• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Nandez
    Gretaaaaaaaa skrev 2019-07-14 14:38:39 följande:
    Ja, otroligt. Ibland kände jag att den var på gränsen, men så tänker jag att livet kan ju vara riktigt fult, varför försöka försköna det eller inte belysa detta mörker? Hur som, boken var verkligen otrolig, jag kan varmt rekommendera den! De första 120-ish sidorna var lite sega imo, men när man väl tagit sig igenom dem så var det svårt att lägga ifrån sig den, utom när man behövde andas eller torka tårarna!
    Tack för att du delar med dig och tack för rekomendationen

Den ska jag läsa.
  • AniieeHär

Det har inte varit så gott om (intressanta) temadagar i Juni och början av Juli, men det dök faktiskt upp en i går som gör att jag vill tipsa om en bok att koppla till den.

Nya Hyss av Emil i Lönneberga. Mera specifikt kapitlet som heter "Lördagen den 28 Juli när Emil hälde paltsmet över sin fader och täljde sin hundrade trägubbe".

Kapitlet finns också som bilderbok under namet "Emil och Paltsmeten".

Idag läser jag Mor gifter sig av Moa Martinsson.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Ignoramus

Den finns väl även på Spotify, inläst av Astrid? Fantastisk, vilket som!

AniieeHär skrev 2019-07-14 20:47:34 följande:

Det har inte varit så gott om (intressanta) temadagar i Juni och början av Juli, men det dök faktiskt upp en i går som gör att jag vill tipsa om en bok att koppla till den.

Nya Hyss av Emil i Lönneberga. Mera specifikt kapitlet som heter "Lördagen den 28 Juli när Emil hälde paltsmet över sin fader och täljde sin hundrade trägubbe".

• AniieeHär
    Ignoramus skrev 2019-07-14 20:52:05 följande:

Den finns väl även på Spotify, inläst av Astrid? Fantastisk, vilket som!

Mycket möjligt. Jag har inte Spotify så jag kan inte kolla. Den finns säkert även på Storytel, Nexstory och BookBeat också. Fantastisk är i alla fall rätt ord.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-07-14 20:47:34 följande:

__________________________________________________ _________

Moa Martinsson är bra.
  • souci
    Nandez skrev 2019-07-11 12:25:58 följande:

Är den bra?

Har inte orkat/hunnit läsa så mycket. Ester Nordström kunde säkert uppträda jobbigt och drygt.

Men verkar intressant. Både hon och boken om henne.
  • Nandez
    souci skrev 2019-07-17 23:44:32 följande:
    Har inte orkat/hunnit läsa så mycket. Ester Nordström kunde säkert uppträda jobbigt och drygt.
    Men verkar intressant. Både hon och boken om henne.
    Okej
Svar på tråden Vad läser ni just nu?