swede skrev 2015-11-09 18:54:48 följande:
737an, jag och min sambo har gått på IVF Riga, där vi har gjort 4 ÄD-försök. Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken, även om den tyvärr inte resulterat i något barn. Jag har blivit gravid, men fått MF. Hade kanske önskat att kliniken hade ändrat lite i min behandlingsplan, när försöken inte gått bra, eller kommit med förslag på vad de tror kan vara fel och inte bara säga att det är otur. Pga missfallen bad jag om att få göra en hysteroskopi, för att utesluta vissa saker (som myomer mm).Vi har i stora drag varit nöjda med kliniken. Personalen har varit proffsig och det är en fin, central klinik.
Efter vårt sista försök bytte vi klinik till Arleta i Tjeckien. De har en mkt bra och överskådlig hemsida, där man lätt får en överblick på alla steg i behandlingen, dvs med besök o tester mm. Även prislistan är väldigt lättöverskådlig. Det tyckte vi var bra. De har 3 olika paket. 1. Då ingår allt. Hotell, resa, medicin mm 2. Allt utom resan 3. Bara medicin I paket 1 o 2 ingår garantin. Kliniken ligger drygt 2 timmar från Prag. Tar man paket 1 el 2 ingår transport till o från kliniken. Det är en liten klinik och man blir sedd på annat sätt, nästan familjärt. Jag plussade där på mitt första ÄD i Tjeckien och är nu i v 24.
Har du frågor om någon av dessa två klinker så svarar jag gärna :) Ett stort lycka till! Hoppas att du kan få den hjälp du/ni behöver!
Hej Swede
Var in och läste om kliniken i Arleta och den kändes riktigt bra och var lättöverskådlig precis som du sa. Vi är i en första kontakt med en annan klinik i Tjeckien men denna kändes riktigt bra när man läser om den på deras sida.
Vilken utav paketen valde ni?
Hur fick du reda på den här kliniken? Fick du den rekommenderad av nån?
Stort grattis till v.24:)