Vad läser ni just nu?
Läst En ovanligt vanlig familj av David Foenkinos. underhållande, lekfull roman om att skriva, läsa och att varje människa har en berättelse att berätta
Läst En ovanligt vanlig familj av David Foenkinos. underhållande, lekfull roman om att skriva, läsa och att varje människa har en berättelse att berätta
Har läst ut Vårt matematiska universum av Max Tegmark.
Just nu läser jag om Red rising av Pierce Brown. Läste den för några år sedan och gillade den rejält.
Något som slår mig nu när jag läser om den är att den faktiskt är rätt dåligt skriven men att det ändå inte stör mig.
Ibland fastnar jag i någon extra dålig formulering mensida för sida känner jag huvudkaraktärens raseri och det driver mig framåt. Raseriet ångar igenom på varje sida och driver på berättelsen.
Ur skriv och handlingsynpunkt är boken kanske inte femstjärnig men känslomässigt driver den mig obönhörligt framåt sida för sida och ibland kanske det är det viktigaste.
Nu läser jag House of Leaves av Danielewski! Spännande bok, men otroligt svår att komma in i 🏠🍁😱
Läser Det hände en sak i Sverige igår av Sara Boren Jedebäck. Saras pappa var en av poliserna som sköts i Malexander. Det är hennes berättelse, den är stark och personlig, mycket bra
Många inlägg borttagna i natt