• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Emala

Jag läser Ett skrik i mörkret.    
    Handlar om en barnfamilj som campar och deras bebis på 6 veckor försvinner ur tältet.
    En dingo har tagit barnet och ätit upp henne, men innan det kommer bli bevisat så blir bebisens mamma misstänkt, åtalad och dömd till fängelse för mord på sin dotter.
    Hon frias efter några år i fängelse, då det anses bevisat att hon är oskyldig.
    En sann historia.   Finns också en dokumentär om fallet på tv4. 

• Nandez
    Emala skrev 2023-05-30 23:24:03 följande:

Jag läser Ett skrik i mörkret.    
    Handlar om en barnfamilj som campar och deras bebis på 6 veckor försvinner ur tältet.
    En dingo har tagit barnet och ätit upp henne, men innan det kommer bli bevisat så blir bebisens mamma misstänkt, åtalad och dömd till fängelse för mord på sin dotter.
    Hon frias efter några år i fängelse, då det anses bevisat att hon är oskyldig.
    En sann historia.   Finns också en dokumentär om fallet på tv4. 

Så sorgligt.
  • Nandez

Tipsar om Natten när Tallulah Murray försvann, Familjen Lambs hemlighet och Den osynliga flickan av Lisa Jewell. 

• Nandez

Tipsar om Kodnamn Pam av Petra Malm och Mitt liv av Anders Bagge. Två bra biografier- 

• Emala
    Nandez skrev 2023-08-27 18:37:21 följande:
    Så sorgligt.
    Ja,  bortsett från bebisens död så splittrades familjen och tre barn blev utan sin mamma.
    Det fanns i familjen två äldre bröder i 3-5-årsåldern och dessutom födde mamman en dotter som fick växa upp i fosterhem pga att mamman blev satt oskyldigt dömd i fängelse.
    Mamman fick upprättelse och blev släppt, men inga pengar i världen kan ersätta ens barns uppväxt..
  • LFF

Jag gör som vanligt och håller på med två böcker samtidigt.

Läser (igen): Diana Gabaldon, A breath of snow and ashes
    Lyssnar på: Robin Hobb, Assasins Apprentice (har läst men kör nu ljudbok).

Det är mycket läsa om eller lyssna på böcker som jag tidigare läst just nu. Har inte orken att hitta nya favoriter

• Nandez
    Emala skrev 2023-08-28 23:28:14 följande:
    Ja,  bortsett från bebisens död så splittrades familjen och tre barn blev utan sin mamma.
    Det fanns i familjen två äldre bröder i 3-5-årsåldern och dessutom födde mamman en dotter som fick växa upp i fosterhem pga att mamman blev satt oskyldigt dömd i fängelse.
    Mamman fick upprättelse och blev släppt, men inga pengar i världen kan ersätta ens barns uppväxt..
    Så tragiskt och smärtsamt för alla
  • Nandez
    LFF skrev 2023-08-29 08:34:55 följande:

Jag gör som vanligt och håller på med två böcker samtidigt.

Läser (igen): Diana Gabaldon, A breath of snow and ashes
    Lyssnar på: Robin Hobb, Assasins Apprentice (har läst men kör nu ljudbok).

Det är mycket läsa om eller lyssna på böcker som jag tidigare läst just nu. Har inte orken att hitta nya favoriter

Det gör jag också emellanåt 
Svar på tråden Vad läser ni just nu?