Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad läser ni just nu?

Aniiee skrev 2024-09-26 22:03:53 följande:

Just nu läser jag en tegelsten..... Eller "Ringaren i Notre Dame", som den också kallas.

Det är en väldigt hemsk bok på många sätt, men bra 😱
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-09-27 01:37:28 följande:
    Absolut. Det är därför jag bara läser den en gång var 5 år eller så.
    Förstår det! För mig var det tre år sedan, så det är väl dags snart igen 🥹
  • Eurydike

Nu, mitt i natten, läste jag Flugan. En kort liten novell som handlar om döden. Eller om livet. Eller om döden. Eller om livet. Ja, jag kan fortsätta så i en evighet, för novellen handlar både om livet och döden. En händelse har skett i det förflutna och en händelse sker i nutid. Den handlar om att känna maktlöshet inför det som sker och om att ta makten i egna händer och leka Gud. Det är en minimalistisk novell som jag kommer att minnas.

• Eurydike
    Aniiee skrev 2024-10-27 02:00:37 följande:

Jag har läst klart Maze Runner idag. Den ska nu bytas ut mot Tales from the Perilous Realm av JRR Tolkien.

Jag ska också börja läsa om Nightrunner-serien. Annars har jag mest korrläst mina egna skriverier på sistone.

Konstigt. Jag såg inte ditt inlägg innan jag postade mitt och sedan dök det upp ovanför. Men det måste ju bero på att tidsomställningen kastade om inläggen 😅
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2024-10-27 02:00:37 följande:

Jag har läst klart Maze Runner idag. Den ska nu bytas ut mot Tales from the Perilous Realm av JRR Tolkien.

Jag ska också börja läsa om Nightrunner-serien. Annars har jag mest korrläst mina egna skriverier på sistone.

Jag känner tyvärr inte igen någon av titlarna, men kul att du ska läsa något av Tolkien 😊
  • Eurydike

Det nattliga läsandet av noveller fortsätter. Den här gången var det Selma Lagerlöfs Bortbytingen som stod på menyn. Novellen är ett fint porträtt av moderskärlek och budskapet är att behandla andra så som man själv vill bli behandlad. Ibland kan man behöva förlora allt för att vinna allt. Bortbytingen får fem FL troll av fem möjliga 🧌🧌🧌🧌🧌

• Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-28 17:04:09 följande:

Tack för all inspiration och tips i kedjan! Jag håller på att läsa Surrealismens manifest av André Breton. En märklig läsning.

Den låter väldigt spännande och som något jag villhöver läsa! 🤩
  • Eurydike

Återigen är det novellernas afton och den här gången läser jag Pälsen av Hjalmar Söderberg. Det är en väldigt komprimerad liten novell, som bara tar runt fem minuter att läsa. Någon lånar en päls av någon annan och inser att det är mycket mer än en päls. Det är en hel identitet. Någon upplever en sista stund av lycka. En stund som tillhör någon annan.

• Eurydike
    Tecum skrev 2024-10-31 19:24:37 följande:
    En av de bästa noveller som skrivits! Hjalmar Söderberg är en suverän författare.
    Ja, den är väldigt bra! Jag har läst den förut, men läste om den nu många år senare 🤩 Nu får vi se vad som blir nästa titel på menyn?
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2024-10-31 20:36:12 följande:
    Ja, den är väldigt bra! Jag har läst den förut, men läste om den nu många år senare 🤩 Nu får vi se vad som blir nästa titel på menyn?
    Frågetecknet skulle vara tre punkter 😅
Svar på tråden Vad läser ni just nu?