myst super mycket. Just för ingen ska tappa suget.

Vi har myst en gång sedan mens så jag tror inte vi myser för ofta. Han får ta initiativ till det oftast men jag måste ju också göra det ibland så tänkte att det gör jag nu då äl närmar sig. Hm..

Kör inte med test just för stressen. Vi myser på och ser när det blir. Han vet inte när jag har äl för då blir han stressad.
Svar på tråden BIM januari 2016