• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-07-30 13:50:55 följande:
    Idag är det Pocketbokens Dag.
    Aha, det visste jag inte.
  • souci
    AniieeHär skrev 2019-07-30 13:50:55 följande:

Idag är det Pocketbokens Dag.

Ah

Läste nyss, Fattigfällan av Charlotta von Zweigbergk, i pocket. Den är vinklad så att man ska förstå en "svennes" moderna fattigdom och stigmatisering.
  • souci
    Nandez skrev 2019-07-30 13:54:40 följande:

Glömde

Hur går det med stickningen?

Fick låna en bok av en vän som tyckte jag skulle sticka något till mig själv. Så, stickade ganska nyss en enkel brun trekantssjal i brunt tweedgarn med beige volangkant.

Sticka till dig själv av Stina Tiselius
  • AniieeHär
    souci skrev 2019-07-30 13:58:20 följande:
    Ah

Läste nyss, Fattigfällan av Charlotta von Zweigbergk, i pocket. Den är vinklad så att man ska förstå en "svennes" moderna fattigdom och stigmatisering.
    Jag har tänkt läsa Fattigfällan i flera år, men har glömt av det hela tiden. Tack för påminnelsen.

Jag har kommit till bok 100 i min omorganisation av Goodreads. Också en pocket, The Mystery Knight av GRR Martin.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • souci

Skarp författare

De rena och de andra: om tvångssteriliseringar, rashygien och arvsynd, Maciej Zaremba

Mobbarna och rättvisan, Maciej Zaremba

• Nandez
    souci skrev 2019-07-30 14:03:27 följande:
    Fick låna en bok av en vän som tyckte jag skulle sticka något till mig själv. Så, stickade ganska nyss en enkel brun trekantssjal i brunt tweedgarn med beige volangkant.

Sticka till dig själv av Stina Tiselius
    Vad roligt

Tack för boktipset
  • souci
    AniieeHär skrev 2019-07-30 14:05:33 följande:

Jag har tänkt läsa Fattigfällan i flera år, men har glömt av det hela tiden. Tack för påminnelsen.

Jag har kommit till bok 100 i min omorganisation av Goodreads. Också en pocket, The Mystery Knight av GRR Martin.

Spännande och strukturerat på samma gång. Den bästa av världar.
  • Nandez
    souci skrev 2019-07-30 14:05:37 följande:
    Skarp författare

De rena och de andra: om tvångssteriliseringar, rashygien och arvsynd, Maciej Zaremba

Mobbarna och rättvisan, Maciej Zaremba
    Intressant
  • Nandez
    souci skrev 2019-07-30 14:16:16 följande:
    Spännande och strukturerat på samma gång. Den bästa av världar.
    Verkligen
  • Nandez

Bläddrar i Stickarens mönsterbok, funderar vilket som ska bli mitt nästa stickprojekt.

Svar på tråden Vad läser ni just nu?