Inlägg från: strongisthenewme |Visa alla inlägg
  • strongisthenewme

BIM-DECEMBER

Hoppar in här, mensen kom som ett brev på posten igår kväll..
    Enligt NC är nästa ÄL den 7 december & BIM den 23 december, får hålla tummarna för att vi kan få till en liten julbebis istället :)
    Kommer börja med ÄL test runt 4-5 december för att verkligen vara säker på att inte missa den :)
    Blir 3e försöker med första barnet.

• strongisthenewme

Fick hem mitt digitala ÄL-test från cb idag, enligt NC ska jag ha ägglossning 7/12 och börja testa 4/12, vet inte om jag ska börja testa tidigare, vill inte riskera att missa ÄL som jag nog gjorde förra månaden :( men då hade jag gravidkollens billiga test, känns inte som dom var något vidare bra..
    När brukar ni börja testa inför ÄL? :)

• strongisthenewme

Äntligen glad gubbe på testet! Myst på dom senaste 4 dagarna och kommer fortsätta denna veckan så får vi hoppas vi täckt upp bra denna månaden :)
    Hoppas så på världens finaste julklapp! :)

• strongisthenewme

Måste bara skriva av mig lite, ÄL +7 idag, BIM - 7, alltså är jag precis mitt emellan, haha.
    Jag vet inte om det är för tidigt att känna av symptom på eventuell graviditet redan, men idag har brösten börjat ömma, dom känns spända & tunga.. Jag höll på att klökas vid sista tuggorna av lunchen som var chili con carne, som jag annars tycker jättemycket om. Har sen under eftermiddagen känt ett svagt illamående till & från.. Magen känns svullen och känner av en del molande värk, som mensvärk, men mycket svagare.
    Hade tänkt vänta testa till efter BIM den 23/12, men återstår att se om jag kan hålla mig tills dess.
    Antingen är det min kropp som ljuger för mig eller så har det kanske tagit sig denna månaden. 3e försöket med första barnet :)

• strongisthenewme
    OliviaO skrev 2015-12-16 16:58:01 följande:
    Du och jag har samma BIM dag! 23/12, spännande! :) 
    Jag har inte känt några liknande symtom alls faktiskt. Tror det dröjer längre tid innan man känner graviditetsymtom. men under min förra graviditet (fick MF) kände jag molande värk under andra veckan efter ÄL. Alltså nästa vecka för oss. 
    Jag ska göra ett testa tidigt graviditetstest från RFSU på söndag! :) 
    Åh, spännande, håller tummarna för oss! :) beklagar MF :(
    Det är kanske olika från person till person, men man kan ju inte låta bli att hoppas.
    Åh, då får du hålla mig uppdaterad om hur det går! Så spännande!
    Man kanske skulle tagit ett test innan julafton som ska firas hos föräldrarna för att se om man kan ge dom världens finaste julklapp :)
  • strongisthenewme
    OliviaO skrev 2015-12-16 20:06:45 följande:
    Jaa hoppas hoppas! :) 
    Nej precis, man vill ju bara veta! Tålamodet måste stärkas haha. 
    Jaaa de tycker jag du ska göra! Typ den 23e :)! Det ska jag med göra!
    Haha ja eller hur, bättre tålamod önskas :)
    Ja, då borde man ju kunna få ett plus om de tagit sig, om man inte är låghormonare.. :P
    Känns som väntan är jättelång!
  • strongisthenewme

BIM imorgon.. Har senaste veckan haft svag, molande värk i magen, känt mig allmänt trött & tom på energi.
    Senaste dagarna har jag sprungit & kissat mycket. Tempen är fortfarande hög, den brukar gå ner dagen innan mensen kommer.
    (Ursäkta infon..) men igår så kände jag på livmodertappen och tyckte den kändes lite öppen, då försvann allt hopp.. Har läst att den ska vara stängd om man är gravid.. Vad tror ni, är det helt kört?
    Känns som det bara är att invänta mensen och köra igång med försök nr 4.. Fan också.. :(
    Känns som att kroppen bara spelar en ett elakt spratt med symptom som skulle kunna vara grav. symptom :/

• strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2015-12-22 12:21:54 följande:
    Har du planerat att ta något test?
    Kommer vänta till efter helgen om tempen fortfarande är hög och mensen inte dykt upp.
  • strongisthenewme

...och där hoppade jag över till januari-tråden.
    Tant röd kom på ovälkommet besök nyss.
    Skit!
    Trodde verkligen det hade tagit sig denna månaden, men kroppen spelade bara mig ett elakt spratt med vad jag tolkade som eventuella graviditets symptom :(
    Lycka till ni andra som väntar på BIM, hoppas på fina plus för er!

Svar på tråden BIM-DECEMBER