Äggdonation i Riga, vilken klinik?
Vi gjorde också ÄD på ava clinic. Fick alla donatorns ägg, som vi sparat i frysen. Vår lilla söta flicka föddes i somras! Använde embryo glue för säkerhets skull... Vi är helnöjda med kliniken. Mycket proffsigare än allmänna svenska sjukhus a la Sahlgrenska. Trevlig miljö med tidningar, te, mysigt väntrum, vänlig personal. Vi tog spa-behandlingar i Riga, shoppade, gick på bio och njöt av staden. Det kommer vi även att göra nästa gång vi vill försöka få barn, ett helsyskon till vår lilltös. (Jag längtar redan, livet är underbart!)
Det enda jag tycker man missar vid ÄD behandling utomlands är den psykiska biten. Att det barn man bär och föder ut ska se ut som en själv, var något jag ändå fick för mig, trots att ägget kom från någon annan. Och trots att makens gener också påverkar... Detta blev konstigt för mig... Men det beror ju inte på den estniska kliniken i sig, utan på att man inte får förberedande psykologsamtal I Sverige innan man beslutar sig för ÄD utomlands. (Men genom mödravården har det varit lätt att få träffa en psykolog nu efteråt).
Vi rekommenderar varmt Ava clinic i Riga!