Akua skrev 2015-11-05 13:21:31 följande:
Jo hon provade första tiden att fixa såret själv men det funkade inte utan blev värre. Var hos veterinären med henne av annan anledning och fick då kortison-antibiotika-salva utskrivet.
Första dagarna hade hon bara tratten på sig ca en timme efter smörjningen så salvan hann gå in. Just eftersom hon blev så apatisk. Men efter 6 dagar har det har inte blivit så mycket bättre, så därför får hon ha på sig den hela tiden nu.
Ja hon har en matta att kliva på men får nog lägga dit en större matta haha. Blir galen och det känns rätt äckligt att kattsand sprids överallt.Haha oj "fan lägga band på sig....och LYDA veterinären" ja ja.
Nu blir det ju i nästan 3 veckor hon kommer få tampas med denna tratt så det tycker jag är ganska länge om katten inte mår psykiskt bra av det.
När hon kastrerades skulle hon också ha tratt, men då lät jag det vara trots vad veterinären sagt. Jag höll koll på såret och såg att det läkte fint helt enkelt.
Men det är ju dina känslor som säger att katten mår dåligt. Katten tycker säkert att kragen är otymplig och väljer därför att inte vara så aktiv, hon är knappast deprimerad utan det är du som ser, tolkar och sedan projicerar detta på din katt. 3 veckor i förhållande till 10+ år är inte länge.